Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Klīniskā aprūpe un rehabilitācija pacientu aprūpē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
MDAK_307
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Māszinības
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568

Par studiju kursu

Mērķis

Teorētisko pamatzināšanu un praktisko iemaņu apguve klīniskā aprūpē, apgūt prasmes procedūru izpildē. Veidot izpratni par rehabilitācijas un radioloģijas principiem, to pielietošanu māsas darbā.

Priekšzināšanas

Vispārējā patoloģija, Patoloģiskā fizioloģija, Anatomija, Mikrobioloģija ar virusoloģiju un parazitoloģiju.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students zinās studiju kursā iekļauto manipulāciju mērķus, indikācijas un kontrindikācijas. Students zinās studiju kursā iekļauto manipulāciju posmus.

Prasmes

1.Students spēj sekmīgi demonstrēt studiju kursā iekļauto manipulāciju izpildi uz manekena.

Kompetences

1.Spēja nodrošināt pacientam labāko iespējamo komforta līmeni un drošu vidi. Spēja administrēt medikamentozos un ārstniecības līdzekļus. Spēja izvērtēt un nodrošināt pacienta oksigenāciju. Spēja nodrošināt šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam. Spēja nodrošināt klīniskās procedūras eliminācijas procesiem. Spēja sagatavot un līdzdarboties pacientu diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām un piedalīties to veikšanā. Spēja nodrošināt pacienta mobilizāciju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Teorētiska sagatavošanās studiju kursā iekļauto klīnisko prasmju apgūšanai, izmantojot rekomendētos materiālus. Patstāvīgā klīniskās prasmes pilnveidošana MITC simulētā vidē. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. daļas (I studiju gadā) kursa noslēgumā “ieskaitīts” students saņem, ja ir sekmīgi nokārtoti visi pārbaudes un patstāvīgie darbi, kā arī nav nevienas kavētas nodarbības vai tās ir atstrādātas. 2. daļas (II studiju gadā) kursa noslēgumā – Objektīvi strukturētais klīniskais eksāmens (OSKE) (vērtējums 10 punktu sistēmā). Objektīvi strukturētā klīniskā eksāmena (OSKE) vērtēšanas kritēriji: 1. Objektīvi strukturēto klīnisko eksāmenu atļauts kārtot, ja saņemts “ieskaitīts” visos pārbaudes un patstāvīgajos darbos, kā arī nav nevienas kavētas nodarbības vai tās ir atstrādātas. OSKE 1. daļa – kompleksais teorētiskais pārbaudījums, kurā ietilpst 100 jautājumi testa veidā .( atļautie mēģinājumi: 1, Laika ierobežojums: 1 stunda 30 min (datorizēts). Sekmīgs testa vērtējums tiek piemērots, ja studējošais atbild pareizi uz vismaz 55% no kopējā jautājumu apjoma. Galīgajā vērtējumā 1.daļas testa rezultāta īpatsvars ir 30% no kopējā vērtējuma. Ja tests netiek nokārtots sekmīgi, studējošais neturpina kārtot 2. pārbaudījuma daļu. 2. daļa – students, kārto klātienē, praktiskais eksāmens, kurā iekļauts visā studiju kursā apgūto prasmju praktiskais pārbaudījums 3 bāzes stacijās, kurās 1. bāzes stacija zāļu administrēšana. 2. bāzes stacija vispārīgās prasmes. 3. bāzes stacija rehabilitācija un pacientu aprūpe. Ienākot eksaminācijas telpā students izlozē biļeti ar trīs prasmēm, kur viena no prasmēm ir zāļu administrēšana, otra vispārējā prasme un trešā rehabilitācija un pacientu aprūpes prasme. Atbildot un praktiski demonstrējot prasmi studentam ir jāzina prasmes mērķis, indikācijas, kontrindikācijas, jāsagatavo atbilstošs aprīkojums, jādemonstrē prasme, jānovērtē pacients pirms un pēc procedūras. Galīgajā eksāmena vērtējumā praktiskā eksāmena vērtējuma īpatsvars ir 70% no kopējā vērtējuma. Lai saņemtu sekmīgu vērtējumu, studējošajam ir jāsaņem pozitīvs vērtējums katrā bāzes stacijā. Visās bāzes staciju vienībās ir saņemts vismaz vērtējums 1. Praktiskās daļas vērtējums veidojas sekojoši: 1. Prasmes mērķis, indikācijas, kontrindikācijas 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav atbildējis vai atbildējis nepareizi par konkrētās prasmes jautājumiem; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi atbildējis par konkrētās prasmes jautājumiem. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi atbildējis par visiem konkrētās prasmes jautājumiem. 2. Aprīkojums. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav sagatavojis vai nepareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 3. Prasmes izpilde. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students veicis prasmi nepareizi kaitējot pacientam; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students veicis prasmi neprecīzi nekaitējot pacientam. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi veicis prasmi. 4. Pacienta novērtēšana un izglītošana pirms un pēc procedūras. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav novērtējis un izglītojis pacientu vai to izdarījis nepareizi, kas nepieciešams konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei; 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei. 2. daļas eksāmenā iegūto punktu summu dala ar trīs un iegūst gala atzīmi (balles). Vērtēšana norit 10 ballu sistēmā: Izcili (10) – zināšanas, prasmes un kompetence pārsniedz studiju kursa apguves prasības, liecina par spēju veikt patstāvīgus pētījumus un dziļu problēmu izpratni; teicami (9) – zināšanas, prasmes un kompetence pilnībā atbilst studiju kursa apguves prasībām, piemīt prasme patstāvīgi lietot iegūtās zināšanas; ļoti labi (8) – pilnīgi izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču atsevišķos jautājumos nav pietiekami dziļas izpratnes, lai zināšanas patstāvīgi lietotu sarežģītāku problēmu risināšanā; labi (7) – kopumā izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču dažkārt konstatējama neprasme iegūtās zināšanas izmantot patstāvīgi; gandrīz labi (6) – izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču konstatējama nepietiekami dziļa problēmas izpratne un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; viduvēji (5) – kopumā apgūts studiju kurss, taču konstatējama nepietiekama dažu problēmu pārzināšana un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; gandrīz viduvēji (4) – kopumā apgūts studiju kurss, tomēr konstatējama nepietiekama dažu pamatkoncepciju izpratne, ir ievērojamas grūtības iegūto zināšanu praktiskā izmantošanā; vāji (3) – zināšanas virspusējas un nepilnīgas, studējošais nespēj tās lietot konkrētās situācijās; ļoti vāji (2) – ir virspusējas zināšanas tikai par atsevišķām problēmām, lielākā studiju kursa daļa nav apgūta; ļoti, ļoti vāji (1) – nav izpratnes par studiju priekšmeta pamatproblemātiku, nav gandrīz nekādu zināšanu studiju kursā. Tiek uzskatīts par nokārtotu, ja vērtējums nav zemāks par 4 (gandrīz viduvēji), t.i., visās bāzes staciju vienībām ir saņemts vismaz vērtējums 1. Ja eksāmenā saņemts vērtējums 3 (vāji) vai mazāk, tad tiek uzskatīts, ka eksāmens nav nokārtots. Nenokārtota eksāmena gadījumā jāvienojas ar RSU MDAK katedras vadītāju par atkārtota eksāmena kārtošanas laiku. Atkārtotu eksāmenu students kārto klātienē, tiek izveidota komisija no RSU MDAK docētājiem. Ja students neierodas uz eksāmenu, tiek uzskatīts, ka eksāmenā saņemts negatīvs vērtējums un studentam ir iespēja kārtot eksāmenu pie speciāli izveidotas RSU MDAK docētāju komisijas. Kumulatīvais kursa gala vērtējums tiek aprēķināts pēc formulas: (Pārbaudes un patstāvīgo darbu vērtējums 30% + 10% apmeklējums, 10% patstāvīgi darbi Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā ( RSU Liepājas filiālē) 50% OSKE vērtējums.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Ārstniecības iestādes higiēniskā un pretepidēmiskā režīma plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Roku higiēna. Individuālo aizsarglīdzekļu lietošanu atbilstoši procedūrai vai veicamajam pretepidēmijas pasākumam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Aseptikas un antiseptikas principi. Sterila halāta un cimdu uzvilkšanas tehnika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Ergonomikas pamatprincipi. Pacienta pārvietošana, pozicionēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Vides drošība un komforts. Pacienta aprūpes higiēna un veļas maiņa.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Pacienta mobilizācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Vitālās pazīmes un to noteikšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Klīniskās procedūras, kas nodrošina šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Klīniskās procedūras, kas nodrošina šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Antropometriskie rādītāji un to noteikšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Klīniskās procedūras, gastrointestinālās eliminācijas procedūru nodrošināšanai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Pacientu sagatavošana diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Laboratoriskie izmeklējumi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Klīniskās procedūras uroģenitālās eliminācijas procedūru nodrošināšanai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Klīniskās procedūras uroģenitālās eliminācijas procedūru nodrošināšanai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Klīniskās procedūras oksigenācijas procesa nodrošināšanai pacientam.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Rehabilitācijas komandas darba principi. Rehabilitācijas metodes māsas pacienta aprūpē. Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Pacienta pašaprūpes spēju izvērtējums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Rehabilitācijas etapi. Svarīgākās metodes invaliditātes novēršanai vai mazināšanai agrīnā rehabilitācijas etapā. Metodes invaliditātes novēršanai vai mazināšanai dažādos rehabilitācijas etapos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Zāļu administrēšana. Parenterāla zāļu ievade. Aprīkojums parenterālai zāļu ievadei.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Zāļu administrēšana. Parenterāla zāļu ievade. Aprīkojums parenterālai zāļu ievadei.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Perorālo un topikālo zāļu administrēšana. Zāļu (medikamentu) parenterālā ievadīšana – intrakutāni, subkutāni, intramuskulāri, intravenozi un intraosāli. Heparīna un Insulīna ievadīšanas īpatnības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Perorālo un topikālo zāļu administrēšana. Zāļu (medikamentu) parenterālā ievadīšana – intrakutāni, subkutāni, intramuskulāri, intravenozi un intraosāli. Heparīna un Insulīna ievadīšanas īpatnības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Perifērā intravenozā katetra ievadīšana. Intravenozās terapijas nodrošināšana caur perifēro vēnu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Perifērā intravenozā katetra ievadīšana. Intravenozās terapijas nodrošināšana caur perifēro vēnu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Intravenozās terapijas nodrošināšana caur centrālo vēnu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Intravenozās terapijas nodrošināšana caur centrālo vēnu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Zāļu (medikamentu) ievadīšana intravenozi caur infūzijas sūkņiem (infuzomats, perfuzors).PVK CVK
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Zāļu (medikamentu) ievadīšana intravenozi caur infūzijas sūkņiem (infuzomats, perfuzors).PVK CVK
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Asins komponentu transfūzija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Rehabilitācijas principi neiroloģijā, kardioloģijā un pulmonoloģijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Rehabilitācijas principi ķirurģijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
2

Tēmas

Rehabilitācijas principi pediatrijā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (OSKE)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Perry, Anne Griffin. Clinical nursing skills & techniques / [edited by] Anne Griffin Perry, Patricia A. Potter, Wendy R. Ostendorf. 8th ed. St. Louis, Mo. : Elsevier, [2013], c2014

2.

Klīniskās procedūras un pacientu drošība / Dzintra Puriņa, Ināra Upmale. Rīga : Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža, 2018.

3.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 104 . Noteikumi par higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasībām ārstniecības iestādē. Rīgā 2016. gada 16. februārī (prot. Nr.8 21.§); Ministru kabineta noteikumi Nr. 104 Rīgā 2017. gada 28. februārī (prot. Nr. 10 7. §) Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem

4.

RSU Klīnisko prasmju reģistrs

5.

KLĪNISKAIS ALGORITMS Centrālo vēnu katetru aprūpe vispārējā aprūpē. 2023.

6.

KLĪNISKAIS ALGORITMS Pacienta novērtēšana vispārējā aprūpē. 2023.

7.

KLĪNISKAIS ALGORITMS Perifēro vēnu katetru aprūpe vispārējā aprūpē. 2023.

8.

KLĪNISKAIS ALGORITMS Pozicionēšana vispārējā aprūpē. 2023.

9.

KLĪNISKAIS ALGORITMS Urīnpūšļa katetra aprūpe vispārējā aprūpē. 2023.

10.

KLĪNISKAIS ALGORITMS Urīnpūšļa katetra ievadevispārējā aprūpē. 2023.

11.

Metodiskais materiāls.KLĪNISKĀS PROCEDŪRAS Nataļja Tormane, Aija Lielnora. 2022.

12.

Ārvalstu studentiem/For international students

13.

Perry, Anne Griffin. Clinical nursing skills & techniques / [edited by] Anne Griffin Perry, Patricia A. Potter, Wendy R. Ostendorf. 8th ed. St. Louis, Mo. : Elsevier, [2013], c2014

Papildu literatūra

1.

Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Rīga: Pasaules Veselības organizācija, 2003. 299 lpp.

2.

Lu Werne, W.Lewis, Barbara K. Timby's fundamental nursing skills and concepts / Loretta A. Donnelly-Moreno. Library of Congress Catologing-in-Publication Data J.B.Lippincott Company Philadelphia, 2021.

3.

Doenges, Marilynn E., Nursing care plans : guidelines for individualizing client care across the life span / Marilynn E. Doenges, Mary Frances Moorhouse, Alice C. Murr. Edition 9. Philadelphia : F.A. Davis Company, 2019

4.

Medforth J., Battersby S., Evans M. Oxford handbook of midwifery. Oxford University Press, 2017.

5.

Johnson R., Taylor W. Skills for midwifery practice. Elsevier/Churchill Livingstone, 2016.

6.

The Oxford handbook of rehabilitation psychology, edited by Paul Kennedy. New York: Oxford University Press, 2012, 594 p.

7.

Merholz J, Physical therapy for the stroke patient: early stage rehabilitation. Stuttgart; New York: Thieme, 2012. 195 p.

8.

Physical therapy for children, edited by Suzann K. Campbell. Elsevier/Saunders 2017, 1090 p.

9.

Essentials of cardiopulmonary physical therapy, edited by Ellen Hillegass. 3rd ed., Elsevier/Saunders 2011, 763 p.

10.

Physical medicine and rehabilitation, edited by Randall L. Braddom, 4th ed., Elsevier/Saunders 2011, 1506 p.

11.

Gutenbrunner C., Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība. Rīga, Nacionālais apgāds, 2008.

12.

Ārvalstu studentiem/ For international students:

13.

Physical medicine and rehabilitation, edited by Randall L. Braddom, 4th ed., Elsevier/Saunders 2011, 1506 p.

14.

Lu Werne, W.Lewis, Barbara K. Timby's fundamental nursing skills and concepts / Loretta A. Donnelly-Moreno. Library of Congress Catologing-in-Publication Data J.B.Lippincott Company Philadelphia, 2021.

15.

Doenges, Marilynn E., Nursing care plans : guidelines for individualizing client care across the life span / Marilynn E. Doenges, Mary Frances Moorhouse, Alice C. Murr. Edition 9. Philadelphia : F.A. Davis Company, 2019

16.

Medforth J., Battersby S., Evans M. Oxford handbook of midwifery. Oxford University Press, 2017.

17.

Johnson R., Taylor W. Skills for midwifery practice. Elsevier/Churchill Livingstone, 2016.

18.

Merholz J, Physical therapy for the stroke patient: early stage rehabilitation. Stuttgart; New York: Thieme, 2012. 195 p.

19.

Physical therapy for children, edited by Suzann K. Campbell. Elsevier/Saunders 2017, 1090 p.

20.

Essentials of cardiopulmonary physical therapy, edited by Ellen Hillegass. 3rd ed., Elsevier/Saunders 2011, 763 p.

Citi informācijas avoti

1.

Moist Heat Sterilization for Pharmaceuticals.

2.

Science of Disinfection & Sterilization.

3.

The ABCs of Infection Control.

4.

Decontamination, Sterilization, and Sterile Storage.

5.

CDC

6.

infection control today

7.

Gravity Displacement.