Pedagoģija
Studiju kursa īstenotājs
Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti prot formulēt pedagoģijas būtību, mācību metodes, to formas un raksturojumu, izklāstīt mācību procesa organizēšanu, izglītošanas procesu ietekmējošos faktorus dažādos vecumposmos, raksturot pedagoģijas izmantošanas iespējas masiera profesijā.
Prasmes
1.Studenti, studiju kursa ietvaros, apgūst prasmes integrēt profesionālajā darbībā izglītošanas situāciju plānošanu, izglītošanas procesa organizēšanu, vadīšanu un izglītošanas rezultātu izvērtēšanu.
Kompetences
1.Studenti ir kompetenti pacientu izglītošanas procesa plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, realizēšanā un novērtēšanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Darbs ar literatūru.
Zinātniskā raksta (1) analīze, patstāvīgais darbs (1) pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā.
Kursa ietvarā sagatavo prezentāciju par zinātnisko rakstu un pedagoģisku tēmu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Zinātniskā raksta (1) analīze: aktualitāte, metodes – 25%,
Patstāvīgais darbs (1) pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā: novērtējums, situācijas perspektīva – 25%,
Eksāmena darbs – 50%
Kritēriji eksāmena darbam: Situācijas analīze – situācijas novērtējums, ietekmējošie, neietekmējošie faktori, metodes un līdzekļi.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas kā zinātnes saikne ar citām zinātnēm. Pedagoģijas kategorijas. Mērķu novērtēšana, klasifikācija (Blūma) un koriģēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību process: mācīšanās/izglītošanās, mijiedarbība un motivācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanas/izglītošanas priekšnoteikumi un determinanti: vecumposms, psihosomātiskais fons, atmiņa, motivācija, to nozīme mācīšanās procesā. Metodoloģijas izvēle atkarībā no sasniedzamajiem mērķiem: metodes un līdzekļi. Mācību/izglītošanas procesa organizācija un realizācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanas/izglītošanas priekšnoteikumi un determinanti: vecumposms, psihosomātiskais fons, atmiņa, motivācija, to nozīme mācīšanās procesā. Metodoloģijas izvēle atkarībā no sasniedzamajiem mērķiem: metodes un līdzekļi. Mācību/izglītošanas procesa organizācija un realizācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītošanu ierobežojošie faktori. Šveices siera modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atgriezeniskā saite un refleksija pedagoģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgo darbu prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgo darbu prezentācija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. RaKa, 2006. (akceptējams izdevums)
Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013.
Rutka L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. RaKa, 2012. (akceptējams izdevums)
Pieaugušo izglītība. Rakstu krājums, sast. K. Mārtinsone. RaKa, 2012. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Bēta G. Māsu profesionālā lietpratība pacientu izglītošanas procesā. Promocijas darbs, Liepājas universitāte, 2017.
Rubene Z., Krūmiņa A., Vanaga I. Ievads mediju pedagoģijā. RaKa, 2008.
M. Šiliņa., I. Pupure. Pacientu izglītošana – māsas kompetence. Nacionālais apgāds, 2009.