Stratēģiskā un pārmaiņu vadība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie izprot dažādos stratēģiskās un pārmaiņu vadības modeļus un to realizēšanas atšķirības.
Prasmes
1.Prezentējot uzdoto darbu rezultātus, tiek izkoptas argumentēšanas un diskusijas prasmes par aktuālajiem stratēģiskās un pārmaiņu vadības aspektiem starptautiskajā uzņēmējdarbībā. Grupu darbs un diskusijas uzlabo prasmi pamatot savu viedokli un kritiskās domāšanas prasmes.
Kompetences
1.Spēja analizēt, salīdzināt, aprakstīt un izvērtēt dažādas stratēģiskās un pārmaiņu vadības pieejas ilgtspējīgā starptautiskajā uzņēmējdarbībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Līdzdalība lekcijās un semināros, individuālais darbs un grupu darbs ārpus lekcijām saskaņā ar mācībspēka uzdevumiem: lasīšana, prezentāciju gatavošana, gatavošanās eksāmenam: referāta izstrāde vai gatavošanās multiizvēļu testam. Katrs students patstāvīgi izvēlas sev ērtāko eksāmena formu (referāts vai multiizvēļu tests). Detalizēta informācija par katru no veicamajiem darbiem tiks sniegta 1. lekcijā un izdales materiālos, kas pieejami e-studijās.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Patstāvīgs darbs, pētot kādu stratēģiskās vai pārmaiņu vadības problēmu uz konkrēta piemēra bāzes
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa laikā katram studentam individuāli vai grupā ir jāsagatavo 2 prezentācijas par pasniedzēja uzdoto tēmu
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lasīšanas atskaites
|
||
|
4.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Lasīšanas atskaites – 30%
Iesniegšana: mutvārdos vai rakstiski (tiešsaistē), norādot, kas lasīts un sniedzot īsu izvērtējumu. Vērtēšana kvantitatīva – pēc izlasītā daudzuma: izlasītas 5 grāmatas par ar studiju kursu saistītajām tēmām un sniegts to izvērtējums dod vērtējumu 10,
4 grāmatas – 9, 3 grāmatas – 8, 2 grāmatas – 7, 1 grāmata – 6, ja nav izlasīta neviena grāmata, lasīšanas vērtējums ir 0.
2. Gadījumu/piemēru analīze, prezentācijas un debates – 30%
Iesniegšana: uzdoto gadījumu/tēmu prezentēšana auditorijai nodarbību laikā, debates/prezentāciju apspriešana.
Vērtēšana tiek veikta kopumā, izmantojot šādus kritērijus:
9 vai 10 balles iegūst, ja: zināšanas un prasmes ir apgūtas tādā līmenī, ka mācību saturu uztver, iegaumē, reproducē, to izprotot, kā arī spēj to patstāvīgi izmantot jaunu zināšanu apguvei un radošu uzdevumu risināšanai; prot risināt dažādas problēmas, saskatīt un izskaidrot likumsakarības; spēj patstāvīgi izteikt savu viedokli, definēt vērtējuma kritērijus, paredzēt sekas; prot cienīt un novērtēt atšķirīgu viedokli, veicina sadarbību mācību problēmu risināšanā; ir augstā līmenī apguvis prezentāciju veidošanas un prezentēšanas prasmes, ko arī pilnvērtīgi un jēgpilni izmanto.
6, 7 vai 8 balles iegūst, ja: spēj reproducēt mācību saturu pilnā apjomā, to izprotot, saskata likumsakarības un problēmas, atšķir būtisko no mazsvarīgā; prot izmantot zināšanas un prasmes pēc parauga, analoģijas vai pazīstamā situācijā, veic tipveida un kombinētus mācību uzdevumus; studiju kursa satura pamatjautājumos pauž personisko attieksmi konstatācijas līmenī; ir ieguvis attīstītu sadarbības un saziņas prasmi; ir labi līmenī apguvis prezentāciju veidošanas un prezentēšanas prasmes, ko arī izmanto.
4 vai 5 balles iegūst, ja: students ir iepazinis norādīto mācību saturu, prot atšķirt būtisko no mazsvarīgā, zina un var definēt jēdzienus, galvenos likumus, var formulēt atpazīšanas noteikumus, risina tipveida uzdevumus; mācību priekšmeta saturu izklāsta pietiekami skaidri un saprotami; izmanto tradicionālas izziņas metodes, izpildot pedagoga norādījumus; ir apguvis sadarbības un saziņas prasmi; ir apguvis pamata prasmes prezentāciju veidošanā un prezentēšanā.
Nesekmīgu vērtējumu – 1, 2 vai 3 balles iegūst, ja: spēj mācību saturu tikai uztvert un atpazīt, bet iegaumē un reproducē nepietiekamu apgūstamā satura apjomu (mazāk nekā 50 %), veic primitīvus uzdevumus tikai pēc parauga labi pazīstamā situācijā, bez kļūdām veic tikai daļu uzdevumu; mācību saturu izklāsta, bet citiem nesaprotami, reti atšķir būtisko no mazsvarīgā, vājas prezentāciju veidošanas un prezentēšanas prasmes.
3. Eksāmens – 40%
Iesniegšana: referāts vai tiešsaistes tests ar 20 daudzizvēļu (multiple-choice) jautājumiem.
Testa rezultātu vērtēšana: 19-20 pareizas atbildes - vērtējums 10, 17-18 - 9, 15-16 - 8, 13-14 - 7, 11-12 - 6, 9-10 - 5, 7-8 - 4, 5-6 - 3, 3-4 - 2, 1 vai 2 pareizas atbildes - 1.
Referāta vērtēšana: tālāk minētie kritēriji tiek izvērtēti kopumā:
9 vai 10 balles iegūst, ja: referāts atbilst tematam un ir saistīts ar konkrētu uzņēmumu, students ir ieguvis zināšanas un prasmes tādā līmenī, ka izprot tēmu, kā arī spēj patstāvīgi izmantot jaunu konkrētās situācijas analīzei; saskatīt un izskaidrot likumsakarības; spēj patstāvīgi izteikt savu viedokli, definēt vērtējuma kritērijus un paredzēt iespējamās sekas vai rezultātus.
6, 7 vai 8 balles iegūst, ja: referāts atbilst tematam un ir kaut kādā mērā saistīts ar konkrētu uzņēmumu, students saskata likumsakarības un problēmas, atšķir būtisko no mazsvarīgā; prot izmantot zināšanas un prasmes pēc parauga, analoģijas vai pazīstamā situācijā, veic tipveida analīzes, kā arī pamatjautājumos pauž personisko attieksmi konstatācijas līmenī.
4 vai 5 balles iegūst, ja: referāts aptuveni atbilst tematam un students pārsvarā prot atšķirt būtisko no mazsvarīgā, zina galvenos jēdzienus un likumus, var formulēt atpazīšanas noteikumus, var pamatlīmenī veikt tipveida analīzes; saturu izklāsta pietiekami skaidri un saprotami.
Nesekmīgu vērtējumu: 1, 2 vai 3 balles iegūst, ja: referāts tikai nosacīti atbilst tematam, nav vai vāji saistīts ar konkrētu uzņēmumu, tiek parādīts/izmantots nepietiekams studiju kursa laikā iegūto zināšanu apjoms (tikai pa kādam no pamata terminiem, metodēm un/vai analīzes veidiem, nepamatojot savu izvēli); analīze ir veikta primitīvi vai daļēji; izklāsts grūti saprotams, neatšķir būtisko no mazsvarīgā, nav paša veikta izvērtējuma, secinājumu un priekšlikumu vai tie ir vāji un vispārēji.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas loma un nozīme.
Apraksts
Anotācija: Retrospekcijā visas organizācijas var noskaidrot realizētos stratēģiskos rezultātus, gan pozitīvos, gan negatīvos, un mēģināt tos attiecināt uz konkrētiem apstākļiem un darbībām, kas veiktas laika gaitā. Tomēr var būt ļoti daudz strīdu par to, kā patiesībā viss notika, kā tas notika organizācijā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir stratēģija un stratēģiskā vadība> Kam, kad un kādēļ tā nepieciešama?
Literatūra: Sākotnējai izpratnei ir svarīgi vismaz vienā no šīm grāmatām izlasīt norādīto nodaļu:
Comprehensive strategic management: a guide for students, insight for managers – 2017 - Chapter 1
Strategic thinking: a comprehensive guide – 2016 - Chapter 1
Short introduction to strategic management – 2013 - Chapter 1
Strategic thinking: a comprehensive guide – 2016 - Chapter 4
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas loma un nozīme.
Apraksts
Anotācija: Retrospekcijā visas organizācijas var noskaidrot realizētos stratēģiskos rezultātus, gan pozitīvos, gan negatīvos, un mēģināt tos attiecināt uz konkrētiem apstākļiem un darbībām, kas veiktas laika gaitā. Tomēr var būt ļoti daudz strīdu par to, kā patiesībā viss notika, kā tas notika organizācijā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir stratēģija un stratēģiskā vadība> Kam, kad un kādēļ tā nepieciešama?
Literatūra: Sākotnējai izpratnei ir svarīgi vismaz vienā no šīm grāmatām izlasīt norādīto nodaļu:
Comprehensive strategic management: a guide for students, insight for managers – 2017 - Chapter 1
Strategic thinking: a comprehensive guide – 2016 - Chapter 1
Short introduction to strategic management – 2013 - Chapter 1
Strategic thinking: a comprehensive guide – 2016 - Chapter 4
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās vadības funkcijas un pamatelementi: cilvēki, misija, vīzija un plānošana.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskā vadība ir nepārtraukta visa nepieciešamā plānošana, uzraudzība, analīze un novērtēšana, lai organizācija sasniegtu savus mērķus. Strauji attīstītie jauninājumi, jaunās tehnoloģijas un klientu vēlmes liek organizācijām domāt un pieņemt stratēģiskus lēmumus, lai saglabātu panākumus. Stratēģiskās vadības process palīdz uzņēmumu vadītājiem novērtēt uzņēmuma pašreizējo situāciju, izstrādāt stratēģiju, izvietot tās un analizēt ieviesto stratēģiju efektivitāti.
Nodarbības jautājumi: Kam un kādēļ nepieciešama stratēģiskā vadība? Kādas ir tās galvenās funkcijas? Kas ir atbildīgs par to formulēšanu un realizāciju?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa:
Bolland - Chapter 2; Andersen - CHapter 2; Betz - Chapter 4.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās vadības funkcijas un pamatelementi: cilvēki, misija, vīzija un plānošana.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskā vadība ir nepārtraukta visa nepieciešamā plānošana, uzraudzība, analīze un novērtēšana, lai organizācija sasniegtu savus mērķus. Strauji attīstītie jauninājumi, jaunās tehnoloģijas un klientu vēlmes liek organizācijām domāt un pieņemt stratēģiskus lēmumus, lai saglabātu panākumus. Stratēģiskās vadības process palīdz uzņēmumu vadītājiem novērtēt uzņēmuma pašreizējo situāciju, izstrādāt stratēģiju, izvietot tās un analizēt ieviesto stratēģiju efektivitāti.
Nodarbības jautājumi: Kam un kādēļ nepieciešama stratēģiskā vadība? Kādas ir tās galvenās funkcijas? Kas ir atbildīgs par to formulēšanu un realizāciju?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa:
Bolland - Chapter 2; Andersen - CHapter 2; Betz - Chapter 4.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās plānošanas process un rīki.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskās plānošanas process ir sistemātisks veids, kā organizācijā veikt ilgtermiņa plānošanu, izmantojot sākotnējo novērtēšanu, rūpīgu analīzi, stratēģijas formulēšanu, tās ieviešanu un novērtēšanu. Stratēģiskās vadības procesā ir uzskaitīti pasākumi, kas vadītājiem jāveic, lai izveidotu pilnīgu stratēģiju, un kā šo stratēģiju veiksmīgi ieviestu uzņēmumā. Tas var sastāvēt no 7 līdz gandrīz 30 posmiem, un tas parasti ir formālāks lielās organizācijās.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie stratēģiskās plānošanas soļi? Kā atšķiras dažādu autoru viedokļi? Vai šie procesi ir vienādi visās organizācijās?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 3, 6; Andersen - Chapter 3; Santos-Alarez - Part 2; Bets - Chapter 5-7, 10.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās plānošanas process un rīki.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskās plānošanas process ir sistemātisks veids, kā organizācijā veikt ilgtermiņa plānošanu, izmantojot sākotnējo novērtēšanu, rūpīgu analīzi, stratēģijas formulēšanu, tās ieviešanu un novērtēšanu. Stratēģiskās vadības procesā ir uzskaitīti pasākumi, kas vadītājiem jāveic, lai izveidotu pilnīgu stratēģiju, un kā šo stratēģiju veiksmīgi ieviestu uzņēmumā. Tas var sastāvēt no 7 līdz gandrīz 30 posmiem, un tas parasti ir formālāks lielās organizācijās.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie stratēģiskās plānošanas soļi? Kā atšķiras dažādu autoru viedokļi? Vai šie procesi ir vienādi visās organizācijās?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 3, 6; Andersen - Chapter 3; Santos-Alarez - Part 2; Bets - Chapter 5-7, 10.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās plānošanas process un rīki.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskās plānošanas process ir sistemātisks veids, kā organizācijā veikt ilgtermiņa plānošanu, izmantojot sākotnējo novērtēšanu, rūpīgu analīzi, stratēģijas formulēšanu, tās ieviešanu un novērtēšanu. Stratēģiskās vadības procesā ir uzskaitīti pasākumi, kas vadītājiem jāveic, lai izveidotu pilnīgu stratēģiju, un kā šo stratēģiju veiksmīgi ieviestu uzņēmumā. Tas var sastāvēt no 7 līdz gandrīz 30 posmiem, un tas parasti ir formālāks lielās organizācijās.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie stratēģiskās plānošanas soļi? Kā atšķiras dažādu autoru viedokļi? Vai šie procesi ir vienādi visās organizācijās?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 3, 6; Andersen - Chapter 3; Santos-Alarez - Part 2; Bets - Chapter 5-7, 10.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās plānošanas process un rīki.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskās plānošanas process ir sistemātisks veids, kā organizācijā veikt ilgtermiņa plānošanu, izmantojot sākotnējo novērtēšanu, rūpīgu analīzi, stratēģijas formulēšanu, tās ieviešanu un novērtēšanu. Stratēģiskās vadības procesā ir uzskaitīti pasākumi, kas vadītājiem jāveic, lai izveidotu pilnīgu stratēģiju, un kā šo stratēģiju veiksmīgi ieviestu uzņēmumā. Tas var sastāvēt no 7 līdz gandrīz 30 posmiem, un tas parasti ir formālāks lielās organizācijās.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie stratēģiskās plānošanas soļi? Kā atšķiras dažādu autoru viedokļi? Vai šie procesi ir vienādi visās organizācijās?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 3, 6; Andersen - Chapter 3; Santos-Alarez - Part 2; Bets - Chapter 5-7, 10.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārējās un iekšējās vides analīze, konkurences un konkurētspējas analīze.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskā analīze ir process, kas ietver uzņēmējdarbības vides, kurā tā darbojas, izpēti. Stratēģiskā analīze ir būtiska stratēģiskās plānošanas lēmumus pieņemšanai un organizācijas līdzsvarotai darbībai. Nepārtraukti cenšoties uzlabot, organizācijām periodiski jāveic stratēģiskā analīze, kas, savukārt, palīdzēs tām noteikt, kuras jomas ir jāuzlabo un kuras tās jau veic labi.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir ārējās analīzes veidi? Kad un ko analizē organizācijas iekšējā vidē? Kā tiek analizēta konkurences situācija un organizācijas konkurētspēja?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 4-5.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārējās un iekšējās vides analīze, konkurences un konkurētspējas analīze.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskā analīze ir process, kas ietver uzņēmējdarbības vides, kurā tā darbojas, izpēti. Stratēģiskā analīze ir būtiska stratēģiskās plānošanas lēmumus pieņemšanai un organizācijas līdzsvarotai darbībai. Nepārtraukti cenšoties uzlabot, organizācijām periodiski jāveic stratēģiskā analīze, kas, savukārt, palīdzēs tām noteikt, kuras jomas ir jāuzlabo un kuras tās jau veic labi.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir ārējās analīzes veidi? Kad un ko analizē organizācijas iekšējā vidē? Kā tiek analizēta konkurences situācija un organizācijas konkurētspēja?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 4-5.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas specifiskie aspekti: ētika, ilgtspēja, globalizācija, apvienošanas un pārņemšanas, sadarbības veidi.
Apraksts
Anotācija: Sociāli un ekoloģiski ētiska pieeja nodrošina uzņēmuma spēju attīstīties ilgtermiņā, aizsargājot tā reputāciju, darbības licenci, piegādes ķēdi, attiecības ar partneriem un spēju piesaistīt talantus. Šāda pieeja ilgtermiņā palīdz izvairīties no sabrukuma vai tiesvedībām. Nākotnē sabiedrība neļaus ilgstoši darboties neētiskiem vai neilgtspējīgiem uzņēmumiem.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ ētikas un ilgtspējas aspekti ir būtiski? Kā mainās to loma globalizācijas laikmetā un/vai uzņēmumu pārņemšanas/apvienošanas laikā? Kas ir atbildīgs par šiem?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 9.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas specifiskie aspekti: ētika, ilgtspēja, globalizācija, apvienošanas un pārņemšanas, sadarbības veidi.
Apraksts
Anotācija: Sociāli un ekoloģiski ētiska pieeja nodrošina uzņēmuma spēju attīstīties ilgtermiņā, aizsargājot tā reputāciju, darbības licenci, piegādes ķēdi, attiecības ar partneriem un spēju piesaistīt talantus. Šāda pieeja ilgtermiņā palīdz izvairīties no sabrukuma vai tiesvedībām. Nākotnē sabiedrība neļaus ilgstoši darboties neētiskiem vai neilgtspējīgiem uzņēmumiem.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ ētikas un ilgtspējas aspekti ir būtiski? Kā mainās to loma globalizācijas laikmetā un/vai uzņēmumu pārņemšanas/apvienošanas laikā? Kas ir atbildīgs par šiem?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 9.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas specifiskie aspekti: ētika, ilgtspēja, globalizācija, apvienošanas un pārņemšanas, sadarbības veidi.
Apraksts
Anotācija: Sociāli un ekoloģiski ētiska pieeja nodrošina uzņēmuma spēju attīstīties ilgtermiņā, aizsargājot tā reputāciju, darbības licenci, piegādes ķēdi, attiecības ar partneriem un spēju piesaistīt talantus. Šāda pieeja ilgtermiņā palīdz izvairīties no sabrukuma vai tiesvedībām. Nākotnē sabiedrība neļaus ilgstoši darboties neētiskiem vai neilgtspējīgiem uzņēmumiem.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ ētikas un ilgtspējas aspekti ir būtiski? Kā mainās to loma globalizācijas laikmetā un/vai uzņēmumu pārņemšanas/apvienošanas laikā? Kas ir atbildīgs par šiem?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 9.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas specifiskie aspekti: ētika, ilgtspēja, globalizācija, apvienošanas un pārņemšanas, sadarbības veidi.
Apraksts
Anotācija: Sociāli un ekoloģiski ētiska pieeja nodrošina uzņēmuma spēju attīstīties ilgtermiņā, aizsargājot tā reputāciju, darbības licenci, piegādes ķēdi, attiecības ar partneriem un spēju piesaistīt talantus. Šāda pieeja ilgtermiņā palīdz izvairīties no sabrukuma vai tiesvedībām. Nākotnē sabiedrība neļaus ilgstoši darboties neētiskiem vai neilgtspējīgiem uzņēmumiem.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ ētikas un ilgtspējas aspekti ir būtiski? Kā mainās to loma globalizācijas laikmetā un/vai uzņēmumu pārņemšanas/apvienošanas laikā? Kas ir atbildīgs par šiem?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 9.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas: iemesli un iespējas.
Apraksts
Anotācija: Pārmaiņu vadība ir sistemātiska pieeja, lai risinātu organizācijas mērķu, procesu vai tehnoloģiju pāreju vai pārveidi. Pārmaiņu vadības mērķis ir ieviest attiecīgās mainības vadības stratēģijas, kontrolēt pārmaiņas un palīdzēt cilvēkiem pielāgoties tām. Pie šādām stratēģijām pieder strukturēta procedūra pārmaiņu pieprasīšanai, kā arī mehānismi, kā reaģēt uz pārmaiņu pieprasījumiem un tiem sekot.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ vajadzīgas pārmaiņas? Kādas ir galvenās iesaistītās grupas? Kurš ir atbildīgs par pārmaiņu plānošanu un realizāciju?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 8, 10-12; Andersen - Chapter 4-6; Das - all book, if possible; Betz - Chapter 8-9; Stanford, Parry, - all book, if possible.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas: iemesli un iespējas.
Apraksts
Anotācija: Pārmaiņu vadība ir sistemātiska pieeja, lai risinātu organizācijas mērķu, procesu vai tehnoloģiju pāreju vai pārveidi. Pārmaiņu vadības mērķis ir ieviest attiecīgās mainības vadības stratēģijas, kontrolēt pārmaiņas un palīdzēt cilvēkiem pielāgoties tām. Pie šādām stratēģijām pieder strukturēta procedūra pārmaiņu pieprasīšanai, kā arī mehānismi, kā reaģēt uz pārmaiņu pieprasījumiem un tiem sekot.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ vajadzīgas pārmaiņas? Kādas ir galvenās iesaistītās grupas? Kurš ir atbildīgs par pārmaiņu plānošanu un realizāciju?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 8, 10-12; Andersen - Chapter 4-6; Das - all book, if possible; Betz - Chapter 8-9; Stanford, Parry, - all book, if possible.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas: iemesli un iespējas.
Apraksts
Anotācija: Pārmaiņu vadība ir sistemātiska pieeja, lai risinātu organizācijas mērķu, procesu vai tehnoloģiju pāreju vai pārveidi. Pārmaiņu vadības mērķis ir ieviest attiecīgās mainības vadības stratēģijas, kontrolēt pārmaiņas un palīdzēt cilvēkiem pielāgoties tām. Pie šādām stratēģijām pieder strukturēta procedūra pārmaiņu pieprasīšanai, kā arī mehānismi, kā reaģēt uz pārmaiņu pieprasījumiem un tiem sekot.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ vajadzīgas pārmaiņas? Kādas ir galvenās iesaistītās grupas? Kurš ir atbildīgs par pārmaiņu plānošanu un realizāciju?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 8, 10-12; Andersen - Chapter 4-6; Das - all book, if possible; Betz - Chapter 8-9; Stanford, Parry, - all book, if possible.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas stratēģiskās un pārmaiņu vadības nozīme organizācijas ilgtspējīgā darbībā.
Apraksts
Anotācija: Ilgtspēja arvien vairāk tiek integrēta korporatīvā līmeņa stratēģiskajā plānošanā. Tagad vadībai jāsabalansē pastiprinātais regulējums, aizsargājot zīmolu un nodrošinot stabilas piegādes ķēdes, meklējot iespēju uzlabot sniegumu un izmantojot ilgtspējības programmu stratēģiskām priekšrocībām. Ir būtiska detalizēta ilgtspējības redzējuma izstrādāšana un integrēšana uzņēmuma ilgtermiņa stratēģiskajā plānā tā, lai radītu paliekošu vērtību, vienlaikus stiprinot arī sabiedrības uzticību, ir kopēja problēma visu veidu organizācijām.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie aspekti, kas jāņem vērā, veidojot ilgtspējīgu stratēģiju? Kāda ir sabiedrības attieksme, īpašnieku un vadības loma? Kā panākt darbinieku iesaisti?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 1; Andersen - Chapter 1; Betz - Chapters 1-3. Raksti: Davila, Peterson.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas stratēģiskās un pārmaiņu vadības nozīme organizācijas ilgtspējīgā darbībā.
Apraksts
Anotācija: Ilgtspēja arvien vairāk tiek integrēta korporatīvā līmeņa stratēģiskajā plānošanā. Tagad vadībai jāsabalansē pastiprinātais regulējums, aizsargājot zīmolu un nodrošinot stabilas piegādes ķēdes, meklējot iespēju uzlabot sniegumu un izmantojot ilgtspējības programmu stratēģiskām priekšrocībām. Ir būtiska detalizēta ilgtspējības redzējuma izstrādāšana un integrēšana uzņēmuma ilgtermiņa stratēģiskajā plānā tā, lai radītu paliekošu vērtību, vienlaikus stiprinot arī sabiedrības uzticību, ir kopēja problēma visu veidu organizācijām.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie aspekti, kas jāņem vērā, veidojot ilgtspējīgu stratēģiju? Kāda ir sabiedrības attieksme, īpašnieku un vadības loma? Kā panākt darbinieku iesaisti?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 1; Andersen - Chapter 1; Betz - Chapters 1-3. Raksti: Davila, Peterson.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas stratēģiskās un pārmaiņu vadības nozīme organizācijas ilgtspējīgā darbībā.
Apraksts
Anotācija: Ilgtspēja arvien vairāk tiek integrēta korporatīvā līmeņa stratēģiskajā plānošanā. Tagad vadībai jāsabalansē pastiprinātais regulējums, aizsargājot zīmolu un nodrošinot stabilas piegādes ķēdes, meklējot iespēju uzlabot sniegumu un izmantojot ilgtspējības programmu stratēģiskām priekšrocībām. Ir būtiska detalizēta ilgtspējības redzējuma izstrādāšana un integrēšana uzņēmuma ilgtermiņa stratēģiskajā plānā tā, lai radītu paliekošu vērtību, vienlaikus stiprinot arī sabiedrības uzticību, ir kopēja problēma visu veidu organizācijām.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie aspekti, kas jāņem vērā, veidojot ilgtspējīgu stratēģiju? Kāda ir sabiedrības attieksme, īpašnieku un vadības loma? Kā panākt darbinieku iesaisti?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 1; Andersen - Chapter 1; Betz - Chapters 1-3. Raksti: Davila, Peterson.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas loma un nozīme.
Apraksts
Anotācija: Retrospekcijā visas organizācijas var noskaidrot realizētos stratēģiskos rezultātus, gan pozitīvos, gan negatīvos, un mēģināt tos attiecināt uz konkrētiem apstākļiem un darbībām, kas veiktas laika gaitā. Tomēr var būt ļoti daudz strīdu par to, kā patiesībā viss notika, kā tas notika organizācijā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir stratēģija un stratēģiskā vadība> Kam, kad un kādēļ tā nepieciešama?
Literatūra: Sākotnējai izpratnei ir svarīgi vismaz vienā no šīm grāmatām izlasīt norādīto nodaļu:
Comprehensive strategic management: a guide for students, insight for managers – 2017 - Chapter 1
Strategic thinking: a comprehensive guide – 2016 - Chapter 1
Short introduction to strategic management – 2013 - Chapter 1
Strategic thinking: a comprehensive guide – 2016 - Chapter 4
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas loma un nozīme.
Apraksts
Anotācija: Retrospekcijā visas organizācijas var noskaidrot realizētos stratēģiskos rezultātus, gan pozitīvos, gan negatīvos, un mēģināt tos attiecināt uz konkrētiem apstākļiem un darbībām, kas veiktas laika gaitā. Tomēr var būt ļoti daudz strīdu par to, kā patiesībā viss notika, kā tas notika organizācijā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir stratēģija un stratēģiskā vadība> Kam, kad un kādēļ tā nepieciešama?
Literatūra: Sākotnējai izpratnei ir svarīgi vismaz vienā no šīm grāmatām izlasīt norādīto nodaļu:
Comprehensive strategic management: a guide for students, insight for managers – 2017 - Chapter 1
Strategic thinking: a comprehensive guide – 2016 - Chapter 1
Short introduction to strategic management – 2013 - Chapter 1
Strategic thinking: a comprehensive guide – 2016 - Chapter 4
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās vadības funkcijas un pamatelementi: cilvēki, misija, vīzija un plānošana.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskā vadība ir nepārtraukta visa nepieciešamā plānošana, uzraudzība, analīze un novērtēšana, lai organizācija sasniegtu savus mērķus. Strauji attīstītie jauninājumi, jaunās tehnoloģijas un klientu vēlmes liek organizācijām domāt un pieņemt stratēģiskus lēmumus, lai saglabātu panākumus. Stratēģiskās vadības process palīdz uzņēmumu vadītājiem novērtēt uzņēmuma pašreizējo situāciju, izstrādāt stratēģiju, izvietot tās un analizēt ieviesto stratēģiju efektivitāti.
Nodarbības jautājumi: Kam un kādēļ nepieciešama stratēģiskā vadība? Kādas ir tās galvenās funkcijas? Kas ir atbildīgs par to formulēšanu un realizāciju?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa:
Bolland - Chapter 2; Andersen - CHapter 2; Betz - Chapter 4.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās vadības funkcijas un pamatelementi: cilvēki, misija, vīzija un plānošana.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskā vadība ir nepārtraukta visa nepieciešamā plānošana, uzraudzība, analīze un novērtēšana, lai organizācija sasniegtu savus mērķus. Strauji attīstītie jauninājumi, jaunās tehnoloģijas un klientu vēlmes liek organizācijām domāt un pieņemt stratēģiskus lēmumus, lai saglabātu panākumus. Stratēģiskās vadības process palīdz uzņēmumu vadītājiem novērtēt uzņēmuma pašreizējo situāciju, izstrādāt stratēģiju, izvietot tās un analizēt ieviesto stratēģiju efektivitāti.
Nodarbības jautājumi: Kam un kādēļ nepieciešama stratēģiskā vadība? Kādas ir tās galvenās funkcijas? Kas ir atbildīgs par to formulēšanu un realizāciju?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa:
Bolland - Chapter 2; Andersen - CHapter 2; Betz - Chapter 4.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās plānošanas process un rīki.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskās plānošanas process ir sistemātisks veids, kā organizācijā veikt ilgtermiņa plānošanu, izmantojot sākotnējo novērtēšanu, rūpīgu analīzi, stratēģijas formulēšanu, tās ieviešanu un novērtēšanu. Stratēģiskās vadības procesā ir uzskaitīti pasākumi, kas vadītājiem jāveic, lai izveidotu pilnīgu stratēģiju, un kā šo stratēģiju veiksmīgi ieviestu uzņēmumā. Tas var sastāvēt no 7 līdz gandrīz 30 posmiem, un tas parasti ir formālāks lielās organizācijās.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie stratēģiskās plānošanas soļi? Kā atšķiras dažādu autoru viedokļi? Vai šie procesi ir vienādi visās organizācijās?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 3, 6; Andersen - Chapter 3; Santos-Alarez - Part 2; Bets - Chapter 5-7, 10.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās plānošanas process un rīki.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskās plānošanas process ir sistemātisks veids, kā organizācijā veikt ilgtermiņa plānošanu, izmantojot sākotnējo novērtēšanu, rūpīgu analīzi, stratēģijas formulēšanu, tās ieviešanu un novērtēšanu. Stratēģiskās vadības procesā ir uzskaitīti pasākumi, kas vadītājiem jāveic, lai izveidotu pilnīgu stratēģiju, un kā šo stratēģiju veiksmīgi ieviestu uzņēmumā. Tas var sastāvēt no 7 līdz gandrīz 30 posmiem, un tas parasti ir formālāks lielās organizācijās.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie stratēģiskās plānošanas soļi? Kā atšķiras dažādu autoru viedokļi? Vai šie procesi ir vienādi visās organizācijās?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 3, 6; Andersen - Chapter 3; Santos-Alarez - Part 2; Bets - Chapter 5-7, 10.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārējās un iekšējās vides analīze, konkurences un konkurētspējas analīze.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskā analīze ir process, kas ietver uzņēmējdarbības vides, kurā tā darbojas, izpēti. Stratēģiskā analīze ir būtiska stratēģiskās plānošanas lēmumus pieņemšanai un organizācijas līdzsvarotai darbībai. Nepārtraukti cenšoties uzlabot, organizācijām periodiski jāveic stratēģiskā analīze, kas, savukārt, palīdzēs tām noteikt, kuras jomas ir jāuzlabo un kuras tās jau veic labi.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir ārējās analīzes veidi? Kad un ko analizē organizācijas iekšējā vidē? Kā tiek analizēta konkurences situācija un organizācijas konkurētspēja?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 4-5.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārējās un iekšējās vides analīze, konkurences un konkurētspējas analīze.
Apraksts
Anotācija: Stratēģiskā analīze ir process, kas ietver uzņēmējdarbības vides, kurā tā darbojas, izpēti. Stratēģiskā analīze ir būtiska stratēģiskās plānošanas lēmumus pieņemšanai un organizācijas līdzsvarotai darbībai. Nepārtraukti cenšoties uzlabot, organizācijām periodiski jāveic stratēģiskā analīze, kas, savukārt, palīdzēs tām noteikt, kuras jomas ir jāuzlabo un kuras tās jau veic labi.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir ārējās analīzes veidi? Kad un ko analizē organizācijas iekšējā vidē? Kā tiek analizēta konkurences situācija un organizācijas konkurētspēja?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 4-5.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas specifiskie aspekti: ētika, ilgtspēja, globalizācija, apvienošanas un pārņemšanas, sadarbības veidi.
Apraksts
Anotācija: Sociāli un ekoloģiski ētiska pieeja nodrošina uzņēmuma spēju attīstīties ilgtermiņā, aizsargājot tā reputāciju, darbības licenci, piegādes ķēdi, attiecības ar partneriem un spēju piesaistīt talantus. Šāda pieeja ilgtermiņā palīdz izvairīties no sabrukuma vai tiesvedībām. Nākotnē sabiedrība neļaus ilgstoši darboties neētiskiem vai neilgtspējīgiem uzņēmumiem.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ ētikas un ilgtspējas aspekti ir būtiski? Kā mainās to loma globalizācijas laikmetā un/vai uzņēmumu pārņemšanas/apvienošanas laikā? Kas ir atbildīgs par šiem?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 9.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģijas specifiskie aspekti: ētika, ilgtspēja, globalizācija, apvienošanas un pārņemšanas, sadarbības veidi.
Apraksts
Anotācija: Sociāli un ekoloģiski ētiska pieeja nodrošina uzņēmuma spēju attīstīties ilgtermiņā, aizsargājot tā reputāciju, darbības licenci, piegādes ķēdi, attiecības ar partneriem un spēju piesaistīt talantus. Šāda pieeja ilgtermiņā palīdz izvairīties no sabrukuma vai tiesvedībām. Nākotnē sabiedrība neļaus ilgstoši darboties neētiskiem vai neilgtspējīgiem uzņēmumiem.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ ētikas un ilgtspējas aspekti ir būtiski? Kā mainās to loma globalizācijas laikmetā un/vai uzņēmumu pārņemšanas/apvienošanas laikā? Kas ir atbildīgs par šiem?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 9.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas: iemesli un iespējas.
Apraksts
Anotācija: Pārmaiņu vadība ir sistemātiska pieeja, lai risinātu organizācijas mērķu, procesu vai tehnoloģiju pāreju vai pārveidi. Pārmaiņu vadības mērķis ir ieviest attiecīgās mainības vadības stratēģijas, kontrolēt pārmaiņas un palīdzēt cilvēkiem pielāgoties tām. Pie šādām stratēģijām pieder strukturēta procedūra pārmaiņu pieprasīšanai, kā arī mehānismi, kā reaģēt uz pārmaiņu pieprasījumiem un tiem sekot.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ vajadzīgas pārmaiņas? Kādas ir galvenās iesaistītās grupas? Kurš ir atbildīgs par pārmaiņu plānošanu un realizāciju?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 8, 10-12; Andersen - Chapter 4-6; Das - all book, if possible; Betz - Chapter 8-9; Stanford, Parry, - all book, if possible.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas: iemesli un iespējas.
Apraksts
Anotācija: Pārmaiņu vadība ir sistemātiska pieeja, lai risinātu organizācijas mērķu, procesu vai tehnoloģiju pāreju vai pārveidi. Pārmaiņu vadības mērķis ir ieviest attiecīgās mainības vadības stratēģijas, kontrolēt pārmaiņas un palīdzēt cilvēkiem pielāgoties tām. Pie šādām stratēģijām pieder strukturēta procedūra pārmaiņu pieprasīšanai, kā arī mehānismi, kā reaģēt uz pārmaiņu pieprasījumiem un tiem sekot.
Nodarbības jautājumi: Kādēļ vajadzīgas pārmaiņas? Kādas ir galvenās iesaistītās grupas? Kurš ir atbildīgs par pārmaiņu plānošanu un realizāciju?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 8, 10-12; Andersen - Chapter 4-6; Das - all book, if possible; Betz - Chapter 8-9; Stanford, Parry, - all book, if possible.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas stratēģiskās un pārmaiņu vadības nozīme organizācijas ilgtspējīgā darbībā.
Apraksts
Anotācija: Ilgtspēja arvien vairāk tiek integrēta korporatīvā līmeņa stratēģiskajā plānošanā. Tagad vadībai jāsabalansē pastiprinātais regulējums, aizsargājot zīmolu un nodrošinot stabilas piegādes ķēdes, meklējot iespēju uzlabot sniegumu un izmantojot ilgtspējības programmu stratēģiskām priekšrocībām. Ir būtiska detalizēta ilgtspējības redzējuma izstrādāšana un integrēšana uzņēmuma ilgtermiņa stratēģiskajā plānā tā, lai radītu paliekošu vērtību, vienlaikus stiprinot arī sabiedrības uzticību, ir kopēja problēma visu veidu organizācijām.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie aspekti, kas jāņem vērā, veidojot ilgtspējīgu stratēģiju? Kāda ir sabiedrības attieksme, īpašnieku un vadības loma? Kā panākt darbinieku iesaisti?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 1; Andersen - Chapter 1; Betz - Chapters 1-3. Raksti: Davila, Peterson.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas stratēģiskās un pārmaiņu vadības nozīme organizācijas ilgtspējīgā darbībā.
Apraksts
Anotācija: Ilgtspēja arvien vairāk tiek integrēta korporatīvā līmeņa stratēģiskajā plānošanā. Tagad vadībai jāsabalansē pastiprinātais regulējums, aizsargājot zīmolu un nodrošinot stabilas piegādes ķēdes, meklējot iespēju uzlabot sniegumu un izmantojot ilgtspējības programmu stratēģiskām priekšrocībām. Ir būtiska detalizēta ilgtspējības redzējuma izstrādāšana un integrēšana uzņēmuma ilgtermiņa stratēģiskajā plānā tā, lai radītu paliekošu vērtību, vienlaikus stiprinot arī sabiedrības uzticību, ir kopēja problēma visu veidu organizācijām.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir galvenie aspekti, kas jāņem vērā, veidojot ilgtspējīgu stratēģiju? Kāda ir sabiedrības attieksme, īpašnieku un vadības loma? Kā panākt darbinieku iesaisti?
Literatūra: Nosaukts grāmatas autors un lasāmā daļa: Bolland - Chapter 1; Andersen - Chapter 1; Betz - Chapters 1-3. Raksti: Davila, Peterson.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Betz, F. (2016). Strategic Thinking : A Comprehensive Guide (Vol. First edition). Bingley, UK: Emerald Group Publishing Limited.
Andersen, T. J. (2013). Short Introduction to Strategic Management. Cambridge: Cambridge University Press
Bolland, E. J. (2017). Comprehensive Strategic Management : A Guide for Students, Insight for Managers. Bingley: Emerald Publishing Limited
Parry, W. (2015). Big Change, Best Path : Successfully Managing Organizational Change with Wisdom, Analytics and Insight. London: Kogan Page
Stanford, J. (2016). Breaking the Cycle of Failed Change Management. Alexandria, VA: Association For Talent Development
Papildu literatūra
Cattani, G. (2011). Project-Based Organizing and Strategic Management. Bingley, U.K.: Emerald Group Publishing Limited
Das, T. K. (2012). Management Dynamics in Strategic Alliances. Charlotte, N.C.: Information Age Publishing
Citi informācijas avoti
Davila, G., Varvakis, G., & North, K. (2019). Influence of Strategic Knowledge Management on Firm Innovativeness and Performance. Brazilian Business Review (Portuguese Edition), 16(3), 239–254.
Peterson, E. A. (2019). Promoting Future-Oriented Legal Thinking in Long-Term Strategic Planning. Southern Law Journal, 29(1), 69–101.