Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Komunikācijas ētika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
DN_080
Zinātnes nozare
Komunikācijas teorija; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Doktorantūras nodaļa
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409120

Par studiju kursu

Mērķis

Analizēt aktuālos komunikācijas ētikas problēmjautājumus, pilnveidot komunikācijas doktoranta kompetenci, vērtējot komunikācijas ētikas principus.

Priekšzināšanas

Komunikācijas un kultūras teorijas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, izprot komunikācijas ētikas jēdzienus, svarīgākos problēmjautājumus, pārzina teorētisko literatūru komunikācijas ētikas nozarē vai profesionālajā jomā un dažādu jomu saskarē.

Prasmes

1.Studējošie identificē un kritiski analizē problēmsituāciju ētikas kategoriju ietvaros, pamato savu viedokli, spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā.

Kompetences

1.Studējošie spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, izmantot zināšanas, risinot praktiskus gadījumus, kā arī promocijas darba izstrādē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras studijas, divu referātu prezentācija semināros.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Prezentēti divi referāti, diskusija par obligātās literatūras vielu.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju vara un neatkarība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Privātie un sabiedriskie mediji.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Žurnālistikas ētikas problēmjautājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Internets: publiskā vai privātā telpa?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Internets: publiskā vai privātā telpa?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Politiskā un korporatīvā konkurence un komunikācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Politiskā un korporatīvā konkurence un komunikācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Applbaum, Arthur Isak (2000). Ethics for Adversaries. Princeton University Press.

2.

Boeyink, David and Sandra Borden (2010). Making Hard Choices in Journalism Ethics. Routledge.

3.

Brown, Marvin (2005). Corporate Integrity. Cambridge University Press.

4.

Couldry, Nick, Mirca Madianou and Amit Pinchevski (eds.) (2013). Ethics of Media. Palgrave Macmillan.

5.

Davis, Evan (1998). Public Spending. Penguin Books.

6.

Geuss, Raymond (2003). Public Goods, Private Goods. Princeton University Press.

7.

Hampshire, Stuart (1978). Public and Private Morality. Cambridge University Press.

8.

Heath, Joseph (2007). ‘An Adversarial Ethic for Business: or When Sun-Tzu Met The Stakeholder’, Journal of Business Ethics, 72, 359-74.

9.

Keeble, Richard (2006). Communication Ethics Today. Troubador Publishing.

10.

Kieran, Matthew (1998). Media Ethics. Routledge.

11.

Lipschultz, Jeremy (2014). Social Media Communication: Concepts, Practice, Data, and Ethics. Routledge.

12.

Sunstein, Cass R. (2008). Infotopia: How Many Minds Produce Knowledge. Oxford University Press.

13.

Zion, Lawrie and David Craig (eds.) (2014). Ethics for Digital Journalism. Routledge.

14.

Ward, Stephen J.A. (2011), Ethics and the Media, Cambridge University Press.

15.

Ward, Stephen J.A. (2018), Ethical Journalism in a Populist Age: The Democratically Engaged Journalist, Rowman & Littlefield.