Komunikācijas ētika
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409120
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, izprot komunikācijas ētikas jēdzienus, svarīgākos problēmjautājumus, pārzina teorētisko literatūru komunikācijas ētikas nozarē vai profesionālajā jomā un dažādu jomu saskarē.
Prasmes
1.Studējošie identificē un kritiski analizē problēmsituāciju ētikas kategoriju ietvaros, pamato savu viedokli, spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā.
Kompetences
1.Studējošie spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, izmantot zināšanas, risinot praktiskus gadījumus, kā arī promocijas darba izstrādē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras studijas, divu referātu prezentācija semināros.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Prezentēti divi referāti, diskusija par obligātās literatūras vielu.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju vara un neatkarība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Privātie un sabiedriskie mediji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Žurnālistikas ētikas problēmjautājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Internets: publiskā vai privātā telpa?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Internets: publiskā vai privātā telpa?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Politiskā un korporatīvā konkurence un komunikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Politiskā un korporatīvā konkurence un komunikācija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Applbaum, Arthur Isak (2000). Ethics for Adversaries. Princeton University Press.
Boeyink, David and Sandra Borden (2010). Making Hard Choices in Journalism Ethics. Routledge.
Brown, Marvin (2005). Corporate Integrity. Cambridge University Press.
Couldry, Nick, Mirca Madianou and Amit Pinchevski (eds.) (2013). Ethics of Media. Palgrave Macmillan.
Davis, Evan (1998). Public Spending. Penguin Books.
Geuss, Raymond (2003). Public Goods, Private Goods. Princeton University Press.
Hampshire, Stuart (1978). Public and Private Morality. Cambridge University Press.
Heath, Joseph (2007). ‘An Adversarial Ethic for Business: or When Sun-Tzu Met The Stakeholder’, Journal of Business Ethics, 72, 359-74.
Keeble, Richard (2006). Communication Ethics Today. Troubador Publishing.
Kieran, Matthew (1998). Media Ethics. Routledge.
Lipschultz, Jeremy (2014). Social Media Communication: Concepts, Practice, Data, and Ethics. Routledge.
Sunstein, Cass R. (2008). Infotopia: How Many Minds Produce Knowledge. Oxford University Press.
Zion, Lawrie and David Craig (eds.) (2014). Ethics for Digital Journalism. Routledge.
Ward, Stephen J.A. (2011), Ethics and the Media, Cambridge University Press.
Ward, Stephen J.A. (2018), Ethical Journalism in a Populist Age: The Democratically Engaged Journalist, Rowman & Littlefield.