Profesionālā komunikācija II latviešu valodā (ārzemju studentiem)
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais spēj saprast atsevišķus vārdus, izteikumus, teikumus skaidrā runā par ikdienas darbiem, studijām, sportošanu.
Prasmes
1.Studējošais spēj sniegt vienkāršu mutvārdu informāciju par savu laika plānojumu, studijām, sportu, izmantojot apgūto leksiku.
Kompetences
1.Studējošais spēj lasīt un saprast īsus, vienkāršus informatīvus tekstus; veidot jautājumus un atbildēt uz tiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Dažāda veida leksikas un gramatikas uzdevumi, gatavošanās testam, semināram, atbilstoši studiju kursa saturam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm.
Vērtējumu ballēs studējošais saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē, un arī attieksmi un individuālo dinamiku. Studējošais var saņemt 10 balles par papildus individuālo darbu ārpus programmas, uzrādot izcilas latviešu valodas prasmes.
Vērtējuma kritēriji:
• ar pārbaudes darbiem tiek vērtētas zināšanas un prasmes leksikā un gramatikā; pārbaudes darbs sastāv no dažādiem uzdevumiem, par katru uzdevumu studējošais saņem noteiktu punktu skaitu. Pārbaudē tiek iekļauti pēc izvēles šādi uzdevumu veidi:
a) uzd.: pareiza vārda vai izteiciena ievietošana teikumā – 5 p. (par katru pareizu ievietojumu – 0,5 p.);
b) uzd.: uzrakstīt sinonīmu vai antonīmu – 5 p. (par katru pareizu variantu – 0,5 p.);
c) uzd.: pareiza vārda vai apgalvojuma varianta izvēle – 5 p. (par katru pareizu izvēli – 1 p.);
d) uzd.: atbildēt uz jautājumiem – 10 p. (par katru pilnīgu, pareizu atbildi – 1 p.);
• valodas lietošanas prasmes tiek vērtētas kontaktnodarbību laikā;
• patstāvīgais darbs tiek vērtēts ar prezentācijām; Prezentācijas vērtēšanas kritēriji:
a) runa: 2 p. - brīvi runā; 1 p. – lasa un runā;
b) valoda: 2 p. – bagātīga valoda; 1p. – valoda ar nepilnībām;
c) saturs: 2 p. – plaša, interesanta informācija; 1 p. – nepilnīga informācija;
d) vizuālā prezentācija: 2 p. pareizi veidota; 1 p. – ar nepilnībām;
e) papildus materiāli: 2 p. - dažādi atbilstoši papildus materiāli; 1 p. – tikai video materiāli. Kopā maksimālais punktu skaits - 10 punkti.
• vērtējot attieksmi, tiek ņemta vērā aktīva darbība praktiskajās nodarbībās:
1 p. – studējošais parāda interesi un atbildību par savu izglītošanos;
0,5 p. – studējošais pauž interesi par savu izglītošanos.
• zināšanu, prasmju un kompetenču izaugsme kursa laikā veido individuālo dinamiku:
1 p. – sistemātiski augšupejoša
0,5 p. – epizodiska.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Ikdienas darbi.
Sarunas par dienas gaitu un laika plānojumu.
Ikdienas darbi, studijas, sports.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Ikdienas darbi.
Sarunas par dienas gaitu un laika plānojumu.
Ikdienas darbi, studijas, sports.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Ikdienas darbi.
Sarunas par dienas gaitu un laika plānojumu.
Ikdienas darbi, studijas, sports.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tests: Ikdienas plānojums. Pulksteņlaiks.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija par savu ikdienas dzīvi Latvijā, studijām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija par savu ikdienas dzīvi Latvijā, studijām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīves ritms. Iepirkšanās. Brokastis, pusdienas, vakariņas. Gatavojam paši. Kafeinīcā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīves ritms. Iepirkšanās. Brokastis, pusdienas, vakariņas. Gatavojam paši. Kafeinīcā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīves ritms. Iepirkšanās. Brokastis, pusdienas, vakariņas. Gatavojam paši. Kafeinīcā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīves ritms. Iepirkšanās. Brokastis, pusdienas, vakariņas. Gatavojam paši. Kafeinīcā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija par ēdieniem. Kas man garšo? Receptes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Brīvais laiks.
Sarunas par dienas gaitu un vakara aktivitātēm.
Brīvajā laikā sporta aktivitātes dažādos gadalaikos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Brīvais laiks.
Sarunas par dienas gaitu un vakara aktivitātēm.
Brīvajā laikā sporta aktivitātes dažādos gadalaikos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Brīvais laiks.
Sarunas par dienas gaitu un vakara aktivitātēm.
Brīvajā laikā sporta aktivitātes dažādos gadalaikos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Brīvais laiks.
Sarunas par dienas gaitu un vakara aktivitātēm.
Brīvajā laikā sporta aktivitātes dažādos gadalaikos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tests: Brīvais laiks. Sporta aktivitātes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīves ritms. Ceļojumi. Gadalaiki Latvijā.
Sarunas par ceļojumiem, ar sportu saistītiem ceļojumiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīves ritms. Ceļojumi. Gadalaiki Latvijā.
Sarunas par ceļojumiem, ar sportu saistītiem ceļojumiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīves ritms. Ceļojumi. Gadalaiki Latvijā.
Sarunas par ceļojumiem, ar sportu saistītiem ceļojumiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija par savu sporta ceļojumu.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
I. Auziņa u.c. A1 Laipa. Latviešu valoda Mācību grāmata. Latviešu valodas aģentūra, 2014.
I. Auziņa u.c. A1 Laipa. Latviešu valoda. Darba burtnīca. Latviešu valodas aģentūra, 2014.
L. Malahova. Palīgs latviešu valodas gramatikas apguvei ārvalstu studentiem. (2.daļa) Mācību līdzeklis. LSPA, 2023.
Papildu literatūra
Citi informācijas avoti
D. Dumpe. Latvian in three months. Concise course in language acquisition. Zvaigzne ABC, 2013, 215 lpp.