Maģistra darbs
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās pieejas un empiriskos datus, kā arī pielietojamo metožu atbilstību izvēlētajai pētījuma tēmai; izprot maģistra darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus.
Prasmes
1.Spēj identificēt un formulēt pētījuma problēmu, izvirzīt pētījuma mērķi un uzdevumus, jautājumus/ hipotēzi, kā arī spēj veikt sistemātisku literatūras analīzi, atlasīt un analizēt pieejamos empīriskos datus un citu atbilstošu informāciju, ņemot vērā sociālā darba un pētījuma ētikas pamatprincipus.
Kompetences
1.Patstāvīgi plānot un veikt pētījumu, kā arī to prezentēt, ņemot vērā maģistra darbam izvirzītās prasības un ievērojot pētījuma ētikas pamatprincipus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Veikt pētījuma tēmai atbilstošas literatūras atlasi un analīzi, izvēlēties atbilstošas pētījuma metodes, lai atbildētu uz izvirzīto mērķi un uzdevumiem; attīstīt pētījuma projektu, izstrādāt teorētisko daļu, balstoties uz literatūras analīzi un nozares pētījumiem, kritiski novērtēt pētījuma riskus, aprakstīt pētījuma ētikas principus un prezentēt pētījuma projektu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sagatavota prezentācija par plānotā maģistra darbu - ievads, sagatavota literatūras analize, pētījuma metodoloģija.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sagatavots darba ievads, literatūras apskats, metodoloģijas apraksts; sagatavota pētījuma projekta prezentācija.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana un izstrāde
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Shaw, I., Gould, N. Qualitative research in social work. London: Sage, 2001.
Vinjamuri M., Warde, B., Kolb, P. The reflective diary: an experiential tool for enhancing social work students’ research learning.Social Work Education, 2017, VOL . 36, NO . 8, 933–945.
Bochicchio, L., McTavish, Ch., Stefancic, A. From the Ivory Tower to the Treatment Trenches: Bridging the Gap between Research and Practice. Social Work. Apr 2021, Vol. 66 Issue 2, p173-175.
Flynn, C. Doing Research in Social Work and Social Care : The Journey from Student to Practitioner Researcher. London: SAGE Publications, 2016.
Martinez, L.S., Richards-Schuster, K., Teixeira, S., Augsberger, A. The Power of Prevention and Youth Voice: A Strategy for Social Work to Ensure Youths' Healthy Development. Social Work. Apr 2018, Vol. 63 Issue 2, p135-143.
Pomeroy, E. Ch. Direct practice skills for evidence-based social work : a strengths-based text and workbook / Elizabeth C. Pomeroy and Renée Bradford Garcia. New York, NY : Springer Publishing Company, LLC, 2018.
Papildu literatūra
Lauve-Moon, K., Enman, Sh. Hentz, V. Mainstreaming Gender: An Examination of Feminist Methodology in Social Work Research.Social Work. Oct 2020, Vol. 65 Issue 4, p317-324.