Digitālais attēls
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studējošie: • teorētiski saprot digitālo attēlu, ņemot vērā izmantotās koncepcijas, līdzekļus un metodes; • apraksta un kritiski vērtē digitālā attēla estētiku; • skaidro digitālā attēla funkcijas un mērķus.
Prasmes
1.Kursa apguves rezultātā studējošie: • izvērtē digitālā attēla konceptuālo pamatojumu; • kritiski analizē digitālā attēla teorētisko un praktisko kvalitāti; • veido un apstrādā digitālo attēlu gan kustīgā, gan nekustīgā formā.
Kompetences
1.Izprotot digitāla attēla specifiku un kvalitātes principus, studenti patstāvīgi veido kustīgus un nekustīgus digitālos attēlus. Spēj komunicēt tos publiski, skaidrot un analizēt.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Iepazīt ievērojamākos mākslas darbus un autorus digitālā attēla vēsturē. Izprast katras pieejas specifiku. Sagatavot sekojošus jautājumus:
• Par kādām tēmām runāts darbā?
• Kā šī tēma (tekstuāli/vizuāli) interpretēta?
• Kādi materiāli un metodes (programmas) lietotas digitālā attēla radīšanā?
• Kā darbs iekļaujas kultūras kontekstos un digitālās komunikācijas attīstības vēsturē?
• Ko no tā var iemācīties?
Veidot analīzi kādam digitālās mākslas darbam.
Izlasīt zinātniskos rakstus un uzrakstīt eseju par attēla vietu mūsdienu kultūrā, prezentēt to studiju biedru priekšā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Semināra praktiskie darbi (referāts + individuālais praktiskais projekts), eksāmens, izstāde (kursa noslēgumā visi individuālie projekti tiks izstādīti studentu darbu skatē).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēls digitālo mediju laikmetā. Ievads kursa saturā un tematā. Konceptuālās, saturiskās un praktiskās (uzdevuma) vadlīnijas. (I.Skulte, L.Kristberga, D. Pudāne).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās komunikācijas pamati. Attēls un nozīme. Attēls un skatījums. Vizuāla zīme un vizuāls diskurss.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā estētika un attēla nākotne – kas notiek ar attēlu?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēls un digitalizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālās mākslas mediju aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Autobiogrāfiskais impulss multimediālajā mākslā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sajūtu definēšana. (Nekustīgs attēls kustībā aka time-lapse photography).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ķermeņa performance multimediālajā mākslā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
(Audio)vizuāla stāsta veidošana (kustīgs attēls + skaņa).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimediālās mākslas antropoloģiskā funkcija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgā darba prezentācija un analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgā darba prezentācija un analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēls digitālo mediju laikmetā. Ievads kursa saturā un tematā. Konceptuālās, saturiskās un praktiskās (uzdevuma) vadlīnijas. (I.Skulte, L.Kristberga, D. Pudāne).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās komunikācijas pamati. Attēls un nozīme. Attēls un skatījums. Vizuāla zīme un vizuāls diskurss.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā estētika un attēla nākotne – kas notiek ar attēlu?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālās mākslas mediju aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Autobiogrāfiskais impulss multimediālajā mākslā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sajūtu definēšana. (Nekustīgs attēls kustībā aka time-lapse photography).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimediālās mākslas antropoloģiskā funkcija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgā darba prezentācija un analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Digital Aesthetics, Sean Cubitt. (London: SAGE, 1998), PP.29-49
The Future of the Image, J. Ranciere. ( London, New York: Verso, 2007), pp. 1-37
Interaction (Information) as an Aesthetic Event. 2007. http://manovich.net/articles/
Image Future, 2006. , Lev Manovich No: http://manovich.net/articles/
A History of Video Art. The Development of Form and Function, Chris Meigh-Andrews (Oxford: Berg Publishers, 2006)
Illuminating Video. An Essential Guide to Video Art, Doug Hall & Sally Jo Fifer (Aperture: 1991)
Video Art, Michael Rush (London: Thames&Hudson, 2003)
New Media in Art, Michael Rush (London: Thames&Hudson, 2005)
Rethinking Visual Anthropology, ed. by Marcus Banks and Howard Morphy (Yale University: 1999)
Experimental Ethnography.The Work of Film in the Age of Video, Catherine Russell (London: Duke University Press, 1999)
The Concise Focal Encyclopedia of Photography (Focal Press: 2008)
Image.Music.Text, Roland Barthes(Fontana Press: 1977)
The End of Celluloid, Matt Hanson (Roto Vision: 2004)
Ķermenis kā politisks instruments un mākslas platforma Taņas Ostojičas darbos. Laine Kristberga (Studija Nr. 75, 48.–53. lpp.)
Neērtums un sociālās paradigmas etnogrāfiskajos novērojumos. Saruna ar videomāksliniecēm Jūliku Rudēliusu un Pilvi Takalu. Laine Kristberga (Studija Nr. 79, 58.–63. lpp.)
The Aesthetics of Curiosity in Katrina Neiburga’s Works ‘Topology No 29’, ‘What’s in a Girl’s Handbag?’ and ‘The Teashroom’. Laine Kristberga (Acta Academiae Artium Vilnensis, 2011) 203.–211.lpp.
Citi informācijas avoti
Digitālo un/vai video mākslinieku mājaslapas