Pediatrijas radioloģija I
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Savākt, formulēt un klasificēt pediatriskās anatomijas un biežāko iedzimto attīstības normas variantu radioloģisko atradni, secīgi sakārtot bērna normālas attīstības radioloģisko atradni. • Atpazīt, fomulēt un secīgi sakārtot pediatrijas vecumam raksturīgas patoloģijas, to klīniskās un radioloģiskās izpausmes Rtg un USG izmeklējumos. • Nosaukt un īsi aprakstīt USG un rentgenogrāfijas indikācijas un nozīmi bērnu vecumā. • Formulēt un īsi aprakstīt radiācijas drošības principus pediatrijas radioloģijā.
Prasmes
1.• Atpazīt, raksturot un novērtēt krūškurvja, vēdera dobuma, skeleta rentgenogrammu normālu un patoloģisku radioloģisko atradni dažādos bērna attīstības posmos sertificēta ārsta tiešā pārraudzībā. • Atšķirt, interpretēt un izskaidrot bārija vai ekvivalentu kontrastvielu izmeklējumu indikācijas, kontrindikācijas un radioloģisko atradni dažādos bērna attīstības posmos sertificēta ārsta tiešā pārraudzībā. • Interpretēt, demonstrēt un lietot gūžas locītavu, pleiras telpas, abdominālās, muskuloskeletālās USG izmeklējuma indikācijas un normālo, patoloģisko radioloģisko atradni dažādos bērna attīstības posmos sertificēta ārsta tiešā pārraudzībā.
Kompetences
1.• Novērtēt, argumentēt un salīdzināt pediatrisko krūškurvja, vēdera dobuma, skeleta rentgenogrammas un to aprakstus sertificēta ārsta tiešā pārraudzībā. • Plānot, interpretēt un pamatot rentgenoskopiskos gastrointestinālā trakta un urīnceļu kontrastizmeklējumus pediatrijā sertificēta ārsta tiešā pārraudzībā. • Plānot, novērtēt un pamatot pediatrisko USG izmeklējumus un to aprakstus sertificēta ārsta tiešā pārraudzībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
• Apgūt un aizstāvēt iegūtās teorētiskās pamatzināšanas pediatrijas radioloģijā.
• Atklāt un attīstīt pediatrijas radioloģisko izmeklējumu metodoloģiju, datu apstrādi, analīzi, interpretāciju, diagnostisko slēdzienu veidošanu.
• Apgūt un ģenerēt pediatrijas izmeklējumu datu elektronisku pārraidi un radioloģiskā darba pamatprincipus e-vidē.
• Attīstīt un modificēt prasmi darbam komandā un starpdisciplinārā saskarsmē.
• Apgūt un attīstīt pamatiemaņas klīnisko gadījumu sagatavošanai demonstrācijai, teorētiskai analīzei un prezentācijai konsīlijos, klīniskās konferencēs, zinātniskos forumos un publikācijai.
• Attīstīt un lietot pamatiemaņas patstāvīga klīniski orientēta pētījuma sagatavošanai, noformēšanai un prezentācijai.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sertificēts ārsts-pasniedzējs novērtē rezidenta zināšanas un prasmes 10 ballu sistēmā katra rotācijas cikla beigās.
Tiek vērtētas teorētiskās zināšanas normālā un patoloģiskā radioloģiskajā anatomijā un praktiskās prasmes izmeklējumu interpretācijā atbilstoši attiecīgās radioloģijas specialitātes studiju kursa aprakstam.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Obstruktīvas kuņģa-zarnu trakta slimības jaundzimušā un bērna vecumā
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Bērna vecuma skeleta normālā rentgenanatomija un patoloģija
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Bērna traumu radioloģiskā attēldiagnostika
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Bērna krūšu kurvja izmeklēšana. Laringotraheobronhīts. Pneimonija. Plaušu cistiskā fibroze
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Attēldiagnostikas metodes pediatrijā. Bērna vecuma radioloģiskās izmeklēšanas īpatnības
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Merrow C. 2016. Diagnostic Imaging: Pediatrics 3rd ed. Elsevier
Riccabona and Michael. 2014. Pediatric Ultrasound. Springer