Stratēģiskā vadība
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Paplašināt zināšanas par stratēģisko vadīšanu, kā arī veidot izpratni par stratēģiskās plānošanas nozīmi un stratēģisko plānu realizēšanu praksē, balstoties uz pasaules pieredzi.
Priekšzināšanas
Studiju kursa Vadības teorija apguve.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Zina stratēģiskās plānošanas un vadības pamatus; 2. Zina dažādas stratēģiskās analīzes un stratēģiju veidošanas metodes; 3. Zina par jaunākajām tendencēm stratēģiskajā plānošanā un vadībā.
Prasmes
1.4. Prot veikt dažādas stratēģiskās analīzes; 5.; Prot veikt stratēģiju un dažādu stratēģisko dokumentu izvērtēšanu.
Kompetences
1.6. Spēj atlasīt un izvērtēt konkrētai situācijai piemērotāko stratēģiskās vadības pieeju; 7. Spēj paši veikt kādu no stratēģiskajām analīzēm vai izvērtēt citu veikumu; 8. Spēj salīdzināt dažādu valstu un organizāciju pieejas un pieredzi stratēģiskajos jautājumos; 9. Spēj izstrādāt vai izvērtēt citu izstrādātus stratēģiskos dokumentus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi un grupās pētīt informāciju par stratēģisko vadību un plānošanu, kā arī būt informētam par aktualitātēm stratēģiskajā plānošanā un biznesa pasaulē kopumā. Sagatavot prezentācijas par kursa laikā norādītajām tēmām, nokārtot noslēguma pārbaudi.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopvērtējums ir summatīvs, to veido:
- Semināri/prezentācijas;
- Lasīšanas atskaites;
- Noslēguma darbs.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās vadības būtība un nozīme
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sistēmiska pieeja, problēmas un to risināšanas metodes
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumos
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumos
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumos
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Ieva Kalve. “Apseglot pārmaiņu vējus. Stratēģiskā un pārmaiņu vadība”. Rīga: Turība, 2005. (akceptējams izdevums)
Robert M., Grant. „Contemporary Strategy Analysis”. Malden: Blackwell, 2024.
Nevils Leiks. „Stratēģiskā plānošana”. Multineo, 2007. (akceptējams izdevums)
Ārvalstu studentiem/For international students:
Robert M., Grant. „Contemporary Strategy Analysis”. Malden: Blackwell, 2024.
Papildu literatūra
Maikls E. Gerbers. “Uzņēmējdarbības meistarība”. Rīga: Zoldnera izdevniecība, 2013.
Donalds Dž. Tramps, Roberts T.Kijosaki. “Kāpēc mēs gribam, lai jūs kļūtu bagāts”. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009.
Carl W. Stern, Michael S. Deimler. The Boston Consulting Group on Strategy. John Wiley & Sons, 2006.
Harvard Business Review (ikmēneša menedžmenta žurnāls/a monthly management journal)
Ridderstråle, Jonas. Funky business forever: how to enjoy capitalism. 3rd edition. Harlow: Financial Times/Pearson, 2008.
Arnold C. Cooper, Sharon A. Alvarez, Alejandro A. Carrera, Luiz F. Mesquita, Roberto S. Vassol. „Entrepreneurial Strategies”. Blackwell, 2006.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Carl W. Stern, Michael S. Deimler. The Boston Consulting Group on Strategy. John Wiley & Sons, 2006.
Ridderstråle, Jonas. Funky business forever: how to enjoy capitalism. 3rd edition. Harlow: Financial Times/Pearson, 2008.
Arnold C. Cooper, Sharon A. Alvarez, Alejandro A. Carrera, Luiz F. Mesquita, Roberto S. Vassol. „Entrepreneurial Strategies”. Blackwell, 2006.
Citi informācijas avoti
Ārvalstu studentiem/For international students: