Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Stratēģiskā vadība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_084
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Paplašināt zināšanas par stratēģisko vadīšanu, kā arī veidot izpratni par stratēģiskās plānošanas nozīmi un stratēģisko plānu realizēšanu praksē, balstoties uz pasaules pieredzi.

Priekšzināšanas

Studiju kursa Vadības teorija apguve.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Zina stratēģiskās plānošanas un vadības pamatus; 2. Zina dažādas stratēģiskās analīzes un stratēģiju veidošanas metodes; 3. Zina par jaunākajām tendencēm stratēģiskajā plānošanā un vadībā.

Prasmes

1.4. Prot veikt dažādas stratēģiskās analīzes; 5.; Prot veikt stratēģiju un dažādu stratēģisko dokumentu izvērtēšanu.

Kompetences

1.6. Spēj atlasīt un izvērtēt konkrētai situācijai piemērotāko stratēģiskās vadības pieeju; 7. Spēj paši veikt kādu no stratēģiskajām analīzēm vai izvērtēt citu veikumu; 8. Spēj salīdzināt dažādu valstu un organizāciju pieejas un pieredzi stratēģiskajos jautājumos; 9. Spēj izstrādāt vai izvērtēt citu izstrādātus stratēģiskos dokumentus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi un grupās pētīt informāciju par stratēģisko vadību un plānošanu, kā arī būt informētam par aktualitātēm stratēģiskajā plānošanā un biznesa pasaulē kopumā. Sagatavot prezentācijas par kursa laikā norādītajām tēmām, nokārtot noslēguma pārbaudi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs, to veido: - Semināri/prezentācijas; - Lasīšanas atskaites; - Noslēguma darbs.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Stratēģiskās vadības būtība un nozīme
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sistēmiska pieeja, problēmas un to risināšanas metodes
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
22 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Ieva Kalve. “Apseglot pārmaiņu vējus. Stratēģiskā un pārmaiņu vadība”. Rīga: Turība, 2005. (akceptējams izdevums)

2.

Robert M., Grant. „Contemporary Strategy Analysis”. Malden: Blackwell, 2024.

3.

Nevils Leiks. „Stratēģiskā plānošana”. Multineo, 2007. (akceptējams izdevums)

4.

Ārvalstu studentiem/For international students:

5.

Robert M., Grant. „Contemporary Strategy Analysis”. Malden: Blackwell, 2024.

Papildu literatūra

1.

Maikls E. Gerbers. “Uzņēmējdarbības meistarība”. Rīga: Zoldnera izdevniecība, 2013.

2.

Donalds Dž. Tramps, Roberts T.Kijosaki. “Kāpēc mēs gribam, lai jūs kļūtu bagāts”. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009.

3.

Carl W. Stern, Michael S. Deimler. The Boston Consulting Group on Strategy. John Wiley & Sons, 2006.

4.

Harvard Business Review (ikmēneša menedžmenta žurnāls/a monthly management journal)

5.

Ridderstråle, Jonas. Funky business forever: how to enjoy capitalism. 3rd edition. Harlow: Financial Times/Pearson, 2008.

6.

Arnold C. Cooper, Sharon A. Alvarez, Alejandro A. Carrera, Luiz F. Mesquita, Roberto S. Vassol. „Entrepreneurial Strategies”. Blackwell, 2006.

7.

Ārvalstu studentiem/For international students:

8.

Carl W. Stern, Michael S. Deimler. The Boston Consulting Group on Strategy. John Wiley & Sons, 2006.

9.

Ridderstråle, Jonas. Funky business forever: how to enjoy capitalism. 3rd edition. Harlow: Financial Times/Pearson, 2008.

10.

Arnold C. Cooper, Sharon A. Alvarez, Alejandro A. Carrera, Luiz F. Mesquita, Roberto S. Vassol. „Entrepreneurial Strategies”. Blackwell, 2006.

Citi informācijas avoti

1.

mckinsey

2.

Dienas Bizness

3.

BCG

4.

Ārvalstu studentiem/For international students:

5.

mckinsey

6.

BCG