Zinātniskā pētījuma struktūra
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti iegūs zināšanas: - izprast un analizēt kvantitatīvās, kvalitatīvās un jauktas pētījuma pieejas sporta zinātnē, pamatot pētījuma dizaina veidošanu, konkrētu metožu lietojumu, analizējot to priekšrocības un ierobežojumus.
Prasmes
1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti spēs: - strukturēt maģistra darbu, pamatojoties uz teorētiskajām perspektīvām līdzšinējos pētījumos sporta zinātnē.
Kompetences
1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti būs kompetenti: - izvēlēties un piemērot atbilstīgu metodoloģiju pētījuma pieejai konkrētajā pētījumā sporta zinātnē; - plānot pētījumu, maģistra darba ietvaros, un to pamatot.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Definēt pētījuma tēmu. Operacionalizēt pētījuma jautājumu, mērķi un hipotēzi. Izveidot pētījuma teorētisko pamatojumu un koncepciju. Pamatot pētījuma bāzes izvēli. Pamatot pētījuma norisi un saturu. Izvērtēt datu vākšanas, apstrādes un analīzes metodes dažādos pētījuma veidos. Izstrādāt un aizstāvēt maģistra darba plānu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts:
- attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%);
- maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (50%);
- maģistra darba plāna izstrādāšana un aizstāvēšana (30%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktas pētniecības pieejas sporta zinātnē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktas pētniecības pieejas sporta zinātnē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēma, problēma un mērķis. Pamatjēdzieni un to definēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēma, problēma un mērķis. Pamatjēdzieni un to definēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskais pamatojums un pētījuma koncepcijas izveide. Pētījuma objekts un priekšmets.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskais pamatojums un pētījuma koncepcijas izveide. Pētījuma objekts un priekšmets.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba plāna aizstāvēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudījums „Zinātniskā pētījuma struktūra”.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Thomas, Jerry R. Research methods in physical activity. Jerry R.Thomas, Jack K.Nelson. 3rd ed. Human Kinetics, 1996. - 487 p./ 7 ed. Human Kinetics, 2015. - 496 p.
Gratton, Chris. Research methods for sport studies / Chris Gratton, Ian Jones. London: Routledge, 2004. - XVI, 288 p./ 4 ed., 2022.
Papildu literatūra
Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. R.: RaKa, 2004., 178 lpp.; 2010., 190 lpp.
Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Mārtinsone Kristīne (sast.). R.: RaKa 2011., 284 lpp.