Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Digitālais tēls, komunikācija un krīzes vadība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_161
Zinātnes nozare
Komunikācijas teorija; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Vecmāšu zinības; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kurss paredzēts, lai studējošie iegūtu zināšanas un prasmes par digitālās identitātes un digitālās komunikācijas tēla veidošanas pamatprincipiem profesionāliem un personīgiem mērķiem. Kursa laikā tiks apgūtas praktiskas zināšanas un prasmes digitālās identitātes un tēla veidošanā, rasts priekšstats par digitālo kanālu un rīku iespējām, apgūta to produktīva lietošana, lai sasniegtu savus izvirzītos mērķus un paaugstinātu digitālās komunikācijas prasmes. Kursa laikā varēs apgūt krīzes vadības pamatprincipus digitālajā komunikācijā, iemācīties, kā efektīvi plānot un īstenot krīzes komunikāciju dažādos digitālajos kanālos, kā identificēt potenciālās krīzes situācijas, kā uz tām reaģēt, lai mazinātu negatīvo ietekmi uz zīmolu vai personīgo tēlu un, kā novērst dažādus reputācijas riskus.

Priekšzināšanas

Vēlama pieredze sociālo mediju platformu lietošanā, lai kursa ietvaros izmantotu sociālo mediju platformas, informācijas apkopošanai praktisko uzdevumu veikšanai. Vēlama pieredze darbā ar ģeneratīvā mākslīgā intelekta (MI) risinājumiem, teksta un attēlu ģenerēšanai, lai kursa ietvaros veiktu uzdevumus, kas saistīti ar ģeneratīvā MI izmantošanu, sociālo mediju platformu satura sagatavošanai.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atpazīst galvenos digitālās komunikācijas un digitālās identitātes jēdzienus un uzskaita sociālo mediju lietošanas pamatprincipus. Identificē un izvēlas sadarbības veidošanas taktiku ar citiem satura veidotājiem. Identificē un izvērtē mākslīgā intelekta veidotu saturu un analizē tā izmantošanas iespējas, komunikācijas mērķu sasniegšanai. Atpazīst galvenos digitālās komunikācijas analīzes rīkus un metodes un apzinās to izmantošanas iespējas.

Prasmes

1.Novērtē populārāko digitālo satura rīku efektivitāti dažādos kontekstos. Nosaka piemērotākās mērķauditorijas dažādām vajadzībām, izveido piemērotu saturu dažādām auditorijām. Interpretē dažādos digitālajos komunikācijas kanālos iegūtos datus, to nozīmi un ietekmi uz digitālo identitāti. Nosaka un klasificē kvantitatīvus un kvalitatīvus digitālā satura analīzes rezultātus. Atšķir veiksmīgas un neveiksmīgas digitālās komunikācijas kampaņas, spēj izskaidrot to rezultātus. Izskaidro digitālās komunikācijas satura efektivitāti un tās ietekmi uz personīgo un organizācijas digitālo identitāti. Iesaistās diskusijās par digitālā satura analīzi. Prot sagatavot automatizētus ierakstus digitālajos kanālos ar mākslīgā intelekta palīdzību. Izsaka argumentēti pamatotu viedokli par digitālās komunikācijas procesiem kopumā.

Kompetences

1.Digitālās komunikācijas analīzes procesā izvēlas un pielieto atbilstošas kvantitatīvās un kvalitatīvās analīzes metodes. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju digitālajos komunikācijas kanālos un to izmantot personīgās un organizācijas digitālās identitātes stiprināšanā. Spēj analizēt dažādus digitālās komunikācijas procesus un projektus, dotos uzdevumus pildot individuāli un darba grupā, kā arī māk novērtēt citu paveikto darbu digitālās komunikācijas jomā. Digitālās komunikācijas plānošanas procesā spēj noteikt konkrētus mērķus, prot izveidot galveno vēstījumu, noteikt atbilstošas mērķgrupas un izveidot digitālās komunikācijas taktisko plānu. Spēj analizēt digitālās identitātes problēmas, veikt nepieciešamās informācijas atlasi, izmantot to skaidri definētu problēmu risināšanai. Spēj strādāt grupā un izveidot organizācijas digitālās komunikācijas stratēģiju, plāno digitālo komunikāciju, mēra rezultātu un spēj interpretēt datus. Māk patstāvīgi formulēt un analizēt dažādus digitālās identitātes un komunikācijas aspektus, pamatot lēmumus, nepieciešamības gadījumā veicot papildu analīzi. Spēj risināt dažādus digitālās komunikācijas un digitālās identitātes krīžu gadījumus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Konkrēta gadījuma analīze. Katram studējošajam jāveic viena konkrēta gadījuma analīze, kas saistīta ar digitālās identitātes veidošanu, pārvaldību vai izaicinājumiem digitālajā vidē. Gadījuma analīze var būt saistīta ar personīgo vai organizācijas tēlu (sociālo mediju kampaņas, krīzes situācija vai jebkuru citu tēmu, kas atspoguļo kursa ietvaros apskatītās tēmas). Jāanalizē konkrētais gadījums, izmantojot kursā apgūtās zināšanas. Jāidentificē galvenie digitālās identitātes veidošanos ietekmējošie faktori, jāsniedz vispārējs pārskats un ieteikumi uzlabojumiem. Darba apjoms: Gadījuma analīzei jābūt skaidri un precīzi izklāstītai, ievērojot šādus apjoma nosacījumus (var izvēlēties rakstisku versiju vai prezentācijas formātu): Rakstiskā versija: Līdz 3 A4 lapām (minimālais apjoms – 1½ A4 lapa), analizējot situāciju strukturētā secībā. Prezentācijas versija: Līdz 10 slaidiem (minimālais apjoms – 5 slaidi (bez ievada un noslēguma slaida)). Struktūra: 1. Īss pārskats par izvēlēto gadījumu. 2. Gadījuma aktualitāte un nozīmīgums digitālās identitātes kontekstā. 3. Gadījuma izklāsts: Detalizēts gadījuma apraksts, iekļaujot būtiskos faktus un notikumus. Analīze par izmantotajiem digitālās identitātes veidošanas instrumentiem un metodēm. 4. Analīze: Galveno problēmu un izaicinājumu identificēšana. Kursā apgūto teorētisko konceptu pielietojums gadījuma analīzē. Kritiska izvērtēšana, pārbaudot stratēģiju efektivitāti. 5. Secinājumi un ieteikumi. Gadījuma analīzes iesniegšana: jāveic līdz 9. lekcijai 2. Digitālās komunikācijas stratēģijas izveide. Studējošie 3-4 cilvēku grupā izstrādā digitālās komunikācijas stratēģiju konkrētam gadījumam. Jāveic līdz 11. lekcijai. 3. Noslēguma pārbaudījums - zināšanu pārbaudes tests. Zināšanu pārbaudes tests par studiju kursa teorētisko daļu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Konkrēta gadījuma analīze. Līdz 3 A4 lapām vai līdz 10 slaidiem (bez ievadslaida vai noslēguma slaida); minimālā versija 1 ½ lapa vai 5 slaidi (bez ievadslaida un noslēguma slaida). 2. Digitālās komunikācijas stratēģijas izveide. Līdz 5 A4 lapām, vai līdz 15 slaidiem (bez ievadslaida un noslēguma slaida). Minimālā versija 2 lapas, 8 slaidi (bez ievadslaida un noslēguma slaida). Studentu pašvērtējums, vērtējums sastāv no 60% studentu vērtējuma, 40% pasniedzējas. 3. Noslēguma pārbaudījums - zināšanu pārbaudes tests. Gala vērtējums sastāv no 25% konkrētā gadījuma analīzes, 35% digitālās stratēģijas izveides (darbs grupās), 40% zināšanu testa pārbaudījuma.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Digitālās komunikācijas un digitālās identitātes pamati
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālo komunikācijas kanālu analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tēla veidošana digitālajā vidē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālā satura veidošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dizaina un vizuālo materiālu izmantošana digitālajā komunikācijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu analīze un mērījumi digitālajā komunikācijā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Auditorijas sasniegšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālā satura analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Krīzes komunikācijas vadība digitālajā vidē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālā komunikācija un mākslīgais intelekts
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarbību veidošana digitālajā vidē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tendences un digitālās komunikācijas perspektīvas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Scott, D. M. 2015. The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Release, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. Reprint edition. John Wiley & Sons Inc.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Reece, M. 2010. Real-time Marketing for Business Growth: How to Use Social Media, Measure Marketing, and Create a Culture of Execution. 1st edition. Ft Pr.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Karle, M. A. 2020. A Social Media Survival Guide: How to Use the Most Popular Platforms and Protect Your Privacy. Illustrated edition. Rowman & Littlefield Publishers.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Al-Deen, N., & Hendricks, J. A. 2011. Social Media: Usage and Impact. Lexington Books.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Lipschultz, J. H. 2020. Social Media Communication. 3rd edition. Routledge.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Fuchs, C. 2014. Social Media: A Critical Introduction. 1st edition. SAGE Publications Ltd.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Williams, J., & Macfarlane, G. 2016. Social Media: Marketing Strategies for Rapid Growth Using: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest, and YouTube. CreateSpace Independent Publishing Platform.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Meikle, G. 2016. Social Media: Communication, Sharing and Visibility. Routledge.Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Atherton, J. 2019. Social Media Strategy: Practical Guide to Social Media Marketing and Customer Engagement. 1st edition. Kogan Page.Piemērots angļu valodas plūsmai

6.

Flower, J. I. 2023. Organic Social Media: How to Build Flourishing Online Communities. 1st edition. Kogan Page.Piemērots angļu valodas plūsmai

7.

Hinton, S., & Hjorth, L. 2019. Understanding Social Media. 2nd edition. SAGE Publications Ltd.Piemērots angļu valodas plūsmai