Starpkultūru kompetence profesionālajā darbībā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie iegūst priekšstatu par aktuālām profesionālās darbības problēmām daudzkultūru sabiedrībā.
Prasmes
1.Apgūstot studiju kursu, students spēj analizēt kultūrdažādību, īstenot vajadzību izpēti, analizēt problēmsituāciju.
Kompetences
1.Studējošie ir kompetenti veidot nostāju starpkultūru jomā, reaģēt uz rasisma un naida izpausmēm, integrēt iegūtās zināšanas un alternatīvus viedokļus par starpkultūru konfliktiem; kritiski analizēt situācijas dinamiku.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgo darbu veido: Grupas projekts, normatīvā akta analīze.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursā jāsagatavo grupas projekts (ievērojot pasniedzēja norādes), jāprezentē un jāpamato sava darbība.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kultūras un dažādības jēdziens. Daudzkultūru sabiedrības specifika
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kultūras un dažādības jēdziens. Daudzkultūru sabiedrības specifika
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru kompetence: teorētiskie modeļi un prakse Latvijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru kompetence: teorētiskie modeļi un prakse Latvijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru kompetence: teorētiskie modeļi un prakse Latvijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru kompetence: teorētiskie modeļi un prakse Latvijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru attiecību pieredze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru attiecību pieredze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru kompetence un starpkultūru dialogs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru kompetence un starpkultūru dialogs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
ES un Latvijas Republikas tiesību akti un politikas dokumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
ES un Latvijas Republikas tiesību akti un politikas dokumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Policijas darbs daudzkultūru sabiedrībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Policijas darbs daudzkultūru sabiedrībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Situāciju analīze. Iespējamo risinājumu izvēlē un pamatojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Situāciju analīze. Iespējamo risinājumu izvēlē un pamatojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kultūras un dažādības jēdziens. Daudzkultūru sabiedrības specifika
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru attiecību pieredze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
ES un Latvijas Republikas tiesību akti un politikas dokumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Policijas darbs daudzkultūru sabiedrībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Situāciju analīze. Iespējamo risinājumu izvēlē un pamatojums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Cilvēktiesības pasaulē un Latvijā. Rīga: Tiesu namu aģentūra, 2021.
Kolčanovs B., Zankovska-Odiņa S., Kamenska A., Zālītis K. Atšķirīgs klients daudzveidīgā Latvijā.
Lazda – Mazula I., Ose L., Viša K. Apmācību kursa Starpkultūru komunikācija rokasgrāmata. Rīga: SIF, 2013.
Lazda – Mazula I., Ose L., Viša K. Starpkultūru komunikācija II. Rokasgrāmata. Rīga: SIF, 2015.
Treļs Ē. Valsts policijas darbs daudznacionālajā sabiedrībā. Rīga: P&K, 2012.
Papildu literatūra
Golubeva M., Kažoka I., Rastrigina O. Dažādības vadība publiskajā sektorā: attīstīto valstu pieredze un Latvijas situācijas novērtējums.
Zankovska-Odiņa S. Mācību kursa „Dažādības vadība. Neizmantotās iespējas!” metodiskās vadlīnijas.
Treļs Ē. Improving policing in a multicultural society in the Republic of Latvia: theoretical legal aspects. Socrates. Rīgas Stradiņa universitātes Juridiskās fakultātes elektroniskais juridisko zinātnisko rakstu žurnāls, 2023, nr.1 (25), 18-25.lpp.
Citi informācijas avoti
Vispārējā konvencija par nacionālo minoritāšu aizsardzību.
Latvijas Republikas Satversme.
Krimināllikums.
Likums „Par policiju”.
Valsts pārvaldes iekārtas likums.
General Policy Recommendation no.11 on Combating Racism and Racial Discrimination in Policing. Strasbourg: European Commission against Racism and Intolerance, Council of Europe, 2007.
Recommendations on Policing in Multi-Ethnic Societies. Hague: Organization on Security and Cooperation in Europe, High Commissioner on National Minorities, 2006.