Mediju un informācijas pratības izpētes prakse (vizuālā kultūra, žurnālistika)
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti pārzina un attīsta mediju un informācijas pratības pētniecības metodes, it sevišķi vizuālās kumunikācijas jomā un saistībā ar žurnālistikas produkciju
Prasmes
1.Studenti iegūst praktiskas mediju un informācijas pratības pētniecības un analīzes prasmes
Kompetences
1.Studenti spēj radīt, attīstīt un vadīt inovatīvus mediju un informācijas pētniecības projektus
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pētnieciskā projekta dizains, realizācija, prezentācija un aizstāvēšana
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Projekta oriģinalitāte, metodoloģiskā atbilstība un skaidrība, pētījuma ziņojuma un rezultātu apkopojuma atbilstība, skaidrība un jēgietilpīgums
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads pētnieciskā lauka specifikā, metodoloģijā un pētnieciskā projekta idejas attīstīšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads pētnieciskā lauka specifikā, metodoloģijā un pētnieciskā projekta idejas attīstīšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starpskates un mentorings
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starpskates un mentorings
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starpskates un mentorings
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starpskates un mentorings
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starpskates un mentorings
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starpskates un mentorings
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Yildiz, M. N. (Ed.). (2015). Handbook of research on media literacy in the digital age. IGI Global.
Rose, G. (2016). Visual methodologies: An introduction to researching with visual materials. Sage.
Friesem, Y. (2019). Teaching truth, lies, and accuracy in the digital age: Media literacy as project-based learning. Journalism & Mass Communication Educator, 74(2), pp. 185-198.
Chapman, M., & Oermann, M. (2020). Supporting Quality Journalism through Media and Information Literacy. Council of Europe.
Frau-Meigs, D., Kotilainen, S., Pathak-Shelat, M., Hoechsmann, M., & Poyntz, S. R. (Eds.). (2020). The Handbook of Media Education Research. John Wiley & Sons.
Papildu literatūra
Felten, P. (2008). Visual literacy. Change: The magazine of higher learning, 40(6), pp. 60-64.