Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mediju un informācijas pratības izpētes prakse (vizuālā kultūra, žurnālistika)

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_033
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
9,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt mediju un informācijas pratības analīzes metodes, realizējot praktiskus pētnieciskus projektus

Priekšzināšanas

Mediju un informācijas pratība, Kvalitatībās un kvantitatīvās pētniecības metodes Komunikācijas teorijas

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti pārzina un attīsta mediju un informācijas pratības pētniecības metodes, it sevišķi vizuālās kumunikācijas jomā un saistībā ar žurnālistikas produkciju

Prasmes

1.Studenti iegūst praktiskas mediju un informācijas pratības pētniecības un analīzes prasmes

Kompetences

1.Studenti spēj radīt, attīstīt un vadīt inovatīvus mediju un informācijas pētniecības projektus

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Pētnieciskā projekta dizains, realizācija, prezentācija un aizstāvēšana

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Projekta oriģinalitāte, metodoloģiskā atbilstība un skaidrība, pētījuma ziņojuma un rezultātu apkopojuma atbilstība, skaidrība un jēgietilpīgums

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads pētnieciskā lauka specifikā, metodoloģijā un pētnieciskā projekta idejas attīstīšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads pētnieciskā lauka specifikā, metodoloģijā un pētnieciskā projekta idejas attīstīšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starpskates un mentorings
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starpskates un mentorings
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starpskates un mentorings
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starpskates un mentorings
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starpskates un mentorings
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starpskates un mentorings
Kopā kredītpunkti (ECTS):
9,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Pētnieciskais darbs)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Yildiz, M. N. (Ed.). (2015). Handbook of research on media literacy in the digital age. IGI Global.

2.

Rose, G. (2016). Visual methodologies: An introduction to researching with visual materials. Sage.

3.

Friesem, Y. (2019). Teaching truth, lies, and accuracy in the digital age: Media literacy as project-based learning. Journalism & Mass Communication Educator, 74(2), pp. 185-198.

4.

Chapman, M., & Oermann, M. (2020). Supporting Quality Journalism through Media and Information Literacy. Council of Europe.

5.

Frau-Meigs, D., Kotilainen, S., Pathak-Shelat, M., Hoechsmann, M., & Poyntz, S. R. (Eds.). (2020). The Handbook of Media Education Research. John Wiley & Sons.

Papildu literatūra

1.

Felten, P. (2008). Visual literacy. Change: The magazine of higher learning, 40(6), pp. 60-64.