Neirobioloģija un evolucionārā bioloģija II
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Saprast neirobioloģijas un evolucionārās bioloģijas pamata postulātus.
Prasmes
1.Analizēt cilvēka psihiskās funkcionēšanas un psihoterapijas procesa bioloģiskos pamatus.
Kompetences
1.Piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Bioloģisko faktoru analīze, klīniskās prakses pacientu gadījumos. Eseja.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atspoguļot savu izpratni par bioloģiskajām apziņas un attīstības teorijām.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rakstisks eksāmens un eseja par kādu no studiju kursā izskatītajām tēmām.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Neirozinātnes pamati – neirobioloģija.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Neirotransmitteru neirobioloģija un to nozīme emocijju izpausmēs un uzvedības motivācijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Neirobioloģija - Limbiskās sistēmas un hipotalamusa anatomija un funkcijas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Neirobioloģija – pieres daiva; prefrontālās garozas anatomija un funkcijas. Tās nozīme psihoterapijas procesā. Apziņas un uztveres neirobioloģija.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Psihoanalītiskās teorijas un prakses neirobioloģiskais pamatojums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
The Cambridge Handbook of Human Affective Neuroscience / [edited by] Jorge Armony, Patrik Vuilleumier. Cambridge University Press, 2013.
Simon Baron-Cohen, Michael Lombardo, Helen Tager-Flusberg. Understanding Other Minds Perspectives from developmental social neuroscience. Oxford University Press, 2013.
Louis Cozolino. The Neuroscience of Psychotherapy. Healing the Social Brain. W. W. Norton Company, 2017.
Patrick Haggard, Baruch Eitam. The Sense of Agency-Oxford University Press, 2015.
The social neuroscience of empathy / edited by Jean Decety and William Ickes. 2009, Massachusetts Institute of Technology.
Psychoanalysis and Neuroscience / Mauro Mancia (Ed). Springer-Verlag Italia, 2006.
Mirroring People-The Science of Empathy and How We Connect with Others / Marco Iacoboni. Picador, 2009.
NeuroAnalysis: bridging the gap between neuroscience, psychoanalysis, and psychiatry/ Avi Peled. Routledge, 2008.
Genes on the Couch_ Explorations in Evolutionary Psychotherapy / 10. P. Gilbert and K.G. Bailey (eds.). Brunner-Routledge, 2000.
Papildu literatūra
The cognitive neuroscience of mind: a tribute to Michael S. Gazzaniga / edited by Patricia A. Reuter-Lorenz. 2010, Massachusetts Institute of Technology.
Brain evolution, language, and psychopathology in schizophrenia / edited by Paolo Brambilla, Andrea Marini. 2014, by Routledge.
Peter A. Hall. Social Neuroscience and Public Health. Foundations for the Science of Chronic Disease Prevention. Springer Science+Business Media New York, 2013.
J. Decety Y. Christen (Eds.). New Frontiers in Social Neuroscience-Springer International Publishing, 2014.
Russell K. Schutt, Larry J. Seidman, Matcheri Keshavan. Social Neuroscience Brain, Mind, and Society. Harvard University Press, 2015.
Eddie Harmon, Jones (editor), Michael Inzlicht (editor). Social Neuroscience. Biological Approaches to Social Psychology-Routledg, 2016.
Social neuroscience : brain, mind, and society / edited by Russell K. Schutt, Larry J. Seidman, Matcheri S. Keshavan. Harvard University Press, 2015.
Sylvia Terbeck. The Social Neuroscience of Intergroup Relations. Prejudice, can we cure it. Springer International Publishing, 2016.
DNS, matrice un cilvēka uzvedība. A.Utināns. Nacionālais apgāds, 2008.
Toward a new diagnosticē system for child psychopathology. Moving beyond the DSM. 2006.