Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Plaukstas ortozēšanas principi

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_297
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Pilnveidot prasmes novērtēt plaukstas funkciju; apgūt prasmes noteikt plaukstas funkcijas problēmas un izvērtēt plaukstas ortozes nepieciešamību; apgūt pamatprasmes izgatavot vienkāršas statiskas plaukstas ortozes no dažādiem materiāliem; pilnveidot prasmi kritiski un neatkarīgi spriest, spriedumos izmantot apgūtas zināšanas par uz pierādījumiem balstītu praksi.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas priekšzināšanas par cilvēka anatomiju (rokas anatomija), fizioloģiju, par kustību balsta aparāta biomehāniku.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students iegūs pamatzināšanas klasificēt plaukstas ortozes un atpazīt ortozēšanas materiālus, kā arī aprakstīt un plānot ortozēšanas procesu.

Prasmes

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students apgūs pamatprasmes un spēs risināt ar rokas funkcijas traucējumiem saistītas problēmas, novērtēt plaukstas funkcijas, izmantojot noteiktus mērījumus, izgatavot un/vai pielāgot vienkārša principa statiskas plaukstas ortozes un novērtēt to atbilstību personas vajadzībām.

Kompetences

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes, lai diskutētu par plaukstas ortozēšanas jautājumiem, pieņemtu un pamatotu klīniskus lēmumus par vienkāršu plaukstas ortožu izgatavošanu atbilstoši personas vajadzībām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Individuālais darbs – gatavošanās nodarbībām un plaukstas ortožu izgatavošana, dalība grupas darba – referāta un prezentācijas sagatavošanā par izvēlēto tēmu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

• aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; • laikus iesniegts, kvalitatīvi izpildīts rakstiskais grupas mājas darbs – referāts un tā prezentācija studiju kursa beigās; • izgatavotas vismaz divas plaukstas ortozes; • referāta un tā prezentācijas ar ortožu demonstrāciju kvalitāte; • kursa beigās – nodarbību ieskaite.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Plaukstas ortozēšana – problēmu risināšanas process. Ortozēšanas materiāli.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību laboratorija
4

Tēmas

Plaukstas ortožu izgatavošanas process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību laboratorija
4

Tēmas

Plaukstas ortožu izgatavošanas process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
4

Tēmas

Gatavo ortožu demonstrācija. Rekomendācijas ortožu lietotājiem. Ortožu novērtēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Lannin Marshman, N., Novak, I. (2017). Occupational therapy for people experiencing illness, injury or impairment. In Michael Curtin, Matthew Molineux, Jo-Anne Supyk (Eds.), Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Enabling Occupation, (pp. 507-526). Australia: Elsevier. 7th ed.

2.

Deshaies, L. D. (2014). Upper extremity orthoses. In M. V. Radomski (Eds.), Occupational therapy for physical dysfunction (7th ed.). (pp. 421-464). Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins. (Jaunāks izdevums nav izdots)

3.

Quick C. D., Bejarno P. (2014). Construction of hand splints. Chapter 16 in Radomski V. (edit) Occupational therapy for physical dysfunction (7th ed.). (pp. 465-487). Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins. (Jaunāks izdevums nav izdots)

Papildu literatūra

1.

Turner A., Foster M., Johnson S. E. (2002). "Rheumatoid arthritis” in “Occupational therapy and physical disfunction” 5th edition.

2.

Coppard B. M., Lohman H. (2020). Introduction to Orthotics. Mosby, 336 p. 5th ed.

3.

Rennie, HJ. (1996). Evaluation of the effectiveness of a metacarpophalangeal ulnar deviation orthosis. J Hand Ther. 1996 Oct-Dec;9(4):371-7.

Citi informācijas avoti

1.

Freeman, D. (2009). Splinting For Arthritis: A Therapist’s Viewpoint

2.

Otseeker

3.

RSU Bibliotekas resursi