Pētniecības metodes aprūpē I
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zinās dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs novērtēt dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē.
Kompetences
1.Argumentēt un pamatot ar zinātniskiem pierādījumiem aprūpes prakses norises. Spēs patstāvīgi formulēt pētniecības jautājumu un izvēlēties atbilstošu pētījuma dizainu praktiskam pētījumam veselības aprūpes jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Darbs ar mācību literatūru, lai iegūtu padziļinātas zināšanas par pētniecību un dažādiem pētījuma dizainiem.
Darbs ar zinātnisko literatūru – zinātnisko rakstu, kuri atspoguļo dažādus pētījumu dizianus veselības aprūpē un medicīnā meklēšana datu bāzēs, rakstu analīze, novērtēšana atbisltoši kritērijiem, aprakstīšana un apraksta iesniegšana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pētījuma ētisko aspektu analīze un apraksts
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atbilstoša pētījuma analīze un prezentācija
|
||
|
4.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Vērtēšanas kritēriji:
1) starpieskaite – kontroldarbs (vērtēšana 10 ballu sistēmā);
2) pētījuma analīze (rakstiski) un prezentācija pēc dotajiem kritērijiem (vērtēšana 10 ballu sistēmā);
3) specifiska pētījuma dizaina veida apraksts (rakstiski) un prezentācija.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma konceptuālais un teorētiskais modelis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma konceptuālais un teorētiskais modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma konceptuālais un teorētiskais modelis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētijumu dizains, klasifikācija un pielietojums aprūpes praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētijumu dizains, klasifikācija un pielietojums aprūpes praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētijumu dizains, klasifikācija un pielietojums aprūpes praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvs pētijums un tā dizaini. Vēsturisks, Darbības pētījums un Gadijuma analīze to pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvs pētijums un tā dizaini. Vēsturisks, Darbības pētījums un Gadijuma analīze to pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvs pētijums un tā dizaini. Vēsturisks, Darbības pētījums un Gadijuma analīze to pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvs pētijums un tā dizaini. Vēsturisks, Darbības pētījums un Gadijuma analīze to pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Metaanalīze, Sistemātisks pārskats- pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Metaanalīze, Sistemātisks pārskats- pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Šķērsgriezuma aprakstošs un Longitudinālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Šķērsgriezuma aprakstošs un Longitudinālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Kvazieksperimentālais pētījums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Kvazieksperimentālais pētījums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Randomizēts un Kohortu pētījums , tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
Jaukto metožu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Randomizēts un Kohortu pētījums , tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
Jaukto metožu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta konceptuālais un teorētiskais modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta konceptuālais un teorētiskais modelis.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone K., Pipere, A. Zinātniskās darbības metodoloģija:starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU, 2021.
Mārtinsone, K. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011. (akceptējams izdevums)
Kroplijs, Artūrs. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska. Rīga: RaKa, 2010. (akceptējams izdevums)
Kristapsone, S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā: mācību grāmata augstskolu sociālo zinātņu studiju programmu studentiem. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. (akceptējams izdevums)
Geske, A., Grīnfelds, A. Izglītības pētniecība: mācību grāmata augstskolu izglītības un pedagoģijas profesionālo un akadēmisko studiju programmu studentiem. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. (akceptējams izdevums)
Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches, Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2018.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches, Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2018.
Papildu literatūra
Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.
Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.
Research and the World Health Organization: a History of the Advisory Committee on Health Research, 1959-1999 /World Health Organization, Geneva: World Health Organization, 2010.
Barbara, D., Logan, J. Reading Research: a User-friendly Guide for Nurses and Other Health Professionals. Toronto: Mosby/Elsevier, 2018.
Houser, J. Nursing Research: Reading, Using, and Creating Evidence. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2015.
Davies, Martin Brett. Doing a Successful Research Pproject: Using Qualitative or Quantitative Methods, New York: Palgrave Macmillan, 20014.
Taylor, S. J. (2015). Introduction to qualitative research methods : A guidebook and resource. John Wiley & Sons, Incorporated.
Boswell, C., Cannon S. Introduction to Nursing Research: Incorporating Evidence-Based Practice. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2020.
Schneider, Z., Whitehead, D., Elliott, D. Nursing & Midwifery Research: Methods and Appraisal for Evidence-based Practice. Sydney; New York: Mosby/Elsevier, 2007.
Bruce, N., Pope, D., & Stanistreet, D. (2018). Quantitative methods for health research : A practical interactive guide to epidemiology and statistics. John Wiley & Sons, Incorporated.
Lopes R.D., & Harrington R.A.(Eds.), (2013). Understanding Clinical Research. McGraw Hill. https://accessmedicine-mhmedical-com.db.rsu.lv/content.aspx?bookid=674§ionid=45407235
De, C. M. (Ed.). (2014). Nursing research using historical methods : Qualitative designs and methods in nursing. Springer Publishing Company, Incorporated.
Turabian, Kate L., revised by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams, and University of Chicago Press editorial staff. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. Chicago: London University of Chicago Press, 2018.
Gerrish, K., Lacey, A. The Research Process in Nursing, Oxford Malden, MA: Blackwell Publishing, 2015.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Boswell, C., Cannon S. Introduction to Nursing Research: Incorporating Evidence-Based Practice. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2020.
Gerrish, K., Lacey, A. The Research Process in Nursing, Oxford Malden, MA: Blackwell Publishing, 2015.
Turabian, Kate L., revised by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams, and University of Chicago Press editorial staff. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. Chicago: London University of Chicago Press, 2018.