Āra aktivitātes III
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu.
Priekšzināšanas
Nepieciešamas zināšanas āra aktivitātēs I, āra aktivitātēs II, vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā,pedagoģiskā pilnveide rekreācijā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Students zinās velo pārgājiena plānošanas, organizēšanas, analīzes aspektus. raksturojumu. 2. Zinās normatīvos aktus saistībā ar rekreācijas pasākumu organizēšanu (publisku pasākumu saskaņošanu). 3. Zinās rekreātīvu kalnu pārgājienu raksturojumu, drošību un organizēšanas iespējas. 4. Zinās kā izstrādāt riska vadības plānu rekreātīvām aktivitātēm.
Prasmes
1.5. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt velo pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 6. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu pasākumu bērniem un jauniešiem, tai skaitā ar īpašām vajadzībām. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 7. Sadarboties ar citām organizācijām (t.sk. pašvaldības) publisku pasākumu organizēšanā bērniem un jauniešiem. Spēja vadīt rekreācijas pakalpojumu projektus.
Kompetences
1.8. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes velo pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 9. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes rekreātīvā pasākumā bērniem un jauniešiem - plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 10. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (velo pārgājienā). 11. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīga rekreatīva velotūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīgai rekreācijas pasākuma atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana izglītības iestādes audzēkņiem. Viena rekreatīva kalnu kājnieku pārgājiena maršruta izpēte. Grāmatas anotācija par kalnu tēmu - balstītu uz patiesiem notikumiem. Normatīvo aktu izpēte saistībā ar publisku pasākumu organizēšanu rekreācijas jomā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopvērtējums ir summatīvs.
Velo pārgājiens (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana).
Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana).
Rekreatīva kalnu pārgājiena maršruta plāna prezentēšana.
Riska vadības plāna izstrāde rekreatīvai aktivitātei.
Rekreatīvu pasākumu analize saistībā ar normatīvajiem aktiem – publiska pasākuma saskaņošanas kontekstā.
Aktīva līdzdalība, izlasītas grāmatas prezentācija un attīstības dinamika.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Publisku pasākumu saskaņošana, normatīvie akti rekreatīvu pasākumu saskaņošanai, organizēšanai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Āra aktivitāšu riska vadība. Aktivitāšu riska vadības plāni.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Āra aktivitāšu riska vadība. Aktivitāšu riska vadības plāni.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Liepiņa, I.,Smukā, I. (2008). Metodiskie ieteikumi aktīvās atpūtas un fizisko aktivitāšu pasākumiem lokālās administratīvās teritorijās (pašvaldībās). SVA, LR Izglītības ministrija, 30 lpp. (akceptējams izdevums)
Redmond, K., Foran A., Dwyer S. (2010). Qualitu Lesson Plans for Outdoor Education. Includes CD-ROM of lesson plans. Human Kinetics, 434 p. (akceptējams izdevums)
Velotūrisma praktiķa un pakalpojumu sniedzēju rokasgrāmata (2010). 33.lpp. (akceptējams izdevums)
Prouty, D., Panicucci, J., Collinson, R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Prouty, D., Panicucci, J., Collinson, R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.
Papildu literatūra
Brencis, A. (2003). Aktīvais tūrisms. Rīga: Raka/Turība, 223 lpp.
Latvija. Tūrisma ceļvedis (2012). Rīga: Karšu izdevniecība Jāņa sēta, 280 lpp.
Stīvensa, R. Kalni. (2004). Enciklopēdija par pasaules augstākajiem kalniem, par ļaudīm, augiem un dzīvniekiem kalnos, par cilvēku neremdināmo vēlmi iekarot virsotnes. Rīga: Zvaigzne ABC, 64 lpp.
Citi informācijas avoti
Velomaršrutu kartes, velotūrisma ceļveži/Bicycle route maps, bicycle tourism guides.