Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Āra aktivitātes III

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_110
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Individuālo un komandu sporta veidu katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas zināšanas āra aktivitātēs I, āra aktivitātēs II, vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā,pedagoģiskā pilnveide rekreācijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Students zinās velo pārgājiena plānošanas, organizēšanas, analīzes aspektus. raksturojumu. 2. Zinās normatīvos aktus saistībā ar rekreācijas pasākumu organizēšanu (publisku pasākumu saskaņošanu). 3. Zinās rekreātīvu kalnu pārgājienu raksturojumu, drošību un organizēšanas iespējas. 4. Zinās kā izstrādāt riska vadības plānu rekreātīvām aktivitātēm.

Prasmes

1.5. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt velo pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 6. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu pasākumu bērniem un jauniešiem, tai skaitā ar īpašām vajadzībām. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 7. Sadarboties ar citām organizācijām (t.sk. pašvaldības) publisku pasākumu organizēšanā bērniem un jauniešiem. Spēja vadīt rekreācijas pakalpojumu projektus.

Kompetences

1.8. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes velo pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 9. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes rekreātīvā pasākumā bērniem un jauniešiem - plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 10. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (velo pārgājienā). 11. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīga rekreatīva velotūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīgai rekreācijas pasākuma atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana izglītības iestādes audzēkņiem. Viena rekreatīva kalnu kājnieku pārgājiena maršruta izpēte. Grāmatas anotācija par kalnu tēmu - balstītu uz patiesiem notikumiem. Normatīvo aktu izpēte saistībā ar publisku pasākumu organizēšanu rekreācijas jomā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs. Velo pārgājiens (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana). Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana). Rekreatīva kalnu pārgājiena maršruta plāna prezentēšana. Riska vadības plāna izstrāde rekreatīvai aktivitātei. Rekreatīvu pasākumu analize saistībā ar normatīvajiem aktiem – publiska pasākuma saskaņošanas kontekstā. Aktīva līdzdalība, izlasītas grāmatas prezentācija un attīstības dinamika.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Publisku pasākumu saskaņošana, normatīvie akti rekreatīvu pasākumu saskaņošanai, organizēšanai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Āra aktivitāšu riska vadība. Aktivitāšu riska vadības plāni.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Āra aktivitāšu riska vadība. Aktivitāšu riska vadības plāni.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Larsen, J.,E. (2004). Route report Euro Velo Route 7. (akceptējams izdevums)

2.

Liepiņa, I.,Smukā, I. (2008). Metodiskie ieteikumi aktīvās atpūtas un fizisko aktivitāšu pasākumiem lokālās administratīvās teritorijās (pašvaldībās). SVA, LR Izglītības ministrija, 30 lpp. (akceptējams izdevums)

3.

Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likums

4.

Redmond, K., Foran A., Dwyer S. (2010). Qualitu Lesson Plans for Outdoor Education. Includes CD-ROM of lesson plans. Human Kinetics, 434 p. (akceptējams izdevums)

5.

Velotūrisma praktiķa un pakalpojumu sniedzēju rokasgrāmata (2010). 33.lpp. (akceptējams izdevums)

6.

Prouty, D., Panicucci, J., Collinson, R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.

7.

Ārvalstu studentiem/For international students:

8.

Law on the Safety of Public Entertainment and Festivity Events

9.

Prouty, D., Panicucci, J., Collinson, R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.

Papildu literatūra

1.

Brencis, A. (2003). Aktīvais tūrisms. Rīga: Raka/Turība, 223 lpp.

2.

Latvija. Tūrisma ceļvedis (2012). Rīga: Karšu izdevniecība Jāņa sēta, 280 lpp.

3.

Stīvensa, R. Kalni. (2004). Enciklopēdija par pasaules augstākajiem kalniem, par ļaudīm, augiem un dzīvniekiem kalnos, par cilvēku neremdināmo vēlmi iekarot virsotnes. Rīga: Zvaigzne ABC, 64 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

Padomi kāpšanai kalnos.

2.

Veloceļvedis „Iepazīsti Rīgu ar divriteni”. RDSD, 2012.

3.

Velomaršrutu kartes, velotūrisma ceļveži/Bicycle route maps, bicycle tourism guides.