Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Rehabilitācijas multiprofesionālā komanda

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_161
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Padziļināt izpratni par efektīvas multiprofesionālas komandas nozīmi rehabilitācijas pakalpojumu realizēšanā; sekmēt izpratni par rehabilitācijas komandas veidiem un sadarbības principiem.

Priekšzināšanas

Rehabilitācijas pamati, profesionālās darbības pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti prot nosaukt un raksturot rehabilitācijas komandas dalībniekus, izprot rehabilitācijas komandas veidus un sadarbības principus, izprot rehabilitācijas pakalpojumu vidi.

Prasmes

1.Atpazīst faktorus, kas ietekmē komandas darbu un pielieto dažādas stratēģijas komandas darba efektivitātes uzlabošanai.

Kompetences

1.Spēj analizēt situāciju un sadarboties ar kolēģiem multiprofesionālā komandā, spēj diskutēt un vienoties par rehabilitācijas mērķiem, spēj dalīties ar savam zināšanām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras studijas; aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mācību uzdevumi mazās grupās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Noslēgumā kumulējošs eksāmens par studiju kursā īstenotajiem mācību uzdevumiem (mazās grupās): - komunikācija komandas darbā- 50%; - situācijas uzdevums par komandas darbu praksē- 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Efektīva rehabilitācijas komandas darba teorētiska bāze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komandas darbs rehabilitācijas pakalpojumu ietvaros.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Faktori, kas var ietekmēt komandas darbu organizāciju, grupu un individuālā līmenī.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Efektīva komandas darba nozīme rehabilitācijas mērķu sasniegšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Komandas darba principi dažādās klīniskajās situācijās un kontekstos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Komandas darba principi dažādās klīniskajās situācijās un kontekstos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Komandas darba principi dažādās klīniskajās situācijās un kontekstos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Komandas darba principi dažādās klīniskajās situācijās un kontekstos.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Teamwork in Medical Rehabilitation. By Charlotte Lundgren, Carl Molander, Routledge, 2017.

2.

Sunnerhagen KS. 5.6 Physical and rehabilitation medicine in health-care systems: Collaboration with other health-care professionals. J Int Soc Phys Rehabil Med 2019; 2:S98-101.

Papildu literatūra

1.

Vera Neumann, Christoph Gutenbrunner, Veronika Fialka-Moser, Nicolas Christodoulou, 2. Enrique Varela, Alessandro Giustini and Alain Delarque. (Journal of rehabilitation medicine). J Rehabil Med 2009 2010; 42: 4–8.

2.

Reuben Eldar, Crt Marincek, Lajos Kullmann. Need for Rehabilitation Teamwork Training in Europe. (Croatian Medical Journal). Croat Med J. 2008;49:352-7.

3.

Hustoft M, Biringer E, Gjesdal S, Moen VP, Aβmus J, Hetlevik Ø. The effect of team collaboration and continuity of care on health and disability among rehabilitation patients: a longitudinal survey-based study from western Norway. Qual Life Res. 2019 Oct;28(10):2773-2785.

4.

Rehabilitation Teams_Physiopedia

5.

Rehabilitation Team Members_Physiopedia

6.

Doornebosch AJ, Achterberg WP, Smaling HJA. Factors influencing interprofessional collaboration in general and during multidisciplinary team meetings in long-term care and geriatric rehabilitation: a qualitative study. BMC Med Educ. 2024 Mar 15;24(1):285.

7.

REHABILITĀCIJAS PROCESA ORGANIZĒŠANA PACIENTIEM PRIMĀRĀS VESELĪBAS APRŪPES LĪMENĪ (2018)

Citi informācijas avoti

1.

Elektroniskie informācijas resursi