Pētījuma metodoloģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc kursa apguves spēs: Lietot pētniecības terminoloģiju; izskaidrot atšķirības starp kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu stratēģiju un dažādiem pētījuma dizainiem; aprakstīt pētniecības procesu.
Prasmes
1.Identificēt analizēt, salīdzināt un kritiski izvērtēt publicētos pētījumus, atbilstoši pētījuma stratēģijas un dizaina zinātniskā stipruma kritērijiem. Identificēt aktuālās pētījumu problēmas, formulēt pētāmo problēmu, izvirzīt atbilstošus pētījuma jautājumus vai hipotēzes. Izvēlēties pētāmai problēmai atbilstošu pētījuma stratēģiju un pētījuma dizainu. Izvēlēties piemērotas datu ieguves un analīzes metodes, izstrādāt pētījuma teorētisko pamatojumu, identificēt potenciālos pētījuma riskus un draudus, izmantot un kritiski izvērtēt MI rīku pielietojumu pētniecībā.
Kompetences
1.Izveido sava potenciālā pētījuma projektu, pamatojot pētījuma aktualitāti, problēmu, formulējot mērķi, pētniecisko jautājumu/ hipotēzi, veidojot mērķtiecīgu literatūras apskatu, izvēloties piemērotas datu ieguves un analīzes metodes un integrējot zinātniskā pētījuma ētikas prasības; kritiski izvērtē sava pētījuma projekta īstenošanas iespējas un ierobežojumus; prezentē un aizstāv pētījuma projektu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Patstāvīgi lasīt norādītos literatūras avotus un sagatavoties kontroldarbam par terminiem. 2. Izveidot literatūras pārskatu par pētījuma projekta tēmu. 3. Sagatavoti un izpildīti patstāvīgie darbi par konkrētajām studiju kursā apgūtajām tēmām uz katru lekciju un nodarbību. 4. Atbilstoši dotajiem kritērijiem, izanalizēt 2 pētījumus, iesniegt Word formātā un prezentēt to grupai. 5. Veikt uzdevumu saistībā ar konferenci. 6. Sagatavot pētījuma projektu, atbilstoši dotajiem kritērijiem, iesniegt Word formātā, sagatavot prezentāciju un prezentēt to. 7. Aizpildīt kursa atgriezeniskās saite. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pašpārbaudes uzdevumi |
-
|
10 balles
|
|
Pašpārbaudes uzdevumi individuāli un mazajās grupās – nav iekļauti gala vērtējumā. |
||
|
2.
Literatūras apskats |
-
|
Ieskaite
|
|
Literatūras apskats par izvēlēto pētījuma projekta tēmu – Ieskaitīts / Neieskaitīts. |
||
|
3.
Tests |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Tests par terminiem – 20% no gala vērtējuma (atzīme). |
||
|
4.
Pētījums |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Pētījumu analīze un prezentēšana – 30% no gala vērtējuma (atzīme). |
||
|
5.
Konference |
-
|
Ieskaite
|
|
Uzdevums saistībā ar konferenci – Ieskaitīts / Neieskaitīts. |
||
|
6.
Eksāmens |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Eksāmens – sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija – 50% no gala vērtējuma (atzīme). |
||
|
7.
Prasības |
-
|
-
|
|
Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts. Pie gala pārbaudījuma tiek pielaisti tikai studenti, kuri ir iesnieguši visus kursā paredzētos rakstiskos darbus (arī iepriekšējos semestros). Ja kāds no iesniedzamajiem darbiem tiek iesniegts pēc noteiktā termiņa, gala atzīme kursā tiek samazināta par vienu balli. |
||
|
8.
Gala vērtējums |
-
|
-
|
|
Visi ar atzīmi vērtējamie pārbaudījumi ir jānokārto sekmīgi. Sesmīga eksāmena nokārtošana ir priekšnoteikums gala vērtējuma iegūšanai, neatkarīgi no kumulatīvā vērtējuma pārējo sastāvdaļu rezultātiem. Ja eksāmens nav nokārtots sekmīgi, arī gala vērtējums kursā ir nesekmīgs. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vispārīgs pārskats par pētniecības pieejām veselības aprūpes vidē
Apraksts
Anotācija: Zinātniskā darbība. Zinātne, pētniecība, inovācija. Zinātnes filosofijas pamatjautājumi. Uz pierādījumiem balstītā prakse: priekšrocības un ierobežojumi. Pierādījumu hierarhija. Zinātniskais stiprums pētījumā. Tiesiskie un ētiskie aspekti pētījumā.
Nodarbības jautājumi: Lūdzu raksturo, kas ir:
Zinātniskā darbība;
Zinātne, pētniecība, inovācija;
Zinātnes filosofijas pamatjautājumi;
Uz pierādījumiem balstītā prakse: priekšrocības un ierobežojumi;
Pierādījumu hierarhija;
Zinātniskais stiprums pētījumā;
Tiesiskie un ētiskie aspekti pētījumā.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Zin.red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU, 2021, Jāizlasa no 37 līdz 121 lpp.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vispārīgs pārskats par pētniecības pieejām veselības aprūpes vidē
Apraksts
Anotācija: Zinātniskā darbība. Zinātne, pētniecība, inovācija. Zinātnes filosofijas pamatjautājumi. Uz pierādījumiem balstītā prakse: priekšrocības un ierobežojumi. Pierādījumu hierarhija. Zinātniskais stiprums pētījumā. Tiesiskie un ētiskie aspekti pētījumā.
Nodarbības jautājumi: Lūdzu raksturo, kas ir:
Zinātniskā darbība;
Zinātne, pētniecība, inovācija;
Zinātnes filosofijas pamatjautājumi;
Uz pierādījumiem balstītā prakse: priekšrocības un ierobežojumi;
Pierādījumu hierarhija;
Zinātniskais stiprums pētījumā;
Tiesiskie un ētiskie aspekti pētījumā.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Zin.red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU, 2021, Jāizlasa no 37 līdz 121 lpp.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās pētījuma stratēģijas dizaini un zinātniskais stiprums
Apraksts
Anotācija: Kvantitatīvo pētījumu stratēģija. Kvantitatīvo pētījumu dizaini. Eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi. Datu ieguves metodes. Zinātniskais stiprums
Nodarbības jautājumi: Lūdzu raksturo kas ir:
Pētījuma stratēģijas un dizaini, salīdzini;
Pētījuma dizaina izvēles kritēriji
Zinātniskā stipruma kritēriji
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Zin.red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU, 2021.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās pētījuma stratēģijas dizaini un zinātniskais stiprums
Apraksts
Anotācija: Kvantitatīvo pētījumu stratēģija. Kvantitatīvo pētījumu dizaini. Eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi. Datu ieguves metodes. Zinātniskais stiprums
Nodarbības jautājumi: Lūdzu raksturo kas ir:
Pētījuma stratēģijas un dizaini, salīdzini;
Pētījuma dizaina izvēles kritēriji
Zinātniskā stipruma kritēriji
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Zin.red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU, 2021.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu ieguves avoti
Apraksts
Anotācija: Datu ieguves avoti. Primārie, sekundārie un terciālie dati. Izlašu veidi: Varbūtīgās, nevarbūtīgās metodes. Izlašu veidošanas metodes.
Nodarbības jautājumi: Lūdzu raksturo kas ir:
Datu avotus
Izlašu veidus
Izlašu veidošanas metodes
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Zin.red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU, 2021.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Datu ieguves metodes
Apraksts
Anotācija: Datu ieguves metodes. Instrumentārija izveides (konstruēšanas), pantu formulēšanas, skalu izvēles un adaptācijas etapi un nosacījumi. Instrumentārija psihometriskās īpašības.
Nodarbības jautājumi: 1.Nosauc un raksturo galvenās datu ieguves metodes pētījumā.
2. Kādas ir trīs galvenās kvantitatīvo datu vākšanas instrumentu psihometriskās īpašības?
3. Kādas priekšrocības un trūkumi ir testa/aptaujas adaptācijai un jauna testa/aptaujas izstrādei?
4. Nosauciet un īsi raksturojiet galvenos principus un paņēmienus aptaujas metodes objektivitātes nodrošināšanai!
Literatūra: Mārtinsone, K. un Šneidere, K. (red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētījumu stratēģijas dizaini. Datu analīzes metodes un zinātniskais stiprums.
Apraksts
Anotācija: Kvalitatīvo pētījumu stratēģija un dizaini. Kvalitatīvo pētījumu procesa specifika. Zinātniskais stiprums kvalitatīvajā stratēģijā. Datu ieguves metodes un avoti. Datu analīzes metodes kvalitatīvajā stratēģijā.
Nodarbības jautājumi: Lūdzu raksturo kas ir:
Kvalitatīvo pētījumu stratēģija un dizaini;
Kvalitatīvo pētījumu procesa specifika;
Zinātniskais stiprums kvalitatīvajā stratēģijā;
Datu ieguves metodes un avoti;
Datu analīzes metodes kvalitatīvajā stratēģijā.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Zin.red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU, 2021.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētījumu stratēģijas dizaini. Datu analīzes metodes un zinātniskais stiprums.
Apraksts
Anotācija: Kvalitatīvo pētījumu stratēģija un dizaini. Kvalitatīvo pētījumu procesa specifika. Zinātniskais stiprums kvalitatīvajā stratēģijā. Datu ieguves metodes un avoti. Datu analīzes metodes kvalitatīvajā stratēģijā.
Nodarbības jautājumi: Lūdzu raksturo kas ir:
Kvalitatīvo pētījumu stratēģija un dizaini;
Kvalitatīvo pētījumu procesa specifika;
Zinātniskais stiprums kvalitatīvajā stratēģijā;
Datu ieguves metodes un avoti;
Datu analīzes metodes kvalitatīvajā stratēģijā.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Zin.red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU, 2021.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaukto pētījumu stratēģija un dizaini
Apraksts
Anotācija: Jaukto pētījumu stratēģija un dizaini. Pētījumu procesa specifika. Zinātniskais stiprums. Datu ieguves metodes uu avoti. Datu analīzes metodes.
Nodarbības jautājumi: Lūdzu nosauc kādus jaukto pētījumu dizianus zini, raksturo tos.
Nosauc datu analīzes metodes dažādos jaukto pētījumu dizianos.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Zin.red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU, 2021.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sistemātiskie pārskati un citi pārskatu veidi
Apraksts
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Zin.red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU, 2021.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta teorētiskais ietvars
Apraksts
Anotācija: Plānotā pētījuma projekta tēmas teorētiskais apskats un prezentācija
(projekta apjoms Word.doc. formātā no 7 līdz 10 lappusēm. PowerPoint prezentācija 5 min.)
Pētījuma projekta tēmas teorētiskajā apskatā jāietver:
1. Pētījuma tēma - nosaukums
2. Satura rādītājs
3. Centrālo terminu/ jēdzienu/ konceptu definīcijas, darbā izmantotie saīsinājumi
4. Teorētiskais apskats
5. Literatūras saraksts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Mākslīgā intelekta integrēšana pētniecībā
Apraksts
Anotācija: Mērķis: attīstīt prasmi lietot mākslīgā intelekta (MI) rīkus pētniecības projekta sagatavošanai atbilstošā un ētiskā veidā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta sagatavošana un zinātniskā rakstīšana
Apraksts
Anotācija: Pētnieciskās idejas un pētījuma plānošana. Literatūras apskata izveide. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas un mērķa formulējums. Pētījuma jautājuma un hipotēzes formulēšana. Pētījumu pārskata sagatavošana. Mākslīgā intelekta izmantošana pētījuma projekta sagatavošanā. Zinātniskā rakstīšana.
Literatūra: 1. Mārtinsone, K., Pipere, A. (zin. red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: Starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU.
2. Mārtinsone, K. un Šneidere, K. (red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta sagatavošana un zinātniskā rakstīšana
Apraksts
Anotācija: Pētnieciskās idejas un pētījuma plānošana. Literatūras apskata izveide. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas un mērķa formulējums. Pētījuma jautājuma un hipotēzes formulēšana. Pētījumu pārskata sagatavošana. Mākslīgā intelekta izmantošana pētījuma projekta sagatavošanā. Zinātniskā rakstīšana.
Literatūra: 1. Mārtinsone, K., Pipere, A. (zin. red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: Starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU.
2. Mārtinsone, K. un Šneidere, K. (red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu analīze un prezentēšana
Apraksts
Anotācija: Datubāzēs pubicēto pētījumu analīzes.
Divu pētījumu analīze pēc dotajiem kritērijiem rakstiski
1. Jāizvēlas tēma un jāatlasa 6-8 pētījumi par šo tēmu
2. No izvēlētajiem pētījumiem jāizvēlas 2 pētījumi un rakstiski jāizanalizē atbilstoši zemāk dotajai pētījuma analīzes struktūrai.
3. Pētījumu analīze jāiesniedz Word formātā (6-8 lpp. par katru par katru pētījumu, noformēts atbilstoši prasībām, atsauces pēc APA7) un jāsagatavo prezentācijas (5 min. par katru pētījumu).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu analīze un prezentēšana
Apraksts
Anotācija: Datubāzēs pubicēto pētījumu analīzes.
Divu pētījumu analīze pēc dotajiem kritērijiem rakstiski
1. Jāizvēlas tēma un jāatlasa 6-8 pētījumi par šo tēmu
2. No izvēlētajiem pētījumiem jāizvēlas 2 pētījumi un rakstiski jāizanalizē atbilstoši zemāk dotajai pētījuma analīzes struktūrai.
3. Pētījumu analīze jāiesniedz Word formātā (6-8 lpp. par katru par katru pētījumu, noformēts atbilstoši prasībām, atsauces pēc APA7) un jāsagatavo prezentācijas (5 min. par katru pētījumu).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu analīze un prezentēšana
Apraksts
Anotācija: Datubāzēs pubicēto pētījumu analīzes.
Divu pētījumu analīze pēc dotajiem kritērijiem rakstiski
1. Jāizvēlas tēma un jāatlasa 6-8 pētījumi par šo tēmu
2. No izvēlētajiem pētījumiem jāizvēlas 2 pētījumi un rakstiski jāizanalizē atbilstoši zemāk dotajai pētījuma analīzes struktūrai.
3. Pētījumu analīze jāiesniedz Word formātā (6-8 lpp. par katru par katru pētījumu, noformēts atbilstoši prasībām, atsauces pēc APA7) un jāsagatavo prezentācijas (5 min. par katru pētījumu).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Tests par terminiem
Apraksts
Anotācija: Testa jautājumi ir veidoti par pamatu izmantojot obligātās literatūras avotu sarakstā norādīto avotu: Mārtinsone, K. un Pipere A. (Zina. red.) Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplinārā perspektīva. Rīga RSU, 2021.
Tests sastāv no 50 slēgtā tipa jautājumiem ar četriem atbilžu variantiem. Katram jautājumam ir tikai viena pareizā atbilde, kas atbilst augtsāk minētajā literatūras avotā sniegtajam jēdzienu skaidrojumam.
Testa pildīšanas laikā ir iespēja brīvi pārvietoties pa jautājumiem, atgriežoties un koriģējot iesniegtās atbildes. Par katru pareizu atbildi tiek piešķirts viens punkts, kas sistēmā tiek pārvērsts procentos, attiecīgi aprēķinot testā iegūto vērtējumu. Tests tiek ieskaitīts, ja ir sniegts vismaz 55% pareizo atbilžu. Testa pildīšanai paredzētais laiks - 60 minūtes, atļauts ir viens testa kārtošanas mēģinājums.
Testā iekļautās tēmas:
1. Zinātniskā izziņa
2. Metamodernisma iezīmes zinātnē un zinātnes politikā
3. Tiesiskie un ētiskie aspekti pētījumā
4. Kvantitatīva, kvalitatīva un jaukto metožu pētījumu stratēģiju filosofiskais pamats: salīdzinājums
5. Pamata dizaini kvantitatīvajā stratēģijā: salīdzinājums
6. Pamata dizaini kvalitatīvajā stratēģijā : salīdzinājums
7. Jauktais pētījums un tā dizaini: salīdzinājums
8. Sistemātiskais pārskats un citi pārskatu veidi
9. Zinātniskais stiprums un tā nodrošināšanas procedūras
10. Pētījuma psiholoģijā plānošanas galvenie nosacījumi
11. Zinātniskās literatūras izvērtēšanas kritēriji, analīzes mērķis. Literatūras apskata izveide
12. Datu ieguves metodes kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījumā
13. Testu konstruēšana un adaptācija
14. Izlases veidošanas metodes kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktā pētījumā
15. Datu analīzes metodes kvalitatīvo, kvantitatīvo un jaukto metožu pētījumu stratēģijās.
16. Pētījuma rezultātu interpretācijas galvenie uzdevumi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta plānošana, izstrāde un prezentācija.
Apraksts
Anotācija: Sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija
(projekta apjoms Word.doc.formātā līdz 10 lappusēm. PowerPoint prezentācija 5 min.)
Projektā jāietver:
1. Pētījuma tēma
2. Centrālo terminu/ jēdzienu/ konceptu definīcijas
3. Ievads: pētījuma aktualitāte un problēma, pētījuma mērķis, pētījuma uzdevums/i, pētījuma jautājums/i/ hipotēze
4. Pētījuma metodoloģija (katram jautājumam):
a. izmantotā stratēģija, dizains;
b. metode (instrumentārijs, izlase/ dalībnieki, procedūra, datu analīzes metodes)
5. Literatūras apskats
6. Ētikas jautājumi
7. Potenciālie pētījuma zinātniskā stipruma riski un draudi un realizējami priekšlikumi tā nodrošināšanai
8. Prognozējamie pētījuma rezultāti, to praktiskais pielietojums
9. Aptuvens pētījuma grafiks
10. Literatūras saraksts:
a. izmantotās literatūras saraksts;
b. bibliogrāfija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta plānošana, izstrāde un prezentācija.
Apraksts
Anotācija: Sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija
(projekta apjoms Word.doc.formātā līdz 10 lappusēm. PowerPoint prezentācija 5 min.)
Projektā jāietver:
1. Pētījuma tēma
2. Centrālo terminu/ jēdzienu/ konceptu definīcijas
3. Ievads: pētījuma aktualitāte un problēma, pētījuma mērķis, pētījuma uzdevums/i, pētījuma jautājums/i/ hipotēze
4. Pētījuma metodoloģija (katram jautājumam):
a. izmantotā stratēģija, dizains;
b. metode (instrumentārijs, izlase/ dalībnieki, procedūra, datu analīzes metodes)
5. Literatūras apskats
6. Ētikas jautājumi
7. Potenciālie pētījuma zinātniskā stipruma riski un draudi un realizējami priekšlikumi tā nodrošināšanai
8. Prognozējamie pētījuma rezultāti, to praktiskais pielietojums
9. Aptuvens pētījuma grafiks
10. Literatūras saraksts:
a. izmantotās literatūras saraksts;
b. bibliogrāfija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta plānošana, izstrāde un prezentācija.
Apraksts
Anotācija: Sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija
(projekta apjoms Word.doc.formātā līdz 10 lappusēm. PowerPoint prezentācija 5 min.)
Projektā jāietver:
1. Pētījuma tēma
2. Centrālo terminu/ jēdzienu/ konceptu definīcijas
3. Ievads: pētījuma aktualitāte un problēma, pētījuma mērķis, pētījuma uzdevums/i, pētījuma jautājums/i/ hipotēze
4. Pētījuma metodoloģija (katram jautājumam):
a. izmantotā stratēģija, dizains;
b. metode (instrumentārijs, izlase/ dalībnieki, procedūra, datu analīzes metodes)
5. Literatūras apskats
6. Ētikas jautājumi
7. Potenciālie pētījuma zinātniskā stipruma riski un draudi un realizējami priekšlikumi tā nodrošināšanai
8. Prognozējamie pētījuma rezultāti, to praktiskais pielietojums
9. Aptuvens pētījuma grafiks
10. Literatūras saraksts:
a. izmantotās literatūras saraksts;
b. bibliogrāfija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta plānošana, izstrāde un prezentācija.
Apraksts
Anotācija: Sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija
(projekta apjoms Word.doc.formātā līdz 10 lappusēm. PowerPoint prezentācija 5 min.)
Projektā jāietver:
1. Pētījuma tēma
2. Centrālo terminu/ jēdzienu/ konceptu definīcijas
3. Ievads: pētījuma aktualitāte un problēma, pētījuma mērķis, pētījuma uzdevums/i, pētījuma jautājums/i/ hipotēze
4. Pētījuma metodoloģija (katram jautājumam):
a. izmantotā stratēģija, dizains;
b. metode (instrumentārijs, izlase/ dalībnieki, procedūra, datu analīzes metodes)
5. Literatūras apskats
6. Ētikas jautājumi
7. Potenciālie pētījuma zinātniskā stipruma riski un draudi un realizējami priekšlikumi tā nodrošināšanai
8. Prognozējamie pētījuma rezultāti, to praktiskais pielietojums
9. Aptuvens pētījuma grafiks
10. Literatūras saraksts:
a. izmantotās literatūras saraksts;
b. bibliogrāfija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta plānošana, izstrāde un prezentācija.
Apraksts
Anotācija: Sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija
(projekta apjoms Word.doc.formātā līdz 10 lappusēm. PowerPoint prezentācija 5 min.)
Projektā jāietver:
1. Pētījuma tēma
2. Centrālo terminu/ jēdzienu/ konceptu definīcijas
3. Ievads: pētījuma aktualitāte un problēma, pētījuma mērķis, pētījuma uzdevums/i, pētījuma jautājums/i/ hipotēze
4. Pētījuma metodoloģija (katram jautājumam):
a. izmantotā stratēģija, dizains;
b. metode (instrumentārijs, izlase/ dalībnieki, procedūra, datu analīzes metodes)
5. Literatūras apskats
6. Ētikas jautājumi
7. Potenciālie pētījuma zinātniskā stipruma riski un draudi un realizējami priekšlikumi tā nodrošināšanai
8. Prognozējamie pētījuma rezultāti, to praktiskais pielietojums
9. Aptuvens pētījuma grafiks
10. Literatūras saraksts:
a. izmantotās literatūras saraksts;
b. bibliogrāfija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta plānošana, izstrāde un prezentācija.
Apraksts
Anotācija: Sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija
(projekta apjoms Word.doc.formātā līdz 10 lappusēm. PowerPoint prezentācija 5 min.)
Projektā jāietver:
1. Pētījuma tēma
2. Centrālo terminu/ jēdzienu/ konceptu definīcijas
3. Ievads: pētījuma aktualitāte un problēma, pētījuma mērķis, pētījuma uzdevums/i, pētījuma jautājums/i/ hipotēze
4. Pētījuma metodoloģija (katram jautājumam):
a. izmantotā stratēģija, dizains;
b. metode (instrumentārijs, izlase/ dalībnieki, procedūra, datu analīzes metodes)
5. Literatūras apskats
6. Ētikas jautājumi
7. Potenciālie pētījuma zinātniskā stipruma riski un draudi un realizējami priekšlikumi tā nodrošināšanai
8. Prognozējamie pētījuma rezultāti, to praktiskais pielietojums
9. Aptuvens pētījuma grafiks
10. Literatūras saraksts:
a. izmantotās literatūras saraksts;
b. bibliogrāfija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone, K., Pipere, A. (Zin.red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva.
Mārtinsones, K., Šneideres, K. (Red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU psiholoģijas, mākslas terapijas un supervīzijas programmās. E-publikācija. Rīga: RSU. Tiešsaistē
Papildu literatūra
Ansdell, G. (2001). Beginning Research in the Arts Therapies. London: Jessica Kingsley. EBSCOhost Ebook Academic Collection; Ebook Central Academic Complete
Denzin, K. N., & Lincoln, Y. S. (2013). Strategies of Qualitative Inquiry. Los Angeles: SAGE.
Emmison, M. (2004). The conceptualization and analysis of visual data. In Silverman, D. (Ed.). 4. Qualitative Research: Theory, Methodand Practice. (pp. 283-305). London: SAGE
Gilroy, A. (2006). Art Therapy, Research and Evidence Based Practice. London: SAGE
Krevica, E., Mārtinsone, K. (sast.). (2013). Arts Therapies for Different Client/ Patient Groups. Collection of articles. Rīga: RSU
Kroplijs, A., Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka.
Mārtinsone, K. (red.). (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa.
Мартинсоне, К. (ред.). (2014). Искусствотерапия. Пер. с латыш. А. Карповой. СПб. Речь.
Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: Raka.
Silverman, D. (1993). Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. London: SAGE.
Silverman, D. (2020). Qualitative Research: Theory, Method and Practice. London: SAGE.
Rose, G. (2016). Visual methodologies : an introduction to the interpretation of visual materials. London: SAGE
Reavey, P. (2016). Visual Methods in Psychology : using and interpreting images in qualitative research. Routlege; E-grāmata. EBSCO
Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. London: SAGE.
Neuman, William Lawrence. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches
Guest, G., Namely, E. E., & Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Los Angeles: SAGE.
Leech, N. L., Barrett, K. C., Morgan, G. A. (2015). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. 3rd Edition. New York: London: Lawrence Erlbaum Associates.
Kapitan, L. (2010). Introduction to Art Therapy Research. 2nd Edition. Routledge.
Mārtinsone, K., Krevica, E. (sast.). (2014). Mākslu terapijas dažādām klientu/ pacientu grupām. Rakstu krājums. Rīga: RSU.
Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa.
Mārtinsone, K. (sast.). (2010). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava.
Jacobson, N., Truax, P. (1991). Clinical Significance: A Statistical Approach to Defining Meaningful Change in Psychotherapy Research; APA PsycARTICLES
American Psychological Association. (2020). Publication Manual of the American Psychological Association. 7th Edition. American Psychological Association.
Citi informācijas avoti
American Journal of Dance Therapy. ProQuest
Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
Body, Movement and Dance in Psychotherapy
Drama Review
Dramatherapy SAGE
International Journal of Art Therapy
International Journal of Arts Medicine open access
Narrative Inquiry
The Arts in Psychotherapy ScienceDirect
The Canadian Art Therapy Association Journal
Datu bāzes: ClinicalKey; CochraneLibrary; DynaMed Plus; EbraryeBooks; EBSCO; OVID; ProQuest; PubMed; SAGE Publications; ScienceDirect; Scopus; Web ofScience; WileyOnlineLibrary; PsychInfo