Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Rekreācijas psiholoģiskie aspekti

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LF_626
Zinātnes nozare
Psiholoģija; Sociālā psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
RSU Liepājas filiāle
Kontaktinformācija

Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632

Par studiju kursu

Mērķis

Piedāvāt iespēju attīstīt uz pierādījumiem balstītu izpratni par zinātniski pamatotiem rekreācijas psiholoģiskajiem aspektiem un likumsakarībām psihiskās un fiziskās veselības kontekstā, attīstīt prasmes izvēlēties savai profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas, attīstīt kompetenci, kā izmantot rekreācijas procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes sekmēšanai.

Priekšzināšanas

Vidusskolas līmeņa zināšanas sociālajās zinātnēs.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošais apraksta uz pierādījumiem balstītus rekreācijas psiholoģiskos aspektus psihiskās un fiziskās veselības kontekstā, izskaidro rekreācijas psiholoģisko aspektu terminus; apraksta galvenos rekreācijas darbības principus un tās lomu veselības aprūpes vidē.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošais attīsta un prot izvēlēties savai profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas.

Kompetences

1.Spēja izmantot uz pierādījumiem balstītus un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Līdzdalība lekcijās, semināros un praktisko paņēmienu modelēšanas nodarbībās. Individuālais darbs – 1. sagatavot prezentāciju par jaunākajiem pētījumiem saistībā ar rekreācijas jautājumiem savā profesionālās darbības jomā; 2. sagatavot praktisku prezentāciju par kādu no rekreācijas psiholoģiskajiem paņēmieniem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Akumulētā atzīme un eksāmens. 1) Līdzdalība lekcijās 20%; 2) Dalība semināru nodarbībā un uzdotā uzdevumu izpilde pēc noteiktiem kritērijiem (prezentācija par jaunākajiem pētījumiem rekreācijas psiholoģijā) 30%; 3) Dalība praktiskā simulācijas un modelēšanas nodarbībā un uzdotā uzdevumu izpilde pēc noteiktiem kritērijiem (praktiska prezentācija par kādu no rekreācijas psiholoģiskajiem paņēmieniem) 30%; 4) Eksāmens 20%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rekreācijas jēdziens, teorijas, attīstības vēsture, veidi, filosofija un psiholoģiskie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rekreācijas jēdziens, teorijas, attīstības vēsture, veidi, filosofija un psiholoģiskie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rekreācija un dzīves veids. Miegs un rekreācija. Rekreācija un smadzeņu darbība. Relaksācija un relaksācijas tehnikas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rekreācija un dzīves veids. Miegs un rekreācija. Rekreācija un smadzeņu darbība. Relaksācija un relaksācijas tehnikas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rekreācijas nozīme mentālajā veselībā, saistība ar veselīgas personības modeļu izpratni. Rekreācija un apzinātības jeb mindfulness pētījumi un tehnikas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rekreācijas nozīme mentālajā veselībā, saistība ar veselīgas personības modeļu izpratni. Rekreācija un apzinātības jeb mindfulness pētījumi un tehnikas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā pētījumu apskata prezentācijas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā pētījumu apskata prezentācijas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā pētījumu apskata prezentācijas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dalība Starptautiskā zinātniski praktiskā konferencē Veselība un personības attīstība: starpdisciplinārā pieeja.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dalība Starptautiskā zinātniski praktiskā konferencē Veselība un personības attīstība: starpdisciplinārā pieeja.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dalība Starptautiskā zinātniski praktiskā konferencē Veselība un personības attīstība: starpdisciplinārā pieeja.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Barrows, R. E. (2010). Recreation handbook for camp, conference and community, Jefferson, N.C.: McFarland & Co.

2.

Csikszentmihályi, M. (1990). Flow:The Psychology of Optimal Experience. Harper & Row.

3.

Engel, G. L. (1980). The clinical application of the biopsychosocial model. American Journal of Psychiatry. 137 (5): 535–544.

4.

McLean, D. D., & Hurd, R. A. (2015). Kraus’ recreation and leisure in modern society. Burlington, Massachusetts: Jones And Bartlett Learning

5.

Mull, R. F., Brent, A., Beggs, B. A., & Renneisen, M. (2009). Recreation facility management: design, development, operations, and utilization. Champaign, IL: Human Kinetics

6.

Riley, K. (2000). Recreational Art Programming. Parks & Recreation, 26-34.

7.

Zuckerman, M. (2007). Sensation Seeking and Risky Behavior. Washington, DC: American Psychological Association

Papildu literatūra

1.

Carruthers, C., & Hood, C. (2007). Building a Life of Meaning Through Therapeutic Recreation: The Leisure and Weil-Being Model, Part I. Therapeutic Recreation Journal, 41(4), 276-297.

2.

Glass, C., Gómez, E., & Urzu, A. (2013). Recreation, intercultural friendship, and international students’ adaptation to college by region of origin. International Journal of Intercultural Relations, 42, 104-117.

3.

Hawkins, L. B., Cory, A. L., McGuire, A. F., & Allen, R. L. (2012). Therapeutic Recreation in Education: Considerations for Therapeutic Recreation Practitioners, School Systems, and Policy Makers. Journal of Disability Policy Studies, 23, 131-139.

4.

Kil, N., Holland, S., & Stein, T. (2014). Relationships between environmental attitudes, recreation motivations, and environmentally responsible behaviors. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 7-8, 16-25.

5.

Smith, W. J., & Moore, L. R. (2013). Social-Psychological Factors Influencing Recreation Demand: Evidence From Two Recreational Rivers. Environment and Behavior, 45, 821-850

6.

Stelmack, R. M. (Ed.). (2004). On the psychobiology of personality: Essays in honor of Marvin Zuckerman. San Diego, CA: Elsevier.

7.

Zuckerman, M. (1994). Behavioral Expressions and Biosocial Bases of Sensation Seeking. New York: Cambridge University Press.

Citi informācijas avoti