Uzlabota stratēģiskā komunikācija un krīžu vadība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studentiem būs dziļa izpratne par uzlabotajām stratēģiskās komunikācijas teorijām un praksi hibrīda draudu kontekstā. Būs praktiskās iemaņas komunikācijas stratēģiju izstrādē un novērtēšanā sarežģītām krīzēm, kā arī kritiskās domāšanas un problēmu risināšanas spējas, kas nepieciešamas efektīvai krīzes pārvarēšanai. Studenti arī zinās par ētiskiem apsvērumiem krīzes komunikācijā un spēs pieņemt pārdomātus lēmumus izaicinošās situācijās. Turklāt viņiem būs pieredze sadarbībā ar citiem, lai izstrādātu un īstenotu krīzes komunikācijas plānus, zināšanas par jaunām tehnoloģijām un to ietekmi uz krīžu komunikāciju, spēja analizēt un interpretēt datus, lai sniegtu informāciju komunikācijas stratēģijām, un spēcīgs pamats vadošajām lomām krīzes vadībā.
Prasmes
1.Šī kursa mērķis ir attīstīt virkni būtisku prasmju stratēģiskajai komunikācijai un krīžu pārvarēšanai, tostarp kritisko domāšanu, problēmu risināšanu, stratēģisko plānošanu, ieinteresēto pušu iesaistīšanu, krīžu vadību, ētisku lēmumu pieņemšanu, vadību, komunikācijas prasmes, pielāgošanās spējas, starppersonu prasmes, kultūras jutīgumu un tehnoloģiskās zināšanas. Attīstot šīs prasmes, studenti būs labi sagatavoti, lai uzņemtos vadošās lomas krīžu komunikācijā un sniegtu ieguldījumu sarežģītu krīžu efektīvā pārvaldībā.
Kompetences
1.Šī kursa mērķis ir attīstīt virkni kompetenču, kas ir būtiskas stratēģiskajai komunikācijai un krīžu pārvarēšanai, tostarp stratēģisko domāšanu, krīžu vadību, ieinteresēto pušu iesaistīšanu, ētisku lēmumu pieņemšanu, vadību, komunikācijas prasmes, pielāgošanās spējas, starppersonu prasmes, kultūras jutīgumu un tehnoloģiskās prasmes. Attīstot šīs kompetences, studenti būs labi sagatavoti, lai uzņemtos vadošās lomas krīžu komunikācijā un sniegtu ieguldījumu sarežģītu krīžu efektīvā pārvaldībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Semināru un lekciju apmeklējums – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta dalību un aktivitāti lekcijās un semināros).
2. Pastāvīgais darbs (grupu darbs/konspekts/analīze) un prezentācija – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta prasmes: noturēt auditorijas uzmanību, spēju atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm studiju kursa tēmu kontekstā).
3. Kopsavilkumu izstrāde – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, studiju kursa kontekstā).
4. Eksāmens – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta zināšanas un izpratni studiju kursa tēmu kontekstā).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Galīgais vērtējums tiks noteikts, pamatojoties uz dalību klasē, grupu uzdevumiem, prezentācijām, gala darbu un eksāmeniem.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas teorijas krīzes vadībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas teorijas krīzes vadībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Hibrīda draudi un krīzes komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Hibrīda draudi un krīzes komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderība krīzes komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderība krīzes komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā krīzes komunikācijas plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā krīzes komunikācijas plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ieinteresēto pušu iesaistīšana un mediju attiecības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ieinteresēto pušu iesaistīšana un mediju attiecības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Plašsaziņas līdzekļu uzraudzība un analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Plašsaziņas līdzekļu uzraudzība un analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācija starptautiskajos kontekstos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācija starptautiskajos kontekstos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācija starptautiskajos kontekstos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācija starptautiskajos kontekstos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācijas stratēģijas prezentācijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās plānošanas darbnīca.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās plānošanas darbnīca.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadības "apaļais galds".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētisku lēmumu pieņemšanas seminārs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētisku lēmumu pieņemšanas seminārs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes simulācijas vingrinājums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes simulācijas vingrinājums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Coombs, W. T. (2021). Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding. 6th ed. Sage Publications.
Cunningham, C. (2020). Cyber Warfare - Truth, Tactics, and Strategies. Packt Publishing
Cyber Security Politics: Socio-Technological Transformations and Political Fragmentation. (2022). Edited By Myriam Dunn Cavelty, Andreas Wenger. ProQuest Ebook Central Open Access Complete
Brin Najžer. (2020). The Hybrid Age : International Security in the Era of Hybrid Warfare. I.B. Tauris. EBSCOhost Ebook Academic Collection
Miskimmon A., O'Loughlin B., Roselle L. (Eds.). (2014). Strategic Narratives: Communication Power and the New World Order. Routledge.
Seeger, M. W., Sellnow, T. L., & Ulmer, R. R. (2018). Effective Crisis Communication: Moving From Crisis to Opportunity. SAGE
Freedman, L. (2020). The Future of War: A History. Penguin Books.
Borch, O. J., & Heier, T. (Eds.). (2024). Preparing for hybrid threats to security: Collaborative preparedness and response. Routledge. ProQuest Ebook Central Open Access Complete
Galeotti, Mark (2018). The Weaponisation of Everything: A Field Guide to the New Way of War. Yale University Press.
Papildu literatūra
Fink, S. (2013). Crisis Communications: The Definitive Guide to Managing the Message. McGraw Hill
Heath, R. L. Management of Corporate Communication From Interpersonal Contacts To External Affairs. Routledge