Satura producēšana multimediju platformām
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: • Izpratīs mediju satura un formātu jēdzienu un atšķirības • Spēs definēt, kas ir formāti, pasaules tendences un to atšķirības multimediju platformās • Izpratīs mediju intereses satura jomā
Prasmes
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti būs ieguvuši: • Prasmi izprast mūsdienu satura tendences • Prasmi izstrādāt satura idejas konceptu • Prasmi prezentēt producētā raidījuma ideju mediju satura vadītājiem • Iemaņas satura producēšanā • Prasmi izprast satura producēšanas atšķirības dažādajām multimediju platformām
Kompetences
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti būs ieguvuši: • Kompetenci izvērtēt mūsdienu multimediju platformu satura variācijas un spēju izprast mediju intereses un vajadzības • Kristisku attieksmi pret satura, formātiem, to piedāvājumu • Kompetenci prezentēt ideju un vīziju • Kompetenci izvērtēt un piedāvāt producēšanas pakalpojumu unikalitāti atšķirīgiem satura formātiem
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pēc lekcijas apmeklējuma uz nākamo nodarbību/lekciju studentam ir jāsagatavo kopsavilkums par pasniedzēja/ vieslektora stāstīto, papildinot to ar obligātās literatūras avotos iegūto informāciju par konkrēto tēmu, un video vai audio materiāls, kurā students izklāsta galvenās tēzes, kas sagatavotas tādā saturiskā pasniegšanas līmenī, lai būtu iespējams iekļaut digitālajos medijos un vai TV/radio.
Prezentācija, kas jāsagatavo uz otro semināru, tiek veidota grupās, sagatavojot arī rakstveida materiālu par formāta ideju.
Noslēguma darbs ir prezentētās idejas detalizēts izklāsts, balstoties uz seminārā iegūto atgriezenisko saiti no lektora un kursa biedriem; noslēguma darbs ir jāiesniedz kā formāta pieteikums līdz 5 lpp; kā arī kā video prezentācija potenciālajam medijam.
Studiju kursa beigās aicinu aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu, kas sniegs vērtīgus datus kursa satura un mācību metožu pilnveidē.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Semināra uzdevums – Formātu analīze; Studentiem tiks nodrošināta piekļuve starptautisko formātu datu bāzēm, apskatot 3-4 formātus un to adaptācijas jāveic analīze- jāveic to analīze, balstoties uz lekcijās iegūtajām zināšanām par formātiem un piedāvājums kuros medijos un kādā laika zonā tos pārraidīt.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2. Seminārs: Idejas prezentācija. Komanda – 2-3 cilvēki sagatavo savu raidījuma/ podcasta idejas prezentāciju, balstoties uz lekcijās apgūtajām zināšanām par formātiem – 5-7 minūtes. Ideja – formāts, dalībnieki, tehniskais risinājums, komanda; kam seko jautājumi un diskusija. Prezentācijas mērķis – apgūt iemaņas sava raidījuma prezentēšanai medijam un potenciālajiem investoriem.
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Prasības kopsavilkumiem un semināriem:
Semināru apmeklējums un prezentāciju sagatavošana semināriem ir obligāta. Lekciju un semināru laikā var tikt uzdoti uzdevumi par lekcijas vai semināra tēmu, kas jāveic individuāli vai mazās grupās.
Lekciju un vieslekciju apmeklēšana – 20%.
Semināru apmeklētība un līdzdalība semināros – 25%.
Individuālie un grupu darbi – 35%.
Noslēguma darbs – 20%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir satura producēšana multimediju plaformām? 21.gadsimta satura izaicinājumi – kas atšķirīgiem medijiem un mediju platformām ir nepieciešams. Piedāvājums, satura aktualitātes, kā ģenerēt idejas atbilstoši sabiedrības mediju lietojumam. Content house – Mūsdienu mērķis uz ko tiecas mediji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Satura žanri (2 lekcijas). Kas ir formāti producēšanas jomā, aktualitātes, “evergreen” formāti; formātu adaptācija. Formātu žanri dažādās mediju platformās – sākot no reklāmām, beidzot ar seriāliem un podkāstiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Satura žanri (2 lekcijas). Kas ir formāti producēšanas jomā, aktualitātes, “evergreen” formāti; formātu adaptācija. Formātu žanri dažādās mediju platformās – sākot no reklāmām, beidzot ar seriāliem un podkāstiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs – Formātu analīze; vairāku valstu formātu adaptācijas salīdzināšana –veiksmes formula, lielākās neveiksmes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Programmu izvēle un to attīstīšana. Kā izvēlēties atbilstošāko saturu medijam; kas ir būtiskākie faktori, kas ietekmē izvēli; kam mediji pievērš uzmanību. Idejas prezentēšanas veiksmes atslēga – Baiba Zūzena, TV3 Latvija bijusī vadītāja.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Producēšanas pamati – ideja, scenārijs, tehniskais scenārijs, pirms izstrāde un pēc apstrāde. Radio, TV, digitālie raidījumi – vienojošie un atšķirīgie elementi. Komercmediju un sabiedrisko mediju specifika, kas ietekmē producēšanas gaitu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Producēšana praksē un producēšanas kompānijas vadīšana. Galvenie izaicinājumi, iespējas, realitāte. Ilze Ūdre – Latvijas lielākās producentu kompānijas vadītāja, realizējusi tādus projektus kā Eņģeļi pār Latviju, X Faktors, Es Mīlu Tevi, Latvija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Idejas prezentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāma un satura mārketings – ko tas nozīmē mūsdienās un, kā tas tiek sasaistīts ar satura producēšanu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmu režija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir satura producēšana multimediju plaformām? 21.gadsimta satura izaicinājumi – kas atšķirīgiem medijiem un mediju platformām ir nepieciešams. Piedāvājums, satura aktualitātes, kā ģenerēt idejas atbilstoši sabiedrības mediju lietojumam. Content house – Mūsdienu mērķis uz ko tiecas mediji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Satura žanri (2 lekcijas). Kas ir formāti producēšanas jomā, aktualitātes, “evergreen” formāti; formātu adaptācija. Formātu žanri dažādās mediju platformās – sākot no reklāmām, beidzot ar seriāliem un podkāstiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs – Formātu analīze; vairāku valstu formātu adaptācijas salīdzināšana –veiksmes formula, lielākās neveiksmes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Programmu izvēle un to attīstīšana. Kā izvēlēties atbilstošāko saturu medijam; kas ir būtiskākie faktori, kas ietekmē izvēli; kam mediji pievērš uzmanību. Idejas prezentēšanas veiksmes atslēga – Baiba Zūzena, TV3 Latvija bijusī vadītāja.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Idejas prezentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāma un satura mārketings – ko tas nozīmē mūsdienās un, kā tas tiek sasaistīts ar satura producēšanu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmu režija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Amber B & Plothe, T. (2019). Netflix at the nexus : content, practice, and production in the age of streaming television. New York: Peter Lang, 2019
Collie, C. (2007). The Business of TV Production. Cambridge: Cambridge University Press.
Cho, Mu J., (2020). Media Production Behavior on Smartphones: Time, Content, Structure, and Context.Stanford University, ProQuest Dissertations Publishing, 2020.
Mittell, J. (2015). Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling. New York; London: NYU Press.
Zizza, P & Pena, W. (2019). Save The Writing! Developing a Series with Series Bibles: A Production Guide for Writing Series Bibles for TV, Film and Fiction! Volume 1 of Save the Writing! Series. Secret Legion, Inc.; 1st edition