Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Satura producēšana multimediju platformām

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_007
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar producēšanas pamatprincipiem, satura daudzpusību un dažādā satura producēšanu, atbilstoši atšķirīgajām multimediju platformām un to pielietojumiem sabiedrības vidū mūsdienās. Veicināt studentu izpratni par producēšanu no empīriskā skatu punkta, izprotot mūsdienu jomas daudzveidību un tā pieprasījumu. Kursa ietvaros studentiem būs iespēja izprast satura radīšanas dažādās šķautnes – sākot ar ideju un beidzot ar galvenajiem izaicinājumiem producēšanas kompānijas vadīšanā. Kurss piedāvā plašu ieskatu mūsdienu satura tendencēs, ieskatu pašmāju un pasaules satura radīšanas procesos, tā veidošanā gan no producentu, gan mediju skatu punkta.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti:
 • Izpratīs mediju satura un formātu jēdzienu un atšķirības • Spēs definēt, kas ir formāti, pasaules tendences un to atšķirības multimediju platformās • Izpratīs mediju intereses satura jomā

Prasmes

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti būs ieguvuši: • Prasmi izprast mūsdienu satura tendences
 • Prasmi izstrādāt satura idejas konceptu • Prasmi prezentēt producētā raidījuma ideju mediju satura vadītājiem • Iemaņas satura producēšanā • Prasmi izprast satura producēšanas atšķirības dažādajām multimediju platformām

Kompetences

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti būs ieguvuši: 
• Kompetenci izvērtēt mūsdienu multimediju platformu satura variācijas un spēju izprast mediju intereses un vajadzības
 • Kristisku attieksmi pret satura, formātiem, to piedāvājumu
 • Kompetenci prezentēt ideju un vīziju • Kompetenci izvērtēt un piedāvāt producēšanas pakalpojumu unikalitāti atšķirīgiem satura formātiem

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Pēc lekcijas apmeklējuma uz nākamo nodarbību/lekciju studentam ir jāsagatavo kopsavilkums par pasniedzēja/ vieslektora stāstīto, papildinot to ar obligātās literatūras avotos iegūto informāciju par konkrēto tēmu, un video vai audio materiāls, kurā students izklāsta galvenās tēzes, kas sagatavotas tādā saturiskā pasniegšanas līmenī, lai būtu iespējams iekļaut digitālajos medijos un vai TV/radio. Prezentācija, kas jāsagatavo uz otro semināru, tiek veidota grupās, sagatavojot arī rakstveida materiālu par formāta ideju. Noslēguma darbs ir prezentētās idejas detalizēts izklāsts, balstoties uz seminārā iegūto atgriezenisko saiti no lektora un kursa biedriem; noslēguma darbs ir jāiesniedz kā formāta pieteikums līdz 5 lpp; kā arī kā video prezentācija potenciālajam medijam. Studiju kursa beigās aicinu aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu, kas sniegs vērtīgus datus kursa satura un mācību metožu pilnveidē.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Semināra uzdevums – Formātu analīze; Studentiem tiks nodrošināta piekļuve starptautisko formātu datu bāzēm, apskatot 3-4 formātus un to adaptācijas jāveic analīze- jāveic to analīze, balstoties uz lekcijās iegūtajām zināšanām par formātiem un piedāvājums kuros medijos un kādā laika zonā tos pārraidīt.
2.

Pārbaudījums

-
-
2. Seminārs: Idejas prezentācija. Komanda – 2-3 cilvēki sagatavo savu raidījuma/ podcasta idejas prezentāciju, balstoties uz lekcijās apgūtajām zināšanām par formātiem – 5-7 minūtes. Ideja – formāts, dalībnieki, tehniskais risinājums, komanda; kam seko jautājumi un diskusija. Prezentācijas mērķis – apgūt iemaņas sava raidījuma prezentēšanai medijam un potenciālajiem investoriem.
3.

Pārbaudījums

-
-
Prasības kopsavilkumiem un semināriem: 
Semināru apmeklējums un prezentāciju sagatavošana semināriem ir obligāta. Lekciju un semināru laikā var tikt uzdoti uzdevumi par lekcijas vai semināra tēmu, kas jāveic individuāli vai mazās grupās. Lekciju un vieslekciju apmeklēšana – 20%.
 Semināru apmeklētība un līdzdalība semināros – 25%. Individuālie un grupu darbi – 35%.

 Noslēguma darbs – 20%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kas ir satura producēšana multimediju plaformām? 21.gadsimta satura izaicinājumi – kas atšķirīgiem medijiem un mediju platformām ir nepieciešams. Piedāvājums, satura aktualitātes, kā ģenerēt idejas atbilstoši sabiedrības mediju lietojumam. Content house – Mūsdienu mērķis uz ko tiecas mediji.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura žanri (2 lekcijas). Kas ir formāti producēšanas jomā, aktualitātes, “evergreen” formāti; formātu adaptācija. Formātu žanri dažādās mediju platformās – sākot no reklāmām, beidzot ar seriāliem un podkāstiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura žanri (2 lekcijas). Kas ir formāti producēšanas jomā, aktualitātes, “evergreen” formāti; formātu adaptācija. Formātu žanri dažādās mediju platformās – sākot no reklāmām, beidzot ar seriāliem un podkāstiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārs – Formātu analīze; vairāku valstu formātu adaptācijas salīdzināšana –veiksmes formula, lielākās neveiksmes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Programmu izvēle un to attīstīšana. Kā izvēlēties atbilstošāko saturu medijam; kas ir būtiskākie faktori, kas ietekmē izvēli; kam mediji pievērš uzmanību. Idejas prezentēšanas veiksmes atslēga – Baiba Zūzena, TV3 Latvija bijusī vadītāja.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Producēšanas pamati – ideja, scenārijs, tehniskais scenārijs, pirms izstrāde un pēc apstrāde. Radio, TV, digitālie raidījumi – vienojošie un atšķirīgie elementi. Komercmediju un sabiedrisko mediju specifika, kas ietekmē producēšanas gaitu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Producēšana praksē un producēšanas kompānijas vadīšana. Galvenie izaicinājumi, iespējas, realitāte. Ilze Ūdre – Latvijas lielākās producentu kompānijas vadītāja, realizējusi tādus projektus kā Eņģeļi pār Latviju, X Faktors, Es Mīlu Tevi, Latvija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārs: Idejas prezentācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāma un satura mārketings – ko tas nozīmē mūsdienās un, kā tas tiek sasaistīts ar satura producēšanu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāmu režija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kas ir satura producēšana multimediju plaformām? 21.gadsimta satura izaicinājumi – kas atšķirīgiem medijiem un mediju platformām ir nepieciešams. Piedāvājums, satura aktualitātes, kā ģenerēt idejas atbilstoši sabiedrības mediju lietojumam. Content house – Mūsdienu mērķis uz ko tiecas mediji.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura žanri (2 lekcijas). Kas ir formāti producēšanas jomā, aktualitātes, “evergreen” formāti; formātu adaptācija. Formātu žanri dažādās mediju platformās – sākot no reklāmām, beidzot ar seriāliem un podkāstiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārs – Formātu analīze; vairāku valstu formātu adaptācijas salīdzināšana –veiksmes formula, lielākās neveiksmes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Programmu izvēle un to attīstīšana. Kā izvēlēties atbilstošāko saturu medijam; kas ir būtiskākie faktori, kas ietekmē izvēli; kam mediji pievērš uzmanību. Idejas prezentēšanas veiksmes atslēga – Baiba Zūzena, TV3 Latvija bijusī vadītāja.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārs: Idejas prezentācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāma un satura mārketings – ko tas nozīmē mūsdienās un, kā tas tiek sasaistīts ar satura producēšanu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāmu režija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Amber B & Plothe, T. (2019). Netflix at the nexus : content, practice, and production in the age of streaming television. New York: Peter Lang, 2019

2.

Collie, C. (2007). The Business of TV Production. Cambridge: Cambridge University Press.

3.

Cho, Mu J., (2020). Media Production Behavior on Smartphones: Time, Content, Structure, and Context.Stanford University, ProQuest Dissertations Publishing, 2020.

4.

Mittell, J. (2015). Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling. New York; London: NYU Press.

5.

Zizza, P & Pena, W. (2019). Save The Writing! Developing a Series with Series Bibles: A Production Guide for Writing Series Bibles for TV, Film and Fiction! Volume 1 of Save the Writing! Series. Secret Legion, Inc.; 1st edition