Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Radošums sporta pedagoģijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_120
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar aktuālām problēmām mūsdienu pedagoģijā, sporta pedagoģijā, vadoties no šodienas sociālajiem un tirgus ekonomikas apstākļiem. Studiju kurss veidots saskaņā ar pieciem mācīšanās pamattipiem, kas cilvēka mūžizglītības kontekstā XXI gadsimtā savā ziņā būs īstenie zinību balsti: mācīties zināt, mācīties darīt, mācīties dzīvot kopā, mācīties būt un mācīties prast izvēlēties. Kursa uzdevumi: - Sniegt teorētiskās zināšanas, prasmes un iemaņas par aktuālo pedagoģisko problēmu radošu pieeju, risināšanas iespējām pirmsskolā, vispārizglītojošā skolā, sporta skolā, pieaugušo tālākizglītībā.

Priekšzināšanas

Studiju kursa studijas uzsākot, ir nepieciešamas zināšanas, iemaņas un prasmes, atbilstoši bakalaura studiju programmas apguvei. Vēlamas zināšanas, iemaņas un prasmes, kuras apgūtas vienā no profesionālajām programmām (sporta skolotājs; vecākais sporta veida treneris; izglītības un sporta darba menedžeris; aktīvā tūrisma menedžeris), lai tās varētu saistīt ar jaunāko un aktuālāko šodienas pedagoģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pārzinās aktuālākās problēmas mūsdienu pedagoģijā, sporta pedagoģijā no teorētiskās, praktiskās un sociālās puses.

Prasmes

1.Noklausoties un apgūstot studiju kursu studentam: jāpārzina galvenās aktuālākās problēmas, ar kurām saskaras sporta pedagogi un sporta speciālisti šodienas izglītības jomā.

Kompetences

1.Jāpārzina pedagoģiskas iespējas un jaunākais pedagoģiskais arsenāls Latvijā un Eiropā, lai radoši uzlabot bērnu un jauniešu, pieaugušo prasmes un izkoptu attieksmes, lai piemērotos mainīgai pasaulei, kurā cilvēki kļūst savstarpēji aizvien atkarīgāki.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošie patstāvīgi apgūs studija kursā paredzēto saturu papildus kontakta lekcijās deklarētajam saturam, izmantojot literatūru, interneta saites, datu bāzes. Vienas aktuālas problēmas mūsdienu pedagoģijā un sporta pedagoģijā izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums. Pedagoģiskās mijiedarbības modelis sportā, izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums. Mācīšanās veidi, stili, modeļi. Konkrēta mācīšanās veida izpēte un analīze sporta jomā - Rakstisks ziņojums. Kreativitātes piemēri sporta pedagoģijā. Izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums. Gatavošanās studiju kursa pārbaudījumiem - Pārbaudījums un tā aizstāvēšana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (50%); - studiju kursa gala pārbaudījums (30%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālas problēmas mūsdienu pedagoģijā un sporta pedagoģijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kreativitāte un sports.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prāta kartes radoša pieeja pedagoģisko problēmu risināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prāta kartes radoša pieeja pedagoģisko problēmu risināšanā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Bono E. Six Thinking Hats. Penguin Book, England, 2000.

2.

Buzan T., B.Buzan. The Mind Map Book. London: BBC, 2003.

3.

Cone at al. Interdisciplinary Teaching Through PE. Champaign, IL: HK, 1998.

4.

Geidžs L.N., Berliners C.D. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999.

5.

Līsmans K.P. Izglītība kā provokācija. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2022.

6.

Aizaksons V. Stīvs Džobs. Rīga: Zvaigzne ABC, 2012.

7.

Mācies radoši domāt. Parauga programma un metodisko materiālu kopa. Rīga: LSPA, 2013.

8.

Šaha skolas modelis pamatskolai. ES programma “ERASMUS+”, 2019.

9.

Mācīšanās ir zelts. Autoru kolektīvs. Rīga: UNESCO LNK, 2001.

Papildu literatūra

1.

Jansone R., Fernāte A., Bula-Biteniece I. Sporta pedagoģija: vakar, šodien, rīt. Rīga: RaKa, 2016.

2.

Bennett B. at al. Cooperative Learning. Where Heart Meets Mind. Edina, MN: Interaction Book Company, 1991.

3.

Mācīsimies sadarbojoties. Autoru kolektīvs. Rīga: Mācību grāmata, 1998.

4.

Veilers P. Kreativitāte – tavas veiksmes atslēga. Rīga: Jumava, 2001.

5.

Suurla R. Development and Implementing Knowledge Management. Helsinki: Edita Prima Oy, 2002.

Citi informācijas avoti

1.

Kagan Publishing and Professional Development

2.

Stive Job’s 10 Rules for Success

3.

Interneta saites, periodiski un zinātniskie izdevumi