Radošums sporta pedagoģijā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pārzinās aktuālākās problēmas mūsdienu pedagoģijā, sporta pedagoģijā no teorētiskās, praktiskās un sociālās puses.
Prasmes
1.Noklausoties un apgūstot studiju kursu studentam: jāpārzina galvenās aktuālākās problēmas, ar kurām saskaras sporta pedagogi un sporta speciālisti šodienas izglītības jomā.
Kompetences
1.Jāpārzina pedagoģiskas iespējas un jaunākais pedagoģiskais arsenāls Latvijā un Eiropā, lai radoši uzlabot bērnu un jauniešu, pieaugušo prasmes un izkoptu attieksmes, lai piemērotos mainīgai pasaulei, kurā cilvēki kļūst savstarpēji aizvien atkarīgāki.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošie patstāvīgi apgūs studija kursā paredzēto saturu papildus kontakta lekcijās deklarētajam saturam, izmantojot literatūru, interneta saites, datu bāzes.
Vienas aktuālas problēmas mūsdienu pedagoģijā un sporta pedagoģijā izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums.
Pedagoģiskās mijiedarbības modelis sportā, izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums.
Mācīšanās veidi, stili, modeļi. Konkrēta mācīšanās veida izpēte un analīze sporta jomā - Rakstisks ziņojums.
Kreativitātes piemēri sporta pedagoģijā. Izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums.
Gatavošanās studiju kursa pārbaudījumiem - Pārbaudījums un tā aizstāvēšana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts:
- attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%);
- maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (50%);
- studiju kursa gala pārbaudījums (30%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālas problēmas mūsdienu pedagoģijā un sporta pedagoģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kreativitāte un sports.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prāta kartes radoša pieeja pedagoģisko problēmu risināšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prāta kartes radoša pieeja pedagoģisko problēmu risināšanā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bono E. Six Thinking Hats. Penguin Book, England, 2000.
Buzan T., B.Buzan. The Mind Map Book. London: BBC, 2003.
Cone at al. Interdisciplinary Teaching Through PE. Champaign, IL: HK, 1998.
Geidžs L.N., Berliners C.D. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999.
Līsmans K.P. Izglītība kā provokācija. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2022.
Aizaksons V. Stīvs Džobs. Rīga: Zvaigzne ABC, 2012.
Mācies radoši domāt. Parauga programma un metodisko materiālu kopa. Rīga: LSPA, 2013.
Šaha skolas modelis pamatskolai. ES programma “ERASMUS+”, 2019.
Mācīšanās ir zelts. Autoru kolektīvs. Rīga: UNESCO LNK, 2001.
Papildu literatūra
Jansone R., Fernāte A., Bula-Biteniece I. Sporta pedagoģija: vakar, šodien, rīt. Rīga: RaKa, 2016.
Bennett B. at al. Cooperative Learning. Where Heart Meets Mind. Edina, MN: Interaction Book Company, 1991.
Mācīsimies sadarbojoties. Autoru kolektīvs. Rīga: Mācību grāmata, 1998.
Veilers P. Kreativitāte – tavas veiksmes atslēga. Rīga: Jumava, 2001.
Suurla R. Development and Implementing Knowledge Management. Helsinki: Edita Prima Oy, 2002.
Citi informācijas avoti
Interneta saites, periodiski un zinātniskie izdevumi