Latviešu sarunvaloda medicīnas vidē ārvalstu studentiem - 1. līmenis
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Apgūt pamata leksiku un saziņas prasmes efektīvai pacienta izjautāšanai: ķermeņa daļas, biežāk sastopamās sūdzības un biežāk sastopamās teikuma struktūras. Mācību procesā tiks iekļautas simulētas situācijas, lai studenti būtu gatavi sarunai ar pacientu slimnīcā.
Priekšzināšanas
Pabeigts obligātais latviešu valodas kurss (2 vai 3 semestri), bet nav apgūti papildu kursi latviešu valodā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Veiksmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs pielietot medicīniskas sarunas pamatleksiku: ķermeņa daļas, sajūtas, sāpes, biežāk sastopamos simptomus.
Prasmes
1.Veiksmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs veidot jautājumus vienkāršā latviešu valodā un uztvert atbildes būtību par visbiežākajām medicīniskajām sūdzībām.
Kompetences
1.Veiksmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs izmantot latviešu valodas pamatkursā iegūtās zināšanas, iztaujājot pacientus par biežāk sastopamajām sūdzībām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālais darbs – noteiktas tēmas leksikas iegaumēšana pēc saraksta.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Katra semestra beigās – mutvārdu pārbaudījums par semestra gaitā apgūtajiem tematiem: simulēta situācija, kas ir saruna ar pacientu pēc dotas shēmas. Gala atzīmi veido 1. semestra ieskaites rezultāti (50%) un 2. semestra eksāmena rezultāti (50%). Kursa beigās katram studējošajam jāaizpilda kursa novērtējuma anketa. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atkārtojums, personas dati
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ķermeņa daļas, konstrukcijas ar 3. personas darbības vārdiem (sāp, niez,...)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ķermeņa daļas, konstrukcijas ar 3. personas darbības vārdiem (sāp, niez,...)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ķermeņa sajūtas, to intensitāte un lokācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ķermeņa sajūtas, to intensitāte un lokācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sāpes, to aprakstīšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sāpes, to aprakstīšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudījums – saruna ar pacientu. Tā būs simulēta situācija, kurā students būs ārsta lomā un docētājs būs pacienta lomā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atkārtojums, pārskats par ķermeņa sajūtām un sāpēm
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Visbiežāk sastopamie simptomi, jautājumu uzdošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Visbiežāk sastopamie simptomi, jautājumu uzdošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Visbiežāk sastopamie simptomi, jautājumu uzdošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Visbiežāk sastopamie simptomi, jautājumu uzdošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Simptomu ilgums, biežums, intensitāte
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Simptomu ilgums, biežums, intensitāte
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudījums – saruna ar pacientu. Tā būs simulēta situācija, kurā students būs ārsta lomā un docētājs būs pacienta lomā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
I. Kaija, I. Laizāne. Latviešu valodas gramatika. Pamatlīmenis: A1. Mācību līdzeklis gramatikas apguvei angļu valodā runājošajiem. = Grammar of the Latvian Language. Elementary: A1. Teaching aid in grammar for the speakers of English. Rīga : Latviešu valodas aģentūra, 2022. 296 lpp.
Papildu literatūra
Styrerud, Martin. The English Translator. Student Manual English-Latvian. Norway: Norfox Medical, 2018.