Ārpolitikas analīze
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Teorētiskās bāzes pilnveidošana, atklājot dažādas analītiskās pieejas ārpolitikas izpētē, norādot analītisko līmeņu īpatnības un analizējot ārējo un iekšējo faktoru mijiedarbību, balstoties uz valstu pieredzi. Studenti tiek aicināti aktīvi diskutēt, apspriest idejas un uzdot jautājumus. Kursa apguves rezultātā pilnveidosies analītiskās iemaņas, teorētiskās zināšanas pielietojot empīriskā materiāla analīzei. Rakstu darbi palīdzēs strukturēt lekciju, semināru un lasīšanas laikā apgūto informāciju.
Prasmes
1.Attīstītas analītiskās prasmes, analizējot ārpolitikas ārējo un iekšējo faktoru mijiedarbību. Prasmes analizēt konkrētas ārpolitikas tēmas un par tām diskutēt.
Kompetences
1.Orientēšanās ārpolitisko notikumu problemātikā. Spēs no dažādu teorētisko pieeju perspektīvām apskatīti atsevišķu valstu ārpolitisko stratēģiju ietekmējošos aspektus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Analītiskā raksta mērķis — attīstīt spēju noteikt tēmas pamatproblēmu; identificēt un novērtēt alternatīvus argumentus un viedokļus; piedāvāt savu viedokli, skaidrojot un argumentējot, kāpēc tieši šis viedoklis ir pieņemamāks un labāks par jebkuru citu. Raksta ietvaros, jāsalīdzina visas iespējamās alternatīvas, apsverot visas to vājās un stiprās puses. Vel viens mērķis - attīstīt iemaņas patstāvīgi veikt situācijas un problēmas izpēti, dot tai novērtējumu un spēt izstrādāt problēmas risinājuma variantus.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā:
▪ Līdzdalība lekcijās un semināros - aktivitāte un atbilžu kvalitāte 25%;
▪ Rakstiskie darbi 25%;
▪ Individuālais projekts/referāts 25%;
▪ Eksāmena atzīme 25%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārpolitikas analīze: ievads, problēmas, pieejas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā sistēma un valstu nacionālās intereses.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Globāla lielvalsts starptautisko attiecību sistēmā: ASV ārpolitiskais kurss.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Individuālās nodarbības / konsultācija par pirmo "bloku"
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mazo valstu (ie)spējas un izaicinājumi. Diplomātija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valstu iesaiste starptautiskajās organizācijās. Latvijas piemērs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veidošanas kulturālie, identitātes un iekšpolitiskie faktori: sabiedrība, partijas, ārējās politikas interešu grupas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Individuālās nodarbības / konsultācijas par otro "bloku"
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārējās politikas veidošanas iekšpolitiskie faktori: birokrātija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valstu ārpolitiskā kursa īstenošana: “hibrīdpieejas”.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības un percepcijas Latvijas ārpolitisko kursu veidošanā un īstenošanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības un percepcijas Eiropas valstu ārpolitisko kursu veidošanā un īstenošanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Individuālās nodarbības / konsultācijas par trešo "bloku"
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vieslekcija (Latvijas ārējās un drošības politikas pārstāvis)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Simulācijas spēle I
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Simulācijas spēle II
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valstu ārpolitikas analīze: secinājumi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Individuālās nodarbības / konsultācijas par ceturto "bloku"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
R. A. Pastor (ed.). A Century Journey. How the Great Powers Shape the World. (New York, 1999), 191-238, 380-385.