Sociālo prasmju treniņš
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, eiiso@rsu.lv, eiiso@rsu.lv, +371 67409101
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot saskarsmes būtību, analizē saskarsmi ietekmējošos faktorus, izprot sociālo prasmju nozīmi profesionālajā saskarsmē darbā ar indivīdu, grupu un profesionāļu komandu.
Prasmes
1.Praksē izmanto sociālās prasmes un pielieto profesionālās saskarsmes iemaņas sadarbībā ar klientu un kolēģiem; atšķir efektīvu un neefektīvu klausīšanos; ir iemaņas sava emocionālā stāvokļa pārvaldīšanā; veic kompetencei atbilstošus profesionālos uzdevumus izvēloties piemērotu saskarsmes stilu saskaņā ar atbilstošiem ētiskajiem principiem.
Kompetences
1.Pielieto zināšanas un prasmes psihologa asistenta profesionālajā darbībā, strādājot patstāvīgi vai multiprofesionālas komandas sastāvā; Patstāvīgi virza savu kompetenču pilnveidi un tālāku profesionālo attīstību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Aktīva dalība nodarbībās, literatūras avotu lasīšana, noslēguma eseja (3 – 4 lpp.), pašanalīzes darbs un pašrefleksijas darbs.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praktisko nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība – 50%.
Eseja – 20%, pašanalīzes darbs – 20%, pašrefleksijas darbs – 10%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Adaptācijas jautājumi, savstarpēja iepazīšanās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Adaptācijas jautājumi, savstarpēja iepazīšanās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Adaptācijas jautājumi, savstarpēja iepazīšanās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsme un profesionālā saskarsme
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsme un profesionālā saskarsme
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsme un profesionālā saskarsme
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Percepcija, komunikācija un interakcija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Percepcija, komunikācija un interakcija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Percepcija, komunikācija un interakcija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Efektīgas klausīšanās nosacījumi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Efektīgas klausīšanās nosacījumi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Efektīgas klausīšanās nosacījumi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emociju izpratne un emocionālā stāvokļa pārvaldīšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emociju izpratne un emocionālā stāvokļa pārvaldīšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emociju izpratne un emocionālā stāvokļa pārvaldīšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālā inteliģence
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālā inteliģence
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālā inteliģence
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālo un personīgo resursu nozīme saskarsmē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālo un personīgo resursu nozīme saskarsmē
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Omārova S. Cilvēks runā ar cilvēku. Saskarsmes psiholoģija. - Rīga: SIA Kamene, 1994.
Skutele D.Saskarsme. - Rīga: Uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmija, 2007.
Papildu literatūra
Wright K. B., Sparks L., Dan O’Hair H. Health communication in the 21st century. - Wiley, 2013.
The handbook of intergroup communication / edited by Howard Giles ; international advisory board, Cynthia Gallois ... [et al.]. - New York, NY : Routledge, 2012.
Арбузова Е., Анисимов А., Шатровой О. Практикум по психологии общения. Санкт-Петербург: Речь, 2008.