Bērnu un jauniešu uzvedības bio-psiho-sociālie aspekti
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Iegūs izpratni, kritiski novērtēs un analizēs bērnu, jauniešu un viņu ģimeņu vajadzības un problēmas ar līdzsvarotu bio-psiho-sociālo pieeju.
Prasmes
1.Iegūs prasmes un sapratni, lai nodrošinātu bērnu un jauniešu labklājību, izmantojot uz pierādījumiem balstītu praksi, kas sniedz norādījumus izmaiņām bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm.
Kompetences
1.Iegūs kompetences, izpratni un spēju sniegt sociālos pakalpojumus, veikt intervences atbilstoši kultūras atšķirībām, veselības stāvoklim un vērtībām ar bio-psiho-sociālo pieeju, lai nodrošinātu veselību un sociālo iekļaušanu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Rakstiskā eseja saistībā ar iesniegto bērnu un jauniešu vajadzību piesātinājuma teoriju analīzi dzīvojamā vidē salīdzinājumā ar dabisko vidi:
• Objektivitāte = 5%
• Tēmas pamatojums = 30%.
• Skaidrība displejā = 20%
• Bibliogrāfiskas atsauces 20%
• Autora kritiskā domāšana = 25%
Rakstisks darbs – bērnu / jauniešu pašpārvaldes iniciatīvu stimulēšana:
• Mērķa noteikšana = 10%
• Radošums = 10%
• Autora kritiskā domāšana = 40%
• Saistīt teoriju un praksi = 40%
Izvēlētās tēmas kritiska prezentācija no holistiskas profilakses vai intervences modeļa:
• Subjektivitāte, autentiskums = 25%
• Tēmas pamatojums = 30%.
• Skaidrība displejā = 20%
• Autora kritiskā domāšana = 25%
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rakstiskā eseja saistībā uz iesniegto bērnu un jauniešu vajadzību piesātinājuma teoriju analīzi dzīvojamā vidē salīdzinājumā ar dabisko vidi – 20%
Rakstisks darbs – bērnu / jauniešu pašpārvaldes iniciatīvu stimulēšana – 60%
Izvēlētās tēmas kritiska prezentācija no holistiskas profilakses vai intervences modeļa – 20%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās uzvedības funkcijas no attīstības, psihodinamiskās, uzvedības, kognitīvās, sistēmas perspektīvas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās uzvedības funkcijas no attīstības, psihodinamiskās, uzvedības, kognitīvās, sistēmas perspektīvas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās uzvedības funkcijas no attīstības, psihodinamiskās, uzvedības, kognitīvās, sistēmas perspektīvas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Davies, M., B. 2012. Social Work with Children and Families. New York. Palgrave Macmillan ISBN: 8601404284441
Mohl, A. 2015. Essays in Holistic Social Work Practice: The Need for an Interdisciplinary Approach. Bloomington: AuthorHouse. ISBN: 1953584497
Silbereisen, R., K., Lerner, R., M. 2007. Approaches to Positive Youth Development. Thousand Oaks. SAGE Publications Ltd. ISBN-13: 978-1412922883
Villarruel, F., A., Perkins, D., F., Borden, L., M., Keith, J., G. 2003. Community Youth Development: Programs, Policies, and Practices. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc. ISBN-13: 978-0761927877
Bailey, Di. 2012. Interdisciplinary working in mental health. New York (N.Y.): Palgrave Macmillan
Kathleen Hague Armstrong ... [et al.]. 2014. Evidence-based interventions for children with challenging behavior. New York (N.Y.): Springer
Geldard, K. 2009. Practical interventions for young people at risk. MRU library, 36 Pr 05, reading pages: 11-33 and 193-210.
Spray, C., Jowett, B. 2012. Social work Practice with Children and families. MRU library, 36 Sp 54, reading pages: 100 – 117.
Papildu literatūra
Jowitt, M., O´Loughlin, S. 2015. Social Work with Children and Families (Transforming Social Work Practice). London: Sage Publication Ltd. ISBN-10: 9781844450183
Wyn, J., Cahill, H. 2015. Handbook of Children and Youth Studies. Singapore: Springer Singapore. ISBN 978-981-4451-14-7
Semple D., Smyth R., 2009. Oxford Handbook of Psychiatry, second edition, Oxford University Press, Oxford
Sadock, B.J., Sadock, V.A. Kaplan & Sadock, 2009. Concise Textbook of Child and Adolescent Psychiatry. 10th ed. – Philadelphia; Williams & Wilkins