Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnu un jauniešu uzvedības bio-psiho-sociālie aspekti

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_254
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Iegūt kompetences un izpratni, kritiski novērtēt un analizēt bērnu, jauniešu un viņu ģimeņu vajadzības un problēmas ar līdzsvarotu bio-psiho-sociālo pieeju. Iegūt kompetences un izpratni, lai nodrošinātu bērnu un jauniešu labklājību, izmantojot uz pierādījumiem balstītu praksi, kas sniedz norādījumus izmaiņām bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm. Iegūt kompetences, izpratni un spēju sniegt sociālos pakalpojumus, veikt intervences atbilstoši kultūras atšķirībām, veselības stāvoklim un vērtībām ar bio-psiho-sociālo pieeju, lai nodrošinātu veselību un sociālo iekļaušanu.

Priekšzināšanas

Nav

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Iegūs izpratni, kritiski novērtēs un analizēs bērnu, jauniešu un viņu ģimeņu vajadzības un problēmas ar līdzsvarotu bio-psiho-sociālo pieeju.

Prasmes

1.Iegūs prasmes un sapratni, lai nodrošinātu bērnu un jauniešu labklājību, izmantojot uz pierādījumiem balstītu praksi, kas sniedz norādījumus izmaiņām bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm.

Kompetences

1.Iegūs kompetences, izpratni un spēju sniegt sociālos pakalpojumus, veikt intervences atbilstoši kultūras atšķirībām, veselības stāvoklim un vērtībām ar bio-psiho-sociālo pieeju, lai nodrošinātu veselību un sociālo iekļaušanu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Rakstiskā eseja saistībā ar iesniegto bērnu un jauniešu vajadzību piesātinājuma teoriju analīzi dzīvojamā vidē salīdzinājumā ar dabisko vidi: • Objektivitāte = 5% • Tēmas pamatojums = 30%. • Skaidrība displejā = 20% • Bibliogrāfiskas atsauces 20% • Autora kritiskā domāšana = 25% Rakstisks darbs – bērnu / jauniešu pašpārvaldes iniciatīvu stimulēšana: • Mērķa noteikšana = 10% • Radošums = 10% • Autora kritiskā domāšana = 40% • Saistīt teoriju un praksi = 40% Izvēlētās tēmas kritiska prezentācija no holistiskas profilakses vai intervences modeļa: • Subjektivitāte, autentiskums = 25% • Tēmas pamatojums = 30%. • Skaidrība displejā = 20% • Autora kritiskā domāšana = 25%

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Rakstiskā eseja saistībā uz iesniegto bērnu un jauniešu vajadzību piesātinājuma teoriju analīzi dzīvojamā vidē salīdzinājumā ar dabisko vidi – 20% Rakstisks darbs – bērnu / jauniešu pašpārvaldes iniciatīvu stimulēšana – 60% Izvēlētās tēmas kritiska prezentācija no holistiskas profilakses vai intervences modeļa – 20%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās uzvedības funkcijas no attīstības, psihodinamiskās, uzvedības, kognitīvās, sistēmas perspektīvas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās uzvedības funkcijas no attīstības, psihodinamiskās, uzvedības, kognitīvās, sistēmas perspektīvas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās uzvedības funkcijas no attīstības, psihodinamiskās, uzvedības, kognitīvās, sistēmas perspektīvas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Davies, M., B. 2012. Social Work with Children and Families. New York. Palgrave Macmillan ISBN: 8601404284441

2.

Mohl, A. 2015. Essays in Holistic Social Work Practice: The Need for an Interdisciplinary Approach. Bloomington: AuthorHouse. ISBN: 1953584497

3.

Silbereisen, R., K., Lerner, R., M. 2007. Approaches to Positive Youth Development. Thousand Oaks. SAGE Publications Ltd. ISBN-13: 978-1412922883

4.

Villarruel, F., A., Perkins, D., F., Borden, L., M., Keith, J., G. 2003. Community Youth Development: Programs, Policies, and Practices. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc. ISBN-13: 978-0761927877

5.

Bailey, Di. 2012. Interdisciplinary working in mental health. New York (N.Y.): Palgrave Macmillan

6.

Kathleen Hague Armstrong ... [et al.]. 2014. Evidence-based interventions for children with challenging behavior. New York (N.Y.): Springer

7.

Geldard, K. 2009. Practical interventions for young people at risk. MRU library, 36 Pr 05, reading pages: 11-33 and 193-210.

8.

Spray, C., Jowett, B. 2012. Social work Practice with Children and families. MRU library, 36 Sp 54, reading pages: 100 – 117.

Papildu literatūra

1.

Jowitt, M., O´Loughlin, S. 2015. Social Work with Children and Families (Transforming Social Work Practice). London: Sage Publication Ltd. ISBN-10: 9781844450183

2.

Wyn, J., Cahill, H. 2015. Handbook of Children and Youth Studies. Singapore: Springer Singapore. ISBN 978-981-4451-14-7

3.

Semple D., Smyth R., 2009. Oxford Handbook of Psychiatry, second edition, Oxford University Press, Oxford

4.

Sadock, B.J., Sadock, V.A. Kaplan & Sadock, 2009. Concise Textbook of Child and Adolescent Psychiatry. 10th ed. – Philadelphia; Williams & Wilkins