Skolotāja prakse III
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Piedāvā daudzveidīgus uzdevumus sporta stundā/nodarbībās atbilstīgi skolēnu sagatavotībai un veselībai.
Prasmes
1.2. Veido fiziski emocionālu drošu attīstošu un iekļaujošu vidi. 3. Plāno un īsteno praktiski jēgpilnas sporta stundas/nodarbības atbilstoši normatīvajam regulējumam. 4. Rosina domāt un dod skolēniem iespēju pašiem plānot, uzraudzīt un izvērtēt savu mācīšanās procesu.
Kompetences
1.5. Nosaka kustību apguves robežas, sniedz efektīvu atgriezenisko saiti individuāli katram skolēnam. 6. Pilnveido savas profesionālas prasmes un iemaņas, sadarbojoties ar kolēģiem un administrāciju, skolēnu mācīšanās atbalstam.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālā darba plāna prakses laikam izveide. Teorētiski apgūto drošības noteikumu praktiskā īstenošana sporta stundās/nodarbībās visās daļās. Jēgpilnu stundu/nodarbību plānu izveide un īstenošana atbilstīgi plānam. Stundas pedagoģiskā procesa vērtēšanas prasmju apguve par konkrēto stundu/nodarbību. Teorētiski apgūto sižetiskās sporta stundas/nodarbības īstenošana ar kritiskās domāšanas uzdevumiem. Skolēnu caurviju prasmju īstenošana sporta stundās un klases/grupas audzinātāja darbībā. Skolas/PII sporta pasākuma satura izveide, īstenošana un ietekme uz skolēna personības veicināšanu. Pirmskolas izglītības vadlīniju/Pamatizglītības standarta jomas Veselība un fiziskās aktivitātes mijsakarību izveide. Tematiskā plāna saturs prakses periodam. Studenta kompetences gatavība vērtēšana saskaņā ar plānotajiem praksē rezultātiem (dažāda satura ieskaites stundu/nodarbība vadīšana dažādos vecuma posmos). Pašvērtējuma saturs pamatojoties uz SVID analīzes principiem. Kopīgais pašvērtējums bāzes praksei saskaņā ar plānotajiem praksē sasniedzamajiem gala rezultātiem, ar motivācijas pamatojumu vai noliegumu sporta skolotāja kvalifikācijas ieguvei.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Formatīvās vērtēšanas rādītāji:
Dienasgrāmata, individuālais plāns, tematiskais plāns
Audzināšanas darbs
Stundu vadīšana, pedagoģiskās prasmes.
Stundas/nodarbības vadīšana, pedagoģiskās prasmes
1 punkts
- Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana tikai daļēji atbilsts skolēna vecumam, sagatavotībai un standarta prasībām.
- Nodarbību vieta daļēji sagatavota.
- Ne vienmēr pārdomāta skolēna drošība stundā.
- Sporta stundas plānā ir terminoloģiskas kļūdas.
- Stundas līdzekļu (vingrinājumu) izvēle nav daudzveidīga.
- Nav samērīgi izplānotas stundas daļas.
- Pārkārtošanās citu uzdevumu veikšanai ne vienmēr racionāla.
- Skolotājs saskarsmē ar skolēniem jūtas nedroši.
2 punkti
- Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana, gandrīz atbilst skolēna vecumam, sagatavotībai un standarta prasībām.
- Nodarbību vieta daļēji sagatavota.
- Skolotājs centies pārdomāt skolēna drošību stundā.
- Sporta stundas plānā vēl arvien ir terminoloģiskas kļūdas.
- Stundas līdzekļu (vingrinājumu) izvēle kļūst daudzveidīgāka.
- Sporta skolotājs cenšas izplānot laiku katrai stundas daļai.
- Pārkārtošanās citu uzdevumu veikšanai kļūst racionālāka.
- Skolotājs saskarsmē ar skolēniem jūtas droši.
- Sporta skolotāja profesionālā valoda un stāja uzlabojas.
3 punkti
- Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana, pilnībā atbilsts skolēna vecumam, sagatavotībai un standarta prasībām.
- Nodarbību vieta un inventārs sagatavots.
- Sporta stundā pilnībā tiek ievērota skolēna drošība.
- Sporta stundas plānā vēl arvien ir dažas terminoloģiskas kļūdas.
- Stundas līdzekļu (vingrinājumu) izvēle ir pietiekami daudzveidīga.
- Sporta skolotājam izdodas racionāli izplānot laiku katrai sporta stundas daļai.
- Pārkārtošanās citu uzdevumu veikšanai ir racionāla.
- Sporta skolotāja profesionālā valoda, stāja un stundas vadīšanas stils gandrīz atbilst skolotāja profesijas standarta prasībām.
4 punkti
- Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana, pilnībā atbilsts skolēna vecumam, sagatavotībai un standarta prasībām.
- Nodarbībai sagatavota vieta, ir daudzveidīgs inventārs.
- Skolēni zina, izprot un ievēro drošību sporta stundā.
- Sporta stundas plānā praktiski nav terminoloģiskas kļūdas.
- Stundas līdzekļi (vingrinājumi) ir izvēlēti daudzveidīgi, gan katrai stundas daļai, gan visā stundā.
- Stundas laiks izmantots racionāli, izmantots muzikāls pavadījums.
- Pārkārtošanās uzdevumu veikšana ir pilnībā racionāla, viens nostādījuma veids kalpo par sākuma stāvokli cita uzdevuma uzsākšanai.
- Sporta skolotāja gatavošanās sporta stundai, profesionālā valoda, stāja un stundas vadīšanas stils ir atbilstošs humānās pedagoģijas pamatprincipiem.
5 punkti
- Iekļauti visi kritēriji, kuri atbilst 4 punktiem, bet katrā stundas daļā ir piemēroti inovatīvi risinājumi.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 564lpp.
Jansone, R., & Krauksts, V. (2005). Sporta izglītības didaktika skolā Rīga, RaKa, 376lpp.
Profesijas standarts SKOLOTĀJS. Piektais profesionālās kvalifikācijas līmenis (5.PKL) (atbilst sestajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim ( 6. LKI)
MK noteikumi Nr. 747. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem Rīgā, 2018. gada 27. novembrī (prot. Nr. 56 38. §)
MK noteikumi Nr.716, Rīgā 2018. gada 21. novembrī (prot. Nr. 53 29. §) Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem
Domens, G., Domens, D., & Heigijs, B. (2004). Aktīvs mazulis - gudrs mazulis! no dzimšanas līdz sešu gadu vecumam. Rīga, Zvaigzne ABC, 297lpp..
Elnebija, I. (1999). Pakāpieni bērna attīstībā. Rīga, Pētergailis.