Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Profesionālā komunikācija sociālajā darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_258
Zinātnes nozare
Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot Labklājības un sociālā darba katedras studentu zināšanas un izpratni par komunikācijas procesu, komunikācijā iesaistītām pusēm, komunikācijas līdzekļiem, intervijas plānošanu un vadīšanu, konfliktu iedalījumu un risināšanu, publisko uzstāšanos.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešams.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • aprakstīt komunikācijas jēdzienu; • atpazīt komunikācijas līmeņus; • aprakstīt intervijas sagatavošanās procesu un tās vadīšanu; • izklāstīt konfliktu rašanos un risināšanas procesu; • uzskaitīt konfliktu iedalījumu; • uzskaitīt komunikācijas kanālus, • raksturot sociālā darba atspoguļojumu medijos.

Prasmes

1.Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • novērtēt konfliktu attīstību un iespējamos risinājumus; • sagatavot publisko uzstāšanos; • pielietot komunikācijas iemaņas darbā ar klientu; • plānot un sagatavot interviju ar klientu.

Kompetences

1.Spēj aprakstīt komunikācijas būtību un procesu, informācijas kodēšanas un dekodēšanas procesu. Spēj identificēt konfliktu tipus un iespējamos risināšanas variantus. Spēj aprakstīt nepieciešamās darbības veiksmīgas intervijas un/vai sarunas un uzstāšanās sagatavošanā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, praktisko darbu izpilde, darbs grupās. Lūdzu, aizpildīt studiju kursa novērtēšanas anketu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Apmeklējums (20%), piedalīšanās grupu darbā (25%), prezentācijas sagatavošana un prezentēšana (35%), rakstisks eksāmens (20%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas jēdziens, komunikācijas līmeņi un līdzekļi. Saskarsmes būtība un process, iesaistītie aģenti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas jēdziens, komunikācijas līmeņi un līdzekļi. Saskarsmes būtība un process, iesaistītie aģenti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija ar klientu mikro līmenī: sarunas/intervijas vadīšana. Komunikācijas stili un tehnikas. Alternatīvās komunikācijas līdzekļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija ar klientu mikro līmenī: sarunas/intervijas vadīšana. Komunikācijas stili un tehnikas. Alternatīvās komunikācijas līdzekļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija ar klientu mikro līmenī: sarunas/intervijas vadīšana. Komunikācijas stili un tehnikas. Alternatīvās komunikācijas līdzekļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija ar klientu mikro līmenī: sarunas/intervijas vadīšana. Komunikācijas stili un tehnikas. Alternatīvās komunikācijas līdzekļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konflikti, to rašanās un risināšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konflikti, to rašanās un risināšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Publiskā uzstāšanās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Publiskā uzstāšanās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Publiskā uzstāšanās.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija, izmantojot dažādus līdzekļus: vēstules, uzstāšanās medijos. Piemēri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija, izmantojot dažādus līdzekļus: vēstules, uzstāšanās medijos. Piemēri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija, izmantojot dažādus līdzekļus: vēstules, uzstāšanās medijos. Piemēri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darba atspoguļojums medijos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darba atspoguļojums medijos.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas jēdziens, komunikācijas līmeņi un līdzekļi. Saskarsmes būtība un process, iesaistītie aģenti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija ar klientu mikro līmenī: sarunas/intervijas vadīšana. Komunikācijas stili un tehnikas. Alternatīvās komunikācijas līdzekļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija ar klientu mikro līmenī: sarunas/intervijas vadīšana. Komunikācijas stili un tehnikas. Alternatīvās komunikācijas līdzekļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konflikti, to rašanās un risināšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konflikti, to rašanās un risināšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Publiskā uzstāšanās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Publiskā uzstāšanās.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija, izmantojot dažādus līdzekļus: vēstules, uzstāšanās medijos. Piemēri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija, izmantojot dažādus līdzekļus: vēstules, uzstāšanās medijos. Piemēri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darba atspoguļojums medijos.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Cournoyer, B. R. Social Work Skills. Workbook. Cengage Learning. 2016.

2.

Loughram, H. Counseling Skills for Social Workers. Routledge. 2019.

3.

Weisman, D., Zornado, J. Professional Writing for Social Work Practice. 2nd Edition. Springer Publishing Company. 2018.

Papildu literatūra

1.

Lishman, J. Communication in Social Work. Palgrave Macmillan. 2009.