Maģistra darbs
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; izprot maģistra darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus.
Prasmes
1.Formulē pētniecības problēmjautājumus, atbilstoši tēmai, atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus, pamato pētījuma aktualitāti un problēmu, formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s)/hipotēzi(es), izveido pētījuma teorētisko pamatojumu, izvēlas pētījuma mērķim atbilstošu pētījuma metodi, saskaņā ar ētikas normām veic pētījumu, apraksta pētījuma rezultātus un no tiem izrietošos secinājumus, izvērtē pētījuma zinātnisko stiprumu.
Kompetences
1.Patstāvīgi veic pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu un prezentē to.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Izstrādāt maģistra darbu, aizpildīta studiju kursa novērtēšanas anketa.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atbilstoši dokumentiem "Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās" (https://www.rsu.lv/sites/default/files/book_download/noradijumi_magistra_darbu_izstradei_2020.pdf) un RSU Nolikumam par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba, bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu" (https://www.rsu.lv/sites/default/files/imce/Dokumenti/Nolikumi/par_kvalif_darba_petn_darba_bak_mag_darba_izstradasanu_aizstavesanu_2020_rev.pdf).
Lai studentu pielaistu pie maģistra darba aizstāvēšanas, nepieciešams:
1. Aktīva dalība nodarbībās, saskaņa ar izstrādājamā darba aktualitātēm un tēmu.
2. Izstrādātā darba priekšaizstāvēšana:
1) E-studijās augšupielādēts Maģistra darba fails un darba vadītāja rakstiski izteikts akcepts tā virzīšanai uz aizstāvēšanu,
2) 7 min. gara prezentācija, kas sagatavota pēc sekojošas struktūras:
1. Titullapa
i. Nosaukums, autora vārds, uzvārds
ii. Vadītāja vārds, uzvārds, akadēmiskais amats un/vai zinātniskais grāds
iii. Konsultanta vārds, uzvārds, akadēmiskais amats un/vai zinātniskais grāds
iv. Gads un vieta, kur darbs tiek aizstāvēts
2. Saturs – struktūra
3. Aktualitāte un problēma
4. Teorētiskais pārskats – galvenie koncepti
5. Mērķis un uzdevumi, un pētījuma jautājumi (saskaņoti ar uzdevumiem) vai hipotēze
6. Metode: dalībnieki, instrumentārijs, procedūra, kā ievēroti ētiskie apsvērumi
7. Rezultātu pārskats, kas strukturēts atbilstoši jautājumiem vai hipotēzei, diskusijas daļa un secinājumi.
8. Ētiskie apsvērumi.
9. Iegūtā atklājuma praktiskais pielietojums, pētījuma ierobežojumi un rekomendācijas nākotnes pētniekiem
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
RSU Maģistra darba nolikums un ieteikumi Maģistra darba izstrādei. Maģistra darba aizstāvēšanas kārtība.
Apraksts
Anotācija: RSU Maģistra darba nolikuma un ieteikumu Maģistra darba izstrādei, tostarp izveidoto kontrolsarakstu izskatīšana, izdiskutēšana. Maģistra darba aizstāvēšanas kārtības apspriešana, neskaidro jautājumu precizēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde. Datu analīze. Akadēmiskā rakstīšana.
Apraksts
Anotācija: Balstoties uz apgūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm studiju kursos Pētījuma metodoloģija un Maģistra darba izstrādes teorētiskie un praktiskie aspekti, tiek izdiskutētas ar maģistra darba teorētisko un prakstisko daļu saistītās aktuālitātes. Tiek aktualizēti ar ētiskajiem aspektiem, akadēmisko rakstīšanu, datu analīzes metožu izmantošanu un zinātnisko stiprumu saistītie jautājumi.
Literatūra: Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde. Datu analīze. Akadēmiskā rakstīšana.
Apraksts
Anotācija: Balstoties uz apgūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm studiju kursos Pētījuma metodoloģija un Maģistra darba izstrādes teorētiskie un praktiskie aspekti, tiek izdiskutētas ar maģistra darba teorētisko un prakstisko daļu saistītās aktuālitātes. Tiek aktualizēti ar ētiskajiem aspektiem, akadēmisko rakstīšanu, datu analīzes metožu izmantošanu un zinātnisko stiprumu saistītie jautājumi.
Literatūra: Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde. Datu analīze. Akadēmiskā rakstīšana.
Apraksts
Anotācija: Balstoties uz apgūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm studiju kursos Pētījuma metodoloģija un Maģistra darba izstrādes teorētiskie un praktiskie aspekti, tiek izdiskutētas ar maģistra darba teorētisko un prakstisko daļu saistītās aktuālitātes. Tiek aktualizēti ar ētiskajiem aspektiem, akadēmisko rakstīšanu, datu analīzes metožu izmantošanu un zinātnisko stiprumu saistītie jautājumi.
Literatūra: Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde. Datu analīze. Akadēmiskā rakstīšana.
Apraksts
Anotācija: Balstoties uz apgūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm studiju kursos Pētījuma metodoloģija un Maģistra darba izstrādes teorētiskie un praktiskie aspekti, tiek izdiskutētas ar maģistra darba teorētisko un prakstisko daļu saistītās aktuālitātes. Tiek aktualizēti ar ētiskajiem aspektiem, akadēmisko rakstīšanu, datu analīzes metožu izmantošanu un zinātnisko stiprumu saistītie jautājumi.
Literatūra: Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde. Datu analīze. Akadēmiskā rakstīšana.
Apraksts
Anotācija: Balstoties uz apgūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm studiju kursos Pētījuma metodoloģija un Maģistra darba izstrādes teorētiskie un praktiskie aspekti, tiek izdiskutētas ar maģistra darba teorētisko un prakstisko daļu saistītās aktuālitātes. Tiek aktualizēti ar ētiskajiem aspektiem, akadēmisko rakstīšanu, datu analīzes metožu izmantošanu un zinātnisko stiprumu saistītie jautājumi.
Literatūra: Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde. Datu analīze. Akadēmiskā rakstīšana.
Apraksts
Anotācija: Balstoties uz apgūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm studiju kursos Pētījuma metodoloģija un Maģistra darba izstrādes teorētiskie un praktiskie aspekti, tiek izdiskutētas ar maģistra darba teorētisko un prakstisko daļu saistītās aktuālitātes. Tiek aktualizēti ar ētiskajiem aspektiem, akadēmisko rakstīšanu, datu analīzes metožu izmantošanu un zinātnisko stiprumu saistītie jautājumi.
Literatūra: Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde. Datu analīze. Akadēmiskā rakstīšana.
Apraksts
Anotācija: Balstoties uz apgūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm studiju kursos Pētījuma metodoloģija un Maģistra darba izstrādes teorētiskie un praktiskie aspekti, tiek izdiskutētas ar maģistra darba teorētisko un prakstisko daļu saistītās aktuālitātes. Tiek aktualizēti ar ētiskajiem aspektiem, akadēmisko rakstīšanu, datu analīzes metožu izmantošanu un zinātnisko stiprumu saistītie jautājumi.
Literatūra: Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde. Datu analīze. Akadēmiskā rakstīšana.
Apraksts
Anotācija: Balstoties uz apgūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm studiju kursos Pētījuma metodoloģija un Maģistra darba izstrādes teorētiskie un praktiskie aspekti, tiek izdiskutētas ar maģistra darba teorētisko un prakstisko daļu saistītās aktuālitātes. Tiek aktualizēti ar ētiskajiem aspektiem, akadēmisko rakstīšanu, datu analīzes metožu izmantošanu un zinātnisko stiprumu saistītie jautājumi.
Literatūra: Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde, datu analīze, interpretācija, prezentācijas sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Izstrādātā maģistra darba prezentācijas sagatavošana, strukturēta, fokusēta informācijas pasniegšana, informācijas vizualizēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde, datu analīze, interpretācija, prezentācijas sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Izstrādātā maģistra darba prezentācijas sagatavošana, strukturēta, fokusēta informācijas pasniegšana, informācijas vizualizēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde, datu analīze, interpretācija, prezentācijas sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Izstrādātā maģistra darba prezentācijas sagatavošana, strukturēta, fokusēta informācijas pasniegšana, informācijas vizualizēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde, datu analīze, interpretācija, prezentācijas sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Izstrādātā maģistra darba prezentācijas sagatavošana, strukturēta, fokusēta informācijas pasniegšana, informācijas vizualizēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde, datu analīze, interpretācija, prezentācijas sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Izstrādātā maģistra darba prezentācijas sagatavošana, strukturēta, fokusēta informācijas pasniegšana, informācijas vizualizēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde, datu analīze, interpretācija, prezentācijas sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Izstrādātā maģistra darba prezentācijas sagatavošana, strukturēta, fokusēta informācijas pasniegšana, informācijas vizualizēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma izstrāde, datu analīze, interpretācija, prezentācijas sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Izstrādātā maģistra darba prezentācijas sagatavošana, strukturēta, fokusēta informācijas pasniegšana, informācijas vizualizēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K., Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Rīga: RSU
Mārtinsone, K., Šneidere, K. (red). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. Rīga: RSU
Papildu literatūra
Aasheim, L.L. (2012). Practical clinical supervision for counselors: an experiential guide. New York, NY: Springer.
Bernard, J.M., Goodyear R.K. (2014). Fundamentals of clinical supervision. Harlow: Pearson.
Carol, H. (Ed.). (2006). Handbook of adult development and learning. Oxford: Oxford University Press.
Carroll, M. (2014). Effective supervision for the helping professions. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Copeland, S. (2005). Counselling supervision in organizations: professional and ethical dilemmas explored. London: SAGE.
Cutcliffe, J.R., Fowler, J., & Hyrkas, K. (Eds). (2011). Routledge handbook of clinical supervision: fundamental international themes. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge.
Guest, G., Namely, E. E. & Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Los Angeles: SAGE.
Leech, Nancy L. IBM SPSS for intermediate statistics : use and interpretation / Nancy L. Leech, Karen C. Barrett, and George A. Morgan. Fifth edition. New York, NY : Routledge, Taylor & Francis Group, 2015
Mārtinsone, K. (sast.). (2012). Pieaugušo izglītība. Rīga: RaKa.
Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RaKA.
Kroplijs, A., Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka.
Mārtinsone, K., Pipere A. (red.). (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKA.
Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība. Teorija un prakse. Rīga: RaKa
Citi informācijas avoti
Saskaņā ar izvēlēto pētījuma tēmu