Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Praktiskie pedagoģiski psiholoģiskie aspekti sporta speciālistiem

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_555
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Psiholoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studējošiem zināšanu apgūšanu par psiholoģijas būtību, problemātiku un tās izpausmēm mūsdienu sporta jomas speciālistu darbībā, sekmējot izpratnes veidošanos par pedagoģiskās psiholoģijas atziņu pielietošanas iespējām mūsdienās praktiskā sporta speciālista darbībā ar dažāda vecuma, dzimuma, motivācijas, sporta veida un sporta sagatavotības līmeņa sportistiem un kustību aktivitāšu nodarbību audzēkņiem. 

Priekšzināšanas

Apgūts 1. studiju gads īsā cikla augstākās izglītības līmenī sporta zinātnē, vai arī apgūti studiju kursi vispārīgā, attīstības psiholoģijā un vispārīgā pedagoģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Izpratne par pedagoģiskās psiholoģijas jēdzienu, galvenām paradigmām, mācīšanas un mācīšanās metodoloģiskajiem principiem un problemātiku sporta jomā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

2 pedagoģisko paradigmu vai metodoloģisko principu salīdzinošais izvērtējums.

Prasmes

1.Izpratne par motivāciju, individualizāciju un diferenciāciju sporta pedagoģijā un sporta speciālista darbībā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Personības mācīšanās motivācija un tās efektivitātes analīze 2 dažāda līmeņa sportistiem atšķirīgu sporta veidu kontekstā. Individualizētā un personalizētā uztvere mācīšanās procesā – kognitīvais, afektīvais un psihomotorais kritēriji.

2.Prasme analizēt pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vides nozīmi sporta speciālista darbībā.

Kompetences

1.Prot analizēt un diskutēt par mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pieejām un modernām mācīšanās iespējām dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

STEAM un TECH pieejas iespējas dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem sporta nodarbībās Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā

2.Prot modelēt problēmu risināšanas taktiku izvēli sporta speciālista profesionālajās situācijās sportā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

2 pedagoģisko paradigmu vai metodoloģisko principu salīdzinošais izvērtējums.

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Esejās saturā tiek salīdzinoši izvērtētas 2 pedagoģiskās paradigmas vai metodoloģiskie principi, sniedzot teorētisko pamatojumu un projektīvās vai pieredzē balstītas piemēru iespējas to pielietot praksē.

2.

Personības mācīšanās motivācija un tās efektivitātes analīze 2 dažāda līmeņa sportistiem atšķirīgu sporta veidu kontekstā.

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Analizēt sportista vai sporta aktivitāšu dalībnieka personības mācīšanās motivāciju un izvērtēt tās noturīgumu un efektivitāti rezultātu sasniegšanas kontekstā 2 dažāda līmeņa sportistiem vai sporta aktivitāšu dalībniekiem atšķirīgu sporta veidu kontekstā.

3.

Individualizētā un personalizētā uztvere mācīšanās procesā – kognitīvais, afektīvais un psihomotorais kritēriji.

15,00% no gala vērtējuma
10 balles

Veikt analīzi par 2 pedagogiskās vai psiholoģiskās informācijas avotiem par individualizētu vai personalizētu uztveri mācīšanās procesā, aprakstot katru no kritērijiem - kognitīvais, afektīvais un psihomotorais kritēriji.

4.

STEAM un TECH pieejas iespējas dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem sporta nodarbībās

15,00% no gala vērtējuma
10 balles

Atlasīt un veikt divu - trīs pedagoģisko situāciju analīzi, parādot izpratni par STEAM un TECH pieeju iespējām dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem sporta vai kustību aktivitāšu nodarbībās.

5.

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā

50,00% no gala vērtējuma
10 balles

Izstrādāt patstāvīgo darbs ar prezentāciju, balstoties uz vismaz 3 informācijas avotiem un aprakstot to pielietošanu konkrētā izvēlētā sporta veidā noteiktas sagatavotības sportistiem vai kustību aktivitāšu dalībniekiem. Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskās psiholoģijas paradigmas, metodoloģiskie principi un pedagoģiskās pieejas.
Apraksts

Teorijas izklāsts par dažādām pedagoģiskās psiholoģijas paradigmām, metodoloģiskiem principiem un pedagoģiskām pieejām.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācīšanas un mācīšanās problemātikas īpatnības sporta jomā.
Apraksts

Teorētiskie pamati un praktisko situāciju analīze par mācīšanas un mācīšanās problemātiku un tās īpatnībām sporta jomā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija sporta speciālistiem pedagoģiskajā procesā.
Apraksts

Būtības un galveno teoriju izklāsts par jēdzieniem - motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Mācību telpa
2

Tēmas

Individualizētā un personalizētā uztvere, STEAM un TECH pieejas sporta vidē.
Apraksts

Izklāsts par individualizētās un personalizētās uztveres būtību, kā arī STEAM un TECH pieejām un to pielietošanas iespējām sporta vidē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Individualizētā un personalizētā uztvere, STEAM un TECH pieejas sporta vidē.
Apraksts

Izklāsts par individualizētās un personalizētās uztveres būtību, kā arī STEAM un TECH pieejām un to pielietošanas iespējām sporta vidē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vide un tās veidošanas iespējas sporta nodarbībās.
Apraksts

Emocionālā inteliģence un COMPASS modelis pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vides veidošanas iespējās sporta nodarbībās.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Mācību telpa
2

Tēmas

Pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vide un tās veidošanas iespējas sporta nodarbībās.
Apraksts

Emocionālā inteliģence un COMPASS modelis pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vides veidošanas iespējās sporta nodarbībās.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.
Apraksts

Studentu prezentācijas par tēmu - Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.
Apraksts

Studentu prezentācijas par tēmu - Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.
Apraksts

Studentu prezentācijas par tēmu - Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013. (pēdējais jaunākais izdevums)

2.

Špona, A. Pedagoģija: pārdomas, atziņas. Rīga: RaKa, 2022.

3.

Goulmens D. Tava emocionālā inteliģence. Izd.: Jumava, 2021.

4.

Ābele A. Sporta psiholoģija. R: RaKa, 2018.

Papildu literatūra

1.

Svence, G. Psiholoģija jaunajam skolotājam. LU Akadēmiskais apgāds, 2020.

2.

Rutka, L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. Rīga: RaKa, 2012. (pēdējais jaunākais izdevums)

3.

Geidžs N.L., Berliners. Pedagoģiskā psiholoģija. R: Zvaigzne ABC, 1999.

4.

Leiendekers A. Konfliktu vadība. SIA J.L.V., 2016.