Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Informācijas sabiedrība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_107
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir iepazīstināt ar nozīmīgākajām teorijām komunikācijas jomā kā arī ar to piedāvātiem analīzes modeļiem un lietoto konceptuālo aparātu saistībā ar mediju telpas pastāvēšanu informācijas sabiedrībā.

Priekšzināšanas

Ievads komunikācijas teorijās.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1) iepazīt informācijas sabiedrības pastāvēšanas tehnoloģiskos un kultūras nosacījumus; 2) spēt analizēt un izvērtēt informatīvos sabiedrības aspektus.

Prasmes

1.Studentiem kursa gaitā ir jāapgūst iemaņas kritiski analizēt sabiedrībā notiekošos procesus Latvijas kontekstā, piemērojot komunikācijas teoriju piedāvātos informācijas sabiedrības analīzes modeļus.

Kompetences

1.Apzināt atpazīstamākos netaktīvisma virzienus Interneta ģenerētajā virtualitātē un to sociālās implikācijas informācijas sabiedrībā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Prezentācija par izvēlēto tēmu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
materiāls studentu medijam
2.

Pārbaudījums

-
-
Pārliecības nostiprināšanas kapacitāte.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
10 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Akustiskā telpa IV, Rīga, 2003 127.-132.lpp. Brian Holmes Flexible Personality

2.

Manuel Castells, The Information Age: Economy, Society and Culture, 2000

3.

Adorno Theodor, Culture Industry Reconsidered, 1991

5.

Ellul Jacques, The Technological Society

7.

Samuel Ebersole, Media determinism in cyberspace, 1995

9.

Andrew Feenberg, From Essentialism to Constructivism: Philosophy of Technology at the Crossroads (www-rohan.sdsu.edu/faculty/feenberg/)

10.

Jurgen Habermas, Toward a Rational Society, 1971

11.

Jean Baudrillard, The Consumer Society, 1998

Papildu literatūra

1.

Jean Baudrillard, The Violence of the Global, 2002

Citi informācijas avoti

1.

ctheory.net