Informācijas sabiedrība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1) iepazīt informācijas sabiedrības pastāvēšanas tehnoloģiskos un kultūras nosacījumus; 2) spēt analizēt un izvērtēt informatīvos sabiedrības aspektus.
Prasmes
1.Studentiem kursa gaitā ir jāapgūst iemaņas kritiski analizēt sabiedrībā notiekošos procesus Latvijas kontekstā, piemērojot komunikācijas teoriju piedāvātos informācijas sabiedrības analīzes modeļus.
Kompetences
1.Apzināt atpazīstamākos netaktīvisma virzienus Interneta ģenerētajā virtualitātē un to sociālās implikācijas informācijas sabiedrībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Prezentācija par izvēlēto tēmu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
materiāls studentu medijam
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pārliecības nostiprināšanas kapacitāte.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanība tiks pievērsta informācijas sabiedrības iespēju radītai kultūrrealitātei, t.i. jauno mediju kultūrai ar mērķi iepazīt pazīstamākos tīkla mākslas (net.art) piemērus kā arī mediju aktīvisma paraugus, kas kritiskā vērstībā aplūko Interneta radīto mediju telpu, komunikācijas,- tā dēvētās, informācijas sabiedrības pastāvēšanas nosacījumus.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Akustiskā telpa IV, Rīga, 2003 127.-132.lpp. Brian Holmes Flexible Personality
Manuel Castells, The Information Age: Economy, Society and Culture, 2000
Adorno Theodor, Culture Industry Reconsidered, 1991
Ellul Jacques, The Technological Society
Samuel Ebersole, Media determinism in cyberspace, 1995
Andrew Feenberg, From Essentialism to Constructivism: Philosophy of Technology at the Crossroads (www-rohan.sdsu.edu/faculty/feenberg/)
Jurgen Habermas, Toward a Rational Society, 1971
Jean Baudrillard, The Consumer Society, 1998
Papildu literatūra
Jean Baudrillard, The Violence of the Global, 2002
Citi informācijas avoti
ctheory.net