Zinātnisko pētījumu tehnoloģija, metodoloģija
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti spēs: - sagatavot datus turpmākai analīzei, pasniegt tos atbilstošā grafiskā veidā.
Prasmes
1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti spēs: - analizēt savā pētījumā iegūtos datus ar tiem atbilstošajām statistiskajām metodēm.
Kompetences
1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti spēs: - izdarīt pamatotus secinājumus par saviem pētījuma rezultātiem, kā arī analizēt citos pētījumos iegūtos datus un rezultātus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Izmantot lekcijās un praktiskajās nodarbībās apgūtās statistiskās metodes, lai analizētu sagatavotos datu failus, izdarītu rezultātiem atbilstošos secinājumus.
Zinātnisko pētījumu meklēšana - konspekts.
Sporta zinātnē pielietoto mērierīču iepazīšana - konspekts.
Datu apstrādes datorprogrammatūru funkciju patstāvīga iepazīšana - praktiskais darbs.
Studiju kursam nepieciešamo datorprasmju apguve - praktiskais darbs.
Gatavošanās eksāmenam - konspekts.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēta:
- mājasdarbu vidējā atzīme (30%);
- kontroldarbu vidējā atzīme (70%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadnodarbība. Studiju kursa prasību izklāsts. Ievads sporta zinātnes un pētniecības metodoloģijas pamatjautājumos. Zinātniskās darbības ētiskie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sākotnējā informācija zinātniskā pētījumā. Zinātniskās informācijas meklēšana. Informātikas pamatu atkārtojums. Ievads darbā ar datu analīzes programmatūrām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grafisko attēlu veidošana pētnieciskajos darbos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes datu analīzei: paraugkopu salīdzināšana, dispersijas analīze, korelācijas un regresijas analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes datu analīzei: paraugkopu salīdzināšana, dispersijas analīze, korelācijas un regresijas analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datorprogrammas (SPSS u.c.) izmantošanā, statistiskai pētāmo datu apstrādādei. Pētniecisko datu sākotnējā apstrāde (pirmapstrāde), analīze un interpretācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datorprogrammas (SPSS u.c.) izmantošanā, statistiskai pētāmo datu apstrādādei. Pētniecisko datu sākotnējā apstrāde (pirmapstrāde), analīze un interpretācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālo datu apstrāde un interpretācija. Atšķirību kritēriji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālo datu apstrāde un interpretācija. Atšķirību kritēriji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecisko datu aprakstīšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Liepa, I. (1974) Biometrija. Rīga, Zvaigzne. 336 lpp.
Papildu literatūra
Arhipova, I., Bāliņa, S. (2006) Statistika ekonomikā un biznesā. Risinājumi ar SPSS un MS Excel. Rīga, Datorzinību Centrs, 364 lpp.
Sokal, R. R., Rohlf, F. J. (1995) Biometry. New York, W. H. Freeman & Co. 850 p.