Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Psihoterapeitiskās metodes un tehnikas I

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RPH_010
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
4,95
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt zināšanas un prasmes psihoterapeita klīniskajā praksē pielietojamajās psihodinamiskās psihoterapijas un kognitīvi-biheiviorālās terapijas tehnikās.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Formulēt izņemto psihoterapijas tehniku principi, iedarbības mehānisms, indikācijas, kontrindikācijas.

Prasmes

1.Lietot un analizēt dažādu psihoterapijas tehniku vietu ārstēšanas plānā.

Kompetences

1.Piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; kā arī spēja vadīt multidisciplināras komandas darbu, piedalīties tajā, veikt ārstu un ārstniecības atbalsta personu supervīzijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Eseja par psihoterapijas metodiku.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Esejā rezidents atspoguļo savas zināšanas un klīnisko/psihodianamisko domāšanu psihoterapeitisko tehniku pielietojumā savā darbā.
2.

Pārbaudījums

-
-
Klīniskā darba ar pacientu analīze un eseja.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Krīze, tās veidi. Kas ir krīžu ārstēšana? Terapeitiskie faktori krīžu palīdzībā un atbalsta terapijā. Līgums pie krīžu ārstēšanas un psihoterapeitiskais līgums.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Terapeitiskais ietvars (freims); tā nozīme un funkcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Transferences, pretestības un regresijas reakciju apskats. Taktika, kā pacelt un aplūkot pacienta transferences vai pretestības izpausmes.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,95
Semināru skaits:
3
Ilgums (nedēļās):
3
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Dickon Bevington, Peter Fuggle, Liz Cracknell, Peter Fonagy. Adaptive Mentalization Based Integrative Treatment. A guide for teams to develop systems of care. Oxford University Press, 2017.

2.

Glen O. Gabbard. Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice. 4th Edition 2005.

3.

Acceptance and mindfulness in cognitive behavior therapy: understanding and applying the new therapies / edited by James D. Herbert, Evan M. Forman. 2011 by John Wiley & Sons, Inc.

4.

Geltner Paul. Emotional communication: countertransference analysis and the use of feeling in psychoanalytic technique. Routledge, 2013.

5.

Lester Luborsky, Paul Crits-Christoph. Understanding Transference. The Core Conflictual Relationship Theme method. e-Book 2019 International Psychotherapy Institute.

6.

Judith S. Beck. Cognitive Therapy: Basics and Beyond. The Guilford Press, 1995.

Papildu literatūra

1.

Shedler Jonathan. The Efficacy of Psychodynamic Psychotherapy, American Psychologist, February–March 2010, Vol. 65, No. 2, 98–109.

2.

Tolin David F. Is cognitive–behavioral therapy more effective than other therapies? A meta-analytic review, Clinical Psychology Review 30, 2010. 710–720.

3.

Merton M. Gill. The Analysis of the Transference. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.

4.

Sergio V. Delgado, Jerey R. Strawn, Ernest V. Pedapati. Contemporary Psychodynamic Psychotherapy for Children and Adolescents. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2015.