Fotogrāfija un dizains
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Atpazīt, pārzināt, salīdzināt dažādus dizaina veidus, dizaina un fotogrāfijas saikni laika griezumā. Definēt, diskutēt, analizēt par dizaina uzdevumiem fotoprojektu veidošanas, prezentācijas procesā, kā arī par fotogrāfijas nozīmi dizaina menedžmentā, reklāmā, grafiskajā dizainā, ilustrācijā. Pārzināt, pamatot fotogrāfijas un dizaina pielietošanu konstruējot vēstījumus internetā, digitālajos un drukātajos medijos, personīgajos projektos. Atpazīt, izskaidrot, salīdzināt dizaina paņēmienus fotoprojektu attēlošanā. Pārzināt, salīdzināt, pielietot, pamatot dizaina metodes, izmantojot fotogrāfiju un veidojot projektus un vēstījumus drukātajos un digitālajos medijos.
Prasmes
1.Patstāvīgi iecerēt, plānot un realizēt dizaina-fotogrāfijas projektu realizāciju. Savākt, atlasīt, izprast un pasniegt informāciju par dizainu un fotogrāfijas mijedarbību, esošām dizaina metodēm fotogrāfijas izmantošanā dizainā. Izveidot vēstījumus/patstāvīgus projektus izmatojot fotogrāfiju un dizaina paņēmienus atbilstoši darba tirgus prasībām, vajadzībām un kvalitātei. Veidot jaunus paņēmienus dizaina un fotogrāfijas izmantošanā attīstot projektus un vēstījumus drukātajos un digitālajos medijos.
Kompetences
1.Izvērtēt dizaina analogus, piemērojot informāciju foto-dizaina darbu veidošanai. Atbildība par savāktās un sniegtās informācijas kvalitāti, informācijas avotu vērtību un atbilstību, kā arī pret tās eventuālajiem efektiem. Kritiska attieksme pret dizainā izmantoto metožu saturu un formu. Paškritiska attieksme pret dizaina projektos ietvertās informācijas vērtību un atbilstību lietotāju vajadzībām. Atbildīga, uz zināšanām balstīta tehnoloģiju un metožu pielietošana projektu veidošanas procesā. Spēja autonomi un atbildīgi producēt dizaina un fotogrāfijas projektus (fotogrāmatas, mājas lapas).
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas aprobēt, veidojot dažādus īslaicīgus projektus darbnīcu/semināru laikā studentu grupās, un kā noslēguma darbs patstāvīgi profesionāli jāīsteno savs dizaina-foto projekts, apliecinot savu izpratni par laikmetīgajām tendencēm dizaina nozarē.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• Līdzdalība lekcijās.
• Līdzdalība un aktivitātes semināros.
• Radošais projekts – dizaina-foto projekts, tā atbilstība kursa saturam, izpildes nosacījumiem un kvalitātes kritērijiem.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dizains un fotogrāfija. Ievads.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija un reklāma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija un ilustrācija (web, žurnāli, avīzes), grāmatu dizains.
Dizaina elementi foto projektos, to prezentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija dizaina menedžmentā.
Trīs dizaina metodes darbā ar fotogrāfiju.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personīgā projekta “maketa” veidošana un precizēšana (individuālais un grupu darbs).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dizains un fotogrāfija. Ievads.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija un reklāma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija un ilustrācija (web, žurnāli, avīzes), grāmatu dizains.
Dizaina elementi foto projektos, to prezentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija dizaina menedžmentā.
Trīs dizaina metodes darbā ar fotogrāfiju.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personīgā projekta “maketa” veidošana un precizēšana (individuālais un grupu darbs).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
David. B.Berman, Do good design. How Designers Can Change the World, New Riders, Berkley, California, 2009
Volijs Olinss, Par zīmolu, Neputns, 2003
Paul Harris & Gavin Ambrose, The Fundamentals of Graphic Design, AVA Publishing, United Kingdom, 2009
Timothy Samara, Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop, Rockport Publishers, New York, 2005
Victor Burgin, The Camera: Essence and Apparatus, MACK, 2018
Paul McNeil, The Visual History of Type,Laurence King Publishing, 2017
Henrik Kubel & Scott Williams, Type: New Perspectives in Typography, Laurence King Publishing, 2015
Caroline Roberts, Graphic Design Visionaries, Laurence King Publishing, 2015
Papildu literatūra
Jon Krasner (2008), Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, 2nd Edition, Focal Press,
Steven Heller (2004), Design Literacy: Understanding Graphic Design, Allworth Press, New York
Bryony Gomez-Palacio & Armin Vit (2011), Graphic Design, Referenced: A Visual Guide to the Language, Applications, and History of Graphic Design, Rockport Publishers, New York
Michael Beirut, William Drenttel, Steven Heller (2007), Looking Closer 5: Critical Writings on Graphic Design (Bk. 5), Allworth Press, United Kingdom
Robin Landa (2010), Graphic Design Solutions, Wadsworth Publishing, United Kingdom practical skills in and knowledge of photographic processes and equipment and the safe handling of people and equipment in photographic environments such as studios and location settings;
Citi informācijas avoti
-