Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Fotogrāfija un dizains

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_181
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studentiem teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par fotogrāfijas pielietojumu dizainā un dizaina lomu fotogrāfijas medija pielietojumā reklāmā, mākslā, medijos. Radīt studentos izpratni un saistošas zināšanas par fotogrāfijas un dizaina mijiedarbību, saistītiem sociāliem, tehnoloģiskiem, ekonomiskiem utt. aspektiem, konstruējot vēstījumus internetā, digitālajos un drukātajos medijos.

Priekšzināšanas

Nav.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atpazīt, pārzināt, salīdzināt dažādus dizaina veidus, dizaina un fotogrāfijas saikni laika griezumā. Definēt, diskutēt, analizēt par dizaina uzdevumiem fotoprojektu veidošanas, prezentācijas procesā, kā arī par fotogrāfijas nozīmi dizaina menedžmentā, reklāmā, grafiskajā dizainā, ilustrācijā. Pārzināt, pamatot fotogrāfijas un dizaina pielietošanu konstruējot vēstījumus internetā, digitālajos un drukātajos medijos, personīgajos projektos. Atpazīt, izskaidrot, salīdzināt dizaina paņēmienus fotoprojektu attēlošanā. Pārzināt, salīdzināt, pielietot, pamatot dizaina metodes, izmantojot fotogrāfiju un veidojot projektus un vēstījumus drukātajos un digitālajos medijos.

Prasmes

1.Patstāvīgi iecerēt, plānot un realizēt dizaina-fotogrāfijas projektu realizāciju. Savākt, atlasīt, izprast un pasniegt informāciju par dizainu un fotogrāfijas mijedarbību, esošām dizaina metodēm fotogrāfijas izmantošanā dizainā. Izveidot vēstījumus/patstāvīgus projektus izmatojot fotogrāfiju un dizaina paņēmienus atbilstoši darba tirgus prasībām, vajadzībām un kvalitātei. Veidot jaunus paņēmienus dizaina un fotogrāfijas izmantošanā attīstot projektus un vēstījumus drukātajos un digitālajos medijos.

Kompetences

1.Izvērtēt dizaina analogus, piemērojot informāciju foto-dizaina darbu veidošanai. Atbildība par savāktās un sniegtās informācijas kvalitāti, informācijas avotu vērtību un atbilstību, kā arī pret tās eventuālajiem efektiem. Kritiska attieksme pret dizainā izmantoto metožu saturu un formu. Paškritiska attieksme pret dizaina projektos ietvertās informācijas vērtību un atbilstību lietotāju vajadzībām. Atbildīga, uz zināšanām balstīta tehnoloģiju un metožu pielietošana projektu veidošanas procesā. Spēja autonomi un atbildīgi producēt dizaina un fotogrāfijas projektus (fotogrāmatas, mājas lapas).

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas aprobēt, veidojot dažādus īslaicīgus projektus darbnīcu/semināru laikā studentu grupās, un kā noslēguma darbs patstāvīgi profesionāli jāīsteno savs dizaina-foto projekts, apliecinot savu izpratni par laikmetīgajām tendencēm dizaina nozarē.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• Līdzdalība lekcijās. • Līdzdalība un aktivitātes semināros. • Radošais projekts – dizaina-foto projekts, tā atbilstība kursa saturam, izpildes nosacījumiem un kvalitātes kritērijiem.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dizains un fotogrāfija. Ievads.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija un reklāma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija un ilustrācija (web, žurnāli, avīzes), grāmatu dizains. Dizaina elementi foto projektos, to prezentācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija dizaina menedžmentā. Trīs dizaina metodes darbā ar fotogrāfiju.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personīgā projekta “maketa” veidošana un precizēšana (individuālais un grupu darbs).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dizains un fotogrāfija. Ievads.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dizains un fotogrāfija. Vēsture/evolūcija/saikne.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija un reklāma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepriekš sagatavoto dizaina/foto projektu prezentācija un apspriešana, analīze un personīga projekta plānošana (individuālais un grupu darbs).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija un ilustrācija (web, žurnāli, avīzes), grāmatu dizains. Dizaina elementi foto projektos, to prezentācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija dizaina menedžmentā. Trīs dizaina metodes darbā ar fotogrāfiju.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personīgā projekta “maketa” veidošana un precizēšana (individuālais un grupu darbs).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

David. B.Berman, Do good design. How Designers Can Change the World, New Riders, Berkley, California, 2009

2.

Volijs Olinss, Par zīmolu, Neputns, 2003

3.

Paul Harris & Gavin Ambrose, The Fundamentals of Graphic Design, AVA Publishing, United Kingdom, 2009

4.

Timothy Samara, Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop, Rockport Publishers, New York, 2005

5.

Victor Burgin, The Camera: Essence and Apparatus, MACK, 2018

6.

Paul McNeil, The Visual History of Type,Laurence King Publishing, 2017

7.

Henrik Kubel & Scott Williams, Type: New Perspectives in Typography, Laurence King Publishing, 2015

8.

Caroline Roberts, Graphic Design Visionaries, Laurence King Publishing, 2015

Papildu literatūra

1.

Jon Krasner (2008), Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, 2nd Edition, Focal Press,

2.

Steven Heller (2004), Design Literacy: Understanding Graphic Design, Allworth Press, New York

3.

Bryony Gomez-Palacio & Armin Vit (2011), Graphic Design, Referenced: A Visual Guide to the Language, Applications, and History of Graphic Design, Rockport Publishers, New York

4.

Michael Beirut, William Drenttel, Steven Heller (2007), Looking Closer 5: Critical Writings on Graphic Design (Bk. 5), Allworth Press, United Kingdom

5.

Robin Landa (2010), Graphic Design Solutions, Wadsworth Publishing, United Kingdom practical skills in and knowledge of photographic processes and equipment and the safe handling of people and equipment in photographic environments such as studios and location settings;

Citi informācijas avoti

1.

-