Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pedagoģiskais darbs (5 studiju gadi)

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RSF_012
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
15,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Rezidenta kā profesionāla ārsta un augstskolas mācībspēka pedagoģisko iemaņu ieguve un pilnveide, stiprinot rezidenta spēju līdzdiploma un rezidentūras studijās iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas loģiski, limitētā laika periodā un attiecīgajai mērķauditorijai saprotami strukturēt un nodot pacientiem, studējošajiem, kolēģiem un sabiedrībai kopumā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidents nostiprina iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas izvēlētajā specialitātē, kā arī iegūst zināšanas saistībā ar pedagoģisko metožu pielietošanu: a) augstskolas pedagoģiskajā darbā; b) pacientu izglītošanā; c) tālākizglītības īstenošanā medicīnas pasniegšanas jomā.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidents pratīs veikt pedagoģisko darbu: a) universitātē, tajā skaitā vadīt studējošo teorētiskās un praktiskās nodarbības, kolokvijus. Papildu pedagoģiskajām prasmēm šī pedagoģiskā darba veida ietvaros tiek sekmēta spēja sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti, vadīt, mentorēt un motivēt profesionāli pilnveidoties profesionālajā pieredzē jaunākus kolēģus; b) pacientu izglītošanā, t.sk. attīstot starpkomunikāciju prasmes; c) tālākizglītības jomā.

Kompetences

1.Ar ārsta profesiju saistītā profesionālā kompetence, pedagoģiskā kompetence, komunikatīvā kompetence, metodiskā kompetence.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1) Medicīnas zinātnes un medicīnas teorētiskās un praktiskās informācijas pasniegšanas metožu apguve zināšanu nodošanai studējošajiem, pacientiem, medicīnas profesionāļiem (rezidenta studiju specifikai un profesionālās attīstības interesēm izvēlēta mērķauditorija); 2) pedagoģiskā darba veidam un izvēlētajai auditorijai atbilstošo mācību materiālu sagatavošana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Ieskaite – divas reizes studiju gadā rezidents Rezidenta grāmatā veic ierakstu par īstenoto pedagoģisko darbu, norādot pedagoģiskā darba veidu (rezidenta studiju specifikai un profesionālās attīstības interesēm izvēlēta mērķauditorija pedagoģiskais darbs ar studējošajiem, pedagoģiskais darbs ar rezidentiem, pedagoģiskais darbs ar pacientiem, kolēģu izglītošana), apjomu un norises vietu. Specialitātes programmas vadītājs, attiecīgās katedras vadītājs vai ārstniecības iestādes atbildīgais par rezidentiem ar parakstu apstiprina norādīto informāciju. Studiju kursa apguves ilgums ir 2 nedēļas. Studiju kursā semināri nav paredzēti.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
2
Gala pārbaudījums:
Ieskaite
2. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
2
Gala pārbaudījums:
Ieskaite
3. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
2
Gala pārbaudījums:
Ieskaite
4. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
2
Gala pārbaudījums:
Ieskaite
5. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
2
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Studiju reglaments II Rezidentūras studiju reglaments

2.

Cyril Eyadiel & Charles Randall Clinch. 2017. 5 Tips for Residents New to Teaching Medical Students. MedEdPublish, 6(1), pp. MedEdPublish, 01 March, Vol.6(1).

3.

Lindsay Melvin, Zain Kassam, Andrew Burke, Parveen Wasi, John Neary, 2014. What Makes a Great Resident Teacher? A Multicenter Survey of Medical Students Attending an Internal Medicine Conference. J Grad Med Educ, 1 December; 6 (4): 694–697.