Kvalitatīvā pētniecība sporta zinātnē
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Jaunākie pētījumi sporta pedagoģijā un sporta zinātnes jomā. 2. Kvalitatīvā pētījuma pieeju un principu izpratne sporta zinātnē, kvalitatīvās pētījuma metodes un kvalitatīvo datu ieguves un analīzes procedūras.
Prasmes
1.3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma shēmu (dizainu), formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēti diskutēt par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli. 5. Vākt datus izglītības jomas pētījumam.
Kompetences
1.6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā kvalitatīvā pētījuma gaitā iegūtos kvalitatīvos datus, izvēloties tiem atbilstošas datu apstrādes un interpretācijas metodes, izvirzot secinājumus un novērtējot to ticamību, spēj parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar studiju kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus:
1. Veikt kvalitatīvo pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā sporta pedagoģijā un sporta zinātnē.
2. Patstāvīgi izstrādāt kvalitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā sporta pedagoģijā vai sporta zinātnē.
3. Prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli, balstoties uz izstrādāto kvalitatīvā pētījuma plānu.
4. Patstāvīgi veikt datu vākšanu, grupā apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izvirzīt secinājumus.
5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par veiktā pētījuma rezultātiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju rezultātu vērtēšana (kopvērtējums ir summatīvs):
1. Aktīva darbība semināros 30%
2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 50%
3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 20%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pieeja pētījumiem sporta zinātnē, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma izlase.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma izlase.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudījums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pieeja pētījumiem sporta zinātnē, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma izlase.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
|
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.
|
|
Pārbaudījums
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Pitney, W., A., & Parker, J. (2009). Qualitative Research in Physical Activity and the Health Professions. Champaign, IL: Human Kinetics, 219p. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Jones, I. (2015). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p.Piemērots angļu valodas plūsmai
Thomas, J., R. (2020). Research methods in physical activity. 8th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 457 p.Piemērots angļu valodas plūsmai
Andrews, D., L., Mason, D., S., & Silk M. L. (2005). Qualitative Methods in Sports Studies. Oxford: Berg, 226p. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Gratton, C., & Jones, I. (2022). Research Methods for Sport Studies. 4th ed. London: Routledge, 288p.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Denzin, Norman K. (2024). The SAGE Handbook of Qualitative Research / edited by Norman K. Denzin. 6th edition.Piemērots angļu valodas plūsmai
Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 190lppPiemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
Atbilstoši individuālā darba uzdevumiem darbs datu bāzēs/According to individual work tasks, work in databases: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine