Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kvalitatīvā pētniecība sporta zinātnē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_082
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot iespēju studentiem apgūt kvalitatīvā pētījuma metodoloģiju sporta zinātnē.

Priekšzināšanas

Pētniecības metodoloģija I; Sporta teorija; Vispārīgā pedagoģija.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Jaunākie pētījumi sporta pedagoģijā un sporta zinātnes jomā. 2. Kvalitatīvā pētījuma pieeju un principu izpratne sporta zinātnē, kvalitatīvās pētījuma metodes un kvalitatīvo datu ieguves un analīzes procedūras.

Prasmes

1.3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma shēmu (dizainu), formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēti diskutēt par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli. 5. Vākt datus izglītības jomas pētījumam.

Kompetences

1.6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā kvalitatīvā pētījuma gaitā iegūtos kvalitatīvos datus, izvēloties tiem atbilstošas datu apstrādes un interpretācijas metodes, izvirzot secinājumus un novērtējot to ticamību, spēj parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar studiju kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus: 1. Veikt kvalitatīvo pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā sporta pedagoģijā un sporta zinātnē. 2. Patstāvīgi izstrādāt kvalitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā sporta pedagoģijā vai sporta zinātnē. 3. Prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli, balstoties uz izstrādāto kvalitatīvā pētījuma plānu. 4. Patstāvīgi veikt datu vākšanu, grupā apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izvirzīt secinājumus. 5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par veiktā pētījuma rezultātiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studiju rezultātu vērtēšana (kopvērtējums ir summatīvs): 1. Aktīva darbība semināros 30% 2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 50% 3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 20%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pieeja pētījumiem sporta zinātnē, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma izlase.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma izlase.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārbaudījums
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pieeja pētījumiem sporta zinātnē, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma izlase.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.
Pārbaudījums
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Pitney, W., A., & Parker, J. (2009). Qualitative Research in Physical Activity and the Health Professions. Champaign, IL: Human Kinetics, 219p. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Jones, I. (2015). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Thomas, J., R. (2020). Research methods in physical activity. 8th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 457 p.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Andrews, D., L., Mason, D., S., & Silk M. L. (2005). Qualitative Methods in Sports Studies. Oxford: Berg, 226p. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Gratton, C., & Jones, I. (2022). Research Methods for Sport Studies. 4th ed. London: Routledge, 288p.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Denzin, Norman K. (2024). The SAGE Handbook of Qualitative Research / edited by Norman K. Denzin. 6th edition.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 190lppPiemērots angļu valodas plūsmai

Citi informācijas avoti

1.

Atbilstoši individuālā darba uzdevumiem darbs datu bāzēs/According to individual work tasks, work in databases: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine