Sociālā psiholoģija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē sociālo apstākļu ietekmi uz indivīdu, grupu, sabiedrību, tās sociālo uzvedību, personības attīstību sociālajā kontekstā, grupu sociālpsiholoģiskās parādības un to psiholoģiskos mehānismus.
Kompetences
1.Studenti izvērtē un formulē problēmas, kas saistītas ar sociālo apstākļu ietekmi uz indivīdu, grupu, sabiedrību un tās sociālo uzvedību mūsdienās, prot atrast problēmu risināšanas veidus, atbilstoši konkrētajai situācijai. Izvērtē un formulē problēmas, kas saistītas ar personības attīstību sociālajā kontekstā, grupu sociālpsiholoģiskajām parādībām, to mehānismiem un psihologa lomu to regulācijā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Prezentācija. Izdomāt tēmu praktiskai nodarbībai un sagatavot prezentāciju 5-7 minūtes. Īsi par tēmu un kāpēc tā ir svarīga sociālajai psiholoģijai. Kas ir galvenie autori, kuri ir pētījuši šo tēmu. Trīs mūsdienu pētījumi (no 2012): ko zinātnieki pētīja? Kā? Kādus rezultātus saņēma, pie kādiem secinājumiem nonāca? Ko es personīgi par to domāju?
2. Projektu darbs. Izvēlieties jautājumu, kas attiecas uz sociālo psiholoģiju, un padomājiet, kā tā risinājums varētu izmainīt mūsu sabiedrības dzīvi uz labo pusi. Piemēram, eidžisma tēma, romu tautas sociālā nevienlīdzība, cilvēku psihoizglītošana par šizofrēnijas un demencespacientiem. Tēma var sakrist ar 1. uzdevumu. Uzdevums ir izdomāt: rīku, metodi, īstenošanas grafiku, pārdomāt iespējamos darba rezultātus un tos apstiprinošu pētījumu. Jūs sagatavojat trīs minūšu video. Tas var būt vienkārši tālruņa ieraksts vai prezentācija uz ekrāna ar jūsu komentāriem fonā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
40% - pastāvīgie darbi, 20% - testi, 40% - eksāmens. Analizēt izdalīto sižeta situāciju no sociālās psiholoģijas skatupunkta. Piemēram, diskrimināciju, stereotipisku domāšanu, atribūcijas kļūdu, agresiju, mobingu, komformismu, stresu, utml. Vairāku teoriju skatījumā. Aprakstīt sociālpsiholoģiskos cēloņus. Tekstā lietot atsauces. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās psiholoģijas priekšmets. Sociālās psiholoģijas vēsturiskā attīstībā. Mūsdienu sociālās psiholoģijas problemātika un galvenie sasniegumi. Sociālā psiholoģija kā zinātne, saiknes ar citām psiholoģijas zinātnes nozarēm un ar socioloģiju. Galvenās sociālās psiholoģijas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās psiholoģijas priekšmets. Sociālās psiholoģijas vēsturiskā attīstībā. Mūsdienu sociālās psiholoģijas problemātika un galvenie sasniegumi. Sociālā psiholoģija kā zinātne, saiknes ar citām psiholoģijas zinātnes nozarēm un ar socioloģiju. Galvenās sociālās psiholoģijas teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās psiholoģijas priekšmets. Sociālās psiholoģijas vēsturiskā attīstībā. Mūsdienu sociālās psiholoģijas problemātika un galvenie sasniegumi. Sociālā psiholoģija kā zinātne, saiknes ar citām psiholoģijas zinātnes nozarēm un ar socioloģiju. Galvenās sociālās psiholoģijas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās psiholoģijas metodes, pētījumu dizaini un ētiskie jautājumi. Organizācijās veicamo pētījumu īpatnības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās psiholoģijas metodes, pētījumu dizaini un ētiskie jautājumi. Organizācijās veicamo pētījumu īpatnības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās psiholoģijas metodes, pētījumu dizaini un ētiskie jautājumi. Organizācijās veicamo pētījumu īpatnības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības psiholoģiskā struktūra, bioloģiskie un sociālie aspekti savstarpējā komunikācijā. Pašvērtējums un pašcieņa. Es - koncepcija. Kontroles lokuss. Vajadzības un motivācija. Socializācija. Deviantā uzvedība. Prosociāla uzvedība. Uzvedības maiņas iespējas. Sociālā percepcija un atribūcija. Sociālā identitāte, Es koncepcija profesionālajā kontekstā. Iespaida veidošanās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības psiholoģiskā struktūra, bioloģiskie un sociālie aspekti savstarpējā komunikācijā. Pašvērtējums un pašcieņa. Es - koncepcija. Kontroles lokuss. Vajadzības un motivācija. Socializācija. Deviantā uzvedība. Prosociāla uzvedība. Uzvedības maiņas iespējas. Sociālā percepcija un atribūcija. Sociālā identitāte, Es koncepcija profesionālajā kontekstā. Iespaida veidošanās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības psiholoģiskā struktūra, bioloģiskie un sociālie aspekti savstarpējā komunikācijā. Pašvērtējums un pašcieņa. Es - koncepcija. Kontroles lokuss. Vajadzības un motivācija. Socializācija. Deviantā uzvedība. Prosociāla uzvedība. Uzvedības maiņas iespējas. Sociālā percepcija un atribūcija. Sociālā identitāte, Es koncepcija profesionālajā kontekstā. Iespaida veidošanās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā izziņa un sociālie spriedumi. Sociālās izziņas teorijas. Sociālās informācijas apstrādes kognitīvās stadijas. Sociālā percepcija, tās mehānismi. Uzskati un attieksmes. Notikumu interpretācija. Fundamentālā atribucijas kļūda. Stereotipi un aizspriedumi, to sociālie, emocionālie un kognitīvie avoti. Sociālā izziņa un veselība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā izziņa un sociālie spriedumi. Sociālās izziņas teorijas. Sociālās informācijas apstrādes kognitīvās stadijas. Sociālā percepcija, tās mehānismi. Uzskati un attieksmes. Notikumu interpretācija. Fundamentālā atribucijas kļūda. Stereotipi un aizspriedumi, to sociālie, emocionālie un kognitīvie avoti. Sociālā izziņa un veselība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā izziņa un sociālie spriedumi. Sociālās izziņas teorijas. Sociālās informācijas apstrādes kognitīvās stadijas. Sociālā percepcija, tās mehānismi. Uzskati un attieksmes. Notikumu interpretācija. Fundamentālā atribucijas kļūda. Stereotipi un aizspriedumi, to sociālie, emocionālie un kognitīvie avoti. Sociālā izziņa un veselība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā ietekme. Pārliecināšana, sociālais spiediens, konformitāte, vara, pakļaušanās un nepakļaušanas. Masu psiholoģija un mediju loma tās procesos. Līderība. Līderības jēdziens, stili. Agresija. Konfliktu veidi un tipi. Konflikta attīstības fāzes, struktūra, cēloņi. Konflikta attīstības dinamika. Konfliktu vadība. Subjektīvie un objektīvie konflikta faktori. Konflikta risināšana: iespējas, stratēģijas un taktikas. Mediācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā ietekme. Pārliecināšana, sociālais spiediens, konformitāte, vara, pakļaušanās un nepakļaušanas. Masu psiholoģija un mediju loma tās procesos. Līderība. Līderības jēdziens, stili. Agresija. Konfliktu veidi un tipi. Konflikta attīstības fāzes, struktūra, cēloņi. Konflikta attīstības dinamika. Konfliktu vadība. Subjektīvie un objektīvie konflikta faktori. Konflikta risināšana: iespējas, stratēģijas un taktikas. Mediācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā ietekme. Pārliecināšana, sociālais spiediens, konformitāte, vara, pakļaušanās un nepakļaušanas. Masu psiholoģija un mediju loma tās procesos. Līderība. Līderības jēdziens, stili. Agresija. Konfliktu veidi un tipi. Konflikta attīstības fāzes, struktūra, cēloņi. Konflikta attīstības dinamika. Konfliktu vadība. Subjektīvie un objektīvie konflikta faktori. Konflikta risināšana: iespējas, stratēģijas un taktikas. Mediācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Partnerība un tuvība. Tuvības teorijas. Tuvo attiecību cikli. Attieksme, tās veidošanās. Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Saskarsmes jēdziens, struktūra. Cilvēku mijiedarbības dziļuma līmeni. Ņeverbālā saskarsme. Džohari logs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Partnerība un tuvība. Tuvības teorijas. Tuvo attiecību cikli. Attieksme, tās veidošanās. Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Saskarsmes jēdziens, struktūra. Cilvēku mijiedarbības dziļuma līmeni. Ņeverbālā saskarsme. Džohari logs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Partnerība un tuvība. Tuvības teorijas. Tuvo attiecību cikli. Attieksme, tās veidošanās. Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Saskarsmes jēdziens, struktūra. Cilvēku mijiedarbības dziļuma līmeni. Ņeverbālā saskarsme. Džohari logs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Partnerība un tuvība. Tuvības teorijas. Tuvo attiecību cikli. Attieksme, tās veidošanās. Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Saskarsmes jēdziens, struktūra. Cilvēku mijiedarbības dziļuma līmeni. Ņeverbālā saskarsme. Džohari logs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēku uzvedība grupās. Grupu veidi un struktūra. Līderība un lēmumu pieņemšana grupās. Grupas iekšējie procesi un dinamikas elementi. Konformitāte, saliedētība, psiholoģiskais klimats un saliedētība, sociāla fasilitācija, sociālais slinkums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēku uzvedība grupās. Grupu veidi un struktūra. Līderība un lēmumu pieņemšana grupās. Grupas iekšējie procesi un dinamikas elementi. Konformitāte, saliedētība, psiholoģiskais klimats un saliedētība, sociāla fasilitācija, sociālais slinkums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēku uzvedība grupās. Grupu veidi un struktūra. Līderība un lēmumu pieņemšana grupās. Grupas iekšējie procesi un dinamikas elementi. Konformitāte, saliedētība, psiholoģiskais klimats un saliedētība, sociāla fasilitācija, sociālais slinkums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociāla izziņa un cilvēku mijiedarbība grupās. Grupas, grupas pazīmes, iemesli grupu veidošanai, grupu iedalījums. Viendabīgas (homogēnās) grupas, neviendabīgās (heterogēnās) grupas. Grupas normas un lomas. Grupas struktūra. Grupas procesi. Lēmumu pieņemšana grupa. Grupu klasifikācija. Grupas lēmumu kavējošie faktori. Nozīmīgākās kvalitātes labam grupas vadītājam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociāla izziņa un cilvēku mijiedarbība grupās. Grupas, grupas pazīmes, iemesli grupu veidošanai, grupu iedalījums. Viendabīgas (homogēnās) grupas, neviendabīgās (heterogēnās) grupas. Grupas normas un lomas. Grupas struktūra. Grupas procesi. Lēmumu pieņemšana grupa. Grupu klasifikācija. Grupas lēmumu kavējošie faktori. Nozīmīgākās kvalitātes labam grupas vadītājam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociāla izziņa un cilvēku mijiedarbība grupās. Grupas, grupas pazīmes, iemesli grupu veidošanai, grupu iedalījums. Viendabīgas (homogēnās) grupas, neviendabīgās (heterogēnās) grupas. Grupas normas un lomas. Grupas struktūra. Grupas procesi. Lēmumu pieņemšana grupa. Grupu klasifikācija. Grupas lēmumu kavējošie faktori. Nozīmīgākās kvalitātes labam grupas vadītājam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociāla izziņa un cilvēku mijiedarbība grupās. Grupas, grupas pazīmes, iemesli grupu veidošanai, grupu iedalījums. Viendabīgas (homogēnās) grupas, neviendabīgās (heterogēnās) grupas. Grupas normas un lomas. Grupas struktūra. Grupas procesi. Lēmumu pieņemšana grupa. Grupu klasifikācija. Grupas lēmumu kavējošie faktori. Nozīmīgākās kvalitātes labam grupas vadītājam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas psiholoģija. Komunikācija kā informācijas apmaiņa. Verbālā un neverbālā komunikācija. Komunikācijas barjeras un to pārvarēšana. Savstarpējas komunikācijas koncepcijas. Komunikācijas stili un veiksmīga komunkācija. Destruktīvā komunikācija. Notikumi un interpretācijas. Globāla komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas psiholoģija. Komunikācija kā informācijas apmaiņa. Verbālā un neverbālā komunikācija. Komunikācijas barjeras un to pārvarēšana. Savstarpējas komunikācijas koncepcijas. Komunikācijas stili un veiksmīga komunkācija. Destruktīvā komunikācija. Notikumi un interpretācijas. Globāla komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas psiholoģija. Komunikācija kā informācijas apmaiņa. Verbālā un neverbālā komunikācija. Komunikācijas barjeras un to pārvarēšana. Savstarpējas komunikācijas koncepcijas. Komunikācijas stili un veiksmīga komunkācija. Destruktīvā komunikācija. Notikumi un interpretācijas. Globāla komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas psiholoģija. Komunikācija kā informācijas apmaiņa. Verbālā un neverbālā komunikācija. Komunikācijas barjeras un to pārvarēšana. Savstarpējas komunikācijas koncepcijas. Komunikācijas stili un veiksmīga komunkācija. Destruktīvā komunikācija. Notikumi un interpretācijas. Globāla komunikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības uzvedības sociālpsiholoģiskās parādības (seminārs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības uzvedības sociālpsiholoģiskās parādības (seminārs).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās psiholoģijas priekšmets. Sociālās psiholoģijas vēsturiskā attīstībā. Mūsdienu sociālās psiholoģijas problemātika un galvenie sasniegumi. Sociālā psiholoģija kā zinātne, saiknes ar citām psiholoģijas zinātnes nozarēm un ar socioloģiju. Galvenās sociālās psiholoģijas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās psiholoģijas metodes, pētījumu dizaini un ētiskie jautājumi. Organizācijās veicamo pētījumu īpatnības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības psiholoģiskā struktūra, bioloģiskie un sociālie aspekti savstarpējā komunikācijā. Pašvērtējums un pašcieņa. Es - koncepcija. Kontroles lokuss. Vajadzības un motivācija. Socializācija. Deviantā uzvedība. Prosociāla uzvedība. Uzvedības maiņas iespējas. Sociālā percepcija un atribūcija. Sociālā identitāte, Es koncepcija profesionālajā kontekstā. Iespaida veidošanās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā izziņa un sociālie spriedumi. Sociālās izziņas teorijas. Sociālās informācijas apstrādes kognitīvās stadijas. Sociālā percepcija, tās mehānismi. Uzskati un attieksmes. Notikumu interpretācija. Fundamentālā atribucijas kļūda. Stereotipi un aizspriedumi, to sociālie, emocionālie un kognitīvie avoti. Sociālā izziņa un veselība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā izziņa un sociālie spriedumi. Sociālās izziņas teorijas. Sociālās informācijas apstrādes kognitīvās stadijas. Sociālā percepcija, tās mehānismi. Uzskati un attieksmes. Notikumu interpretācija. Fundamentālā atribucijas kļūda. Stereotipi un aizspriedumi, to sociālie, emocionālie un kognitīvie avoti. Sociālā izziņa un veselība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā ietekme. Pārliecināšana, sociālais spiediens, konformitāte, vara, pakļaušanās un nepakļaušanas. Masu psiholoģija un mediju loma tās procesos. Līderība. Līderības jēdziens, stili. Agresija. Konfliktu veidi un tipi. Konflikta attīstības fāzes, struktūra, cēloņi. Konflikta attīstības dinamika. Konfliktu vadība. Subjektīvie un objektīvie konflikta faktori. Konflikta risināšana: iespējas, stratēģijas un taktikas. Mediācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā ietekme. Pārliecināšana, sociālais spiediens, konformitāte, vara, pakļaušanās un nepakļaušanas. Masu psiholoģija un mediju loma tās procesos. Līderība. Līderības jēdziens, stili. Agresija. Konfliktu veidi un tipi. Konflikta attīstības fāzes, struktūra, cēloņi. Konflikta attīstības dinamika. Konfliktu vadība. Subjektīvie un objektīvie konflikta faktori. Konflikta risināšana: iespējas, stratēģijas un taktikas. Mediācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Partnerība un tuvība. Tuvības teorijas. Tuvo attiecību cikli. Attieksme, tās veidošanās. Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Saskarsmes jēdziens, struktūra. Cilvēku mijiedarbības dziļuma līmeni. Ņeverbālā saskarsme. Džohari logs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Partnerība un tuvība. Tuvības teorijas. Tuvo attiecību cikli. Attieksme, tās veidošanās. Savstarpējo attiecību veidošanās. Attiecību modeļi. Saskarsmes jēdziens, struktūra. Cilvēku mijiedarbības dziļuma līmeni. Ņeverbālā saskarsme. Džohari logs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēku uzvedība grupās. Grupu veidi un struktūra. Līderība un lēmumu pieņemšana grupās. Grupas iekšējie procesi un dinamikas elementi. Konformitāte, saliedētība, psiholoģiskais klimats un saliedētība, sociāla fasilitācija, sociālais slinkums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēku uzvedība grupās. Grupu veidi un struktūra. Līderība un lēmumu pieņemšana grupās. Grupas iekšējie procesi un dinamikas elementi. Konformitāte, saliedētība, psiholoģiskais klimats un saliedētība, sociāla fasilitācija, sociālais slinkums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociāla izziņa un cilvēku mijiedarbība grupās. Grupas, grupas pazīmes, iemesli grupu veidošanai, grupu iedalījums. Viendabīgas (homogēnās) grupas, neviendabīgās (heterogēnās) grupas. Grupas normas un lomas. Grupas struktūra. Grupas procesi. Lēmumu pieņemšana grupa. Grupu klasifikācija. Grupas lēmumu kavējošie faktori. Nozīmīgākās kvalitātes labam grupas vadītājam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociāla izziņa un cilvēku mijiedarbība grupās. Grupas, grupas pazīmes, iemesli grupu veidošanai, grupu iedalījums. Viendabīgas (homogēnās) grupas, neviendabīgās (heterogēnās) grupas. Grupas normas un lomas. Grupas struktūra. Grupas procesi. Lēmumu pieņemšana grupa. Grupu klasifikācija. Grupas lēmumu kavējošie faktori. Nozīmīgākās kvalitātes labam grupas vadītājam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas psiholoģija. Komunikācija kā informācijas apmaiņa. Verbālā un neverbālā komunikācija. Komunikācijas barjeras un to pārvarēšana. Savstarpējas komunikācijas koncepcijas. Komunikācijas stili un veiksmīga komunkācija. Destruktīvā komunikācija. Notikumi un interpretācijas. Globāla komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas psiholoģija. Komunikācija kā informācijas apmaiņa. Verbālā un neverbālā komunikācija. Komunikācijas barjeras un to pārvarēšana. Savstarpējas komunikācijas koncepcijas. Komunikācijas stili un veiksmīga komunkācija. Destruktīvā komunikācija. Notikumi un interpretācijas. Globāla komunikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības uzvedības sociālpsiholoģiskās parādības (seminārs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības uzvedības sociālpsiholoģiskās parādības (seminārs).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Myers, D. & Twenge J. (2021) Social Psychology. NY: McGraw-Hill Education.
Social Psychology: revisiting the classic studies (2017) Smith, J.R & Haslam, A. (Eds.) LA: SAGE Publications
Social Psychology: the study of human interaction (2015) Newcomb, T.S., Turner, R.H., Converse P.E. (Eds.) Hove: psychology Press.
Reņģe, V. (2002) Sociālā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC (akceptējams izdevums)
Reņģe, V. (2007) Mūsdienu organizāciju psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Cozolino, L. (2014) The neuroscience of human relationships: Attachment and the developing social brain. WW Norton & Company.
An introduction to social psychology (2015) Hewstone, M., Stroebe, W., & Jonas, K. (Eds.). John Wiley & Sons.
Burr, V. (2015) Social constructionism. Routledge.
Handbook of the Sociology of Emotions (2014) Stets, J. E., & Turner, J. H. (Eds.). Springer.
Бодрийар, Ж., Ясперс К. (2014) Призрак толпы. М.: Алгоритм.
McDonald, M. (2013) Social Psychology and Theories of Consumer Culture: a political economy perspective. London: Routledge.
Social Psychology of Social Problems: the intergroup context. (2013) Golec de Zavala, A., Cichocka A. (Eds.) NY: Palgrave Macmillan.
Jussim, L.I. (2012) Social Perception and Social Reality: why accuracy dominates bias and self-fulfilling prophesy. Oxford University Press.
Smelser, N.J. (2010) Theory of collective behaviour. London: Routledge
Citi informācijas avoti
Basic and Applied Social Psychology
European Review of Social Psychology
Social Behaviour and Personality: An International Journal
Group Dynamics: Theory, Research and Practice (APA Journal)
Psychology of Popular Media Culture (APA Journal)
Journal of Personality and Social Psychology