Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Fizioterapija pediatrijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_303
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot topošajiem fizioterapeitiem zināšanas, izpratni un prasmes par atbilstošu izmeklēšanu un fizioterapijas mērķu, plāna un metožu izvēli un pielietošanu pie dažādām saslimšanām pediatrijā uz pierādījumiem balstītas prakses ietvaros.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas cilvēka anatomijā, normālā un patoloģiskā fizioloģijā, slimību propedeitikā, motorā kontrolē, fizioterapijas pamatos.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Par pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojumiem: iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi; fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija.; pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modeļa ietvaros; par fizioterapijas procesa organizēšanu, vadīšanu; par vecāku izglītošanu atbilstoši bērna funkcionālajam un veselības stāvoklim.

Prasmes

1.Pielietojot teorētiskās zināšanas fizioterapijas diagnostikas metodēs bērniem ar dažādām saslimšanām un attīstības traucējumiem, spēs izvēlēties piemērotākās fizioterapijas izmeklēšanas un terapijas taktiku, spēs izvirzīt terapijas mērķus un sastādīt plānu; spēs diskutēt un zinātniski pamatot konkrēto terapijas metožu izvēli pie dažādām saslimšanām; spēs izglītot vecākus, kā arī sastādīt profilakses programmu bērna veselības un funkcionālā stāvokļa uzlabošanai; spēs interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību, interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem.

Kompetences

1.Patstāvīgi spēs interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā, spēs organizēt fizioterapijas procesu pielietojot LR reģistrētas fizioterapijas tehnoloģijas, nodrošinot uz pierādījumiem balstīto praksi bērna vecuma pacientiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīga darba uzdevumi: zināšanu un prasmju nostiprināšana saistībā ar nodarbībās apgūtajām tēmām fizioterapija pediatrijā. Studentiem - patstāvīgi jāizveido un jāizstāv prezentācija par noteikto tēmu saistībā ar sievietes veselību, dzemdniecību, ginekoloģiju; - jāsagatavojas teorētiskiem testiem (4) par studiju kursa saturu; - jāgatavojas praktiskajām semināram par fizioterapijas plāna izveidi un klīniska protokola aizstāvēšanu; - jāgatavojas eksāmenam (praktiskā un teorētiskā daļa).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem. - prezentācijas sagatavošana un aizstāvēšana. Vērtēšanas kritēriji tiek paziņoti studentiem pirmās nodarbības laikā. - četri teorētiskie testi - slēgta tipa jautājumi ar atbilžu variantiem. Tests un citi uzdevumi tiek ieskaitīti, ja ir iegūti minimāli 4 punkti. -seminārs (klīnisko gadījumu analīze). Novērtēšanas kritērijus studenti saņem kopā ar klīniskiem gadījumiem pirmajā nodarbībā. - eksāmens (teorētiskā (50%) un praktiskā daļa (50%)) – jānokārto abas daļas. Katrā no pārbaudījuma veidiem maksimālais vērtējums ir 10 punkti. Studentiem ir iespēja iegūt papildus punktus par aktīvu dalību nodarbībās (diskusijas, oponēšana utt.) Studiju kurss ir ieskaitīts, ja galā vērtējumā ir iegūtas kā minimums 4 balles. Studiju kurss nav ieskaitīts, ja apmeklējums ir zemāks par 65%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augoša skeleta īpatnības. Iedzimtas un iegūtas balsta un kustību orgānu sistēmu patoloģijas bērniem. Gūžas displāzija, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija ortopēdijā pediatrijā (greiza pēda, Torticollis, Pertesa slimība, Osteoenesis imperfecta, skolioze, artogripoze utt.). 2.tests.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācijaII
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nervu sistēmas veidošanās antenatālajā periodā, tās attīstība dinamikā. Bērna attīstība pirmajos dzīves gados (motorika, uztvere, valoda, psihosociālā attīstība).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā. Bērna augšana, attīstība, [re]habilitācija, SFK konteksts, motorā kontroles un mācīšanas teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacienta izmeklēšana fizioterapija pediatrijā. Klīniskais protokols, aizpildīšanas pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija III, pozicionēšanas pamatprincipi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīdaiņu funkcionēšanas un attīstības novērtēšanas iespējas, terapijas iespējas. Priekšlaikus dzimis bērns, fizioterapijas iespējas. 1.tests.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīdaiņu funkcionēšanas un attīstības novērtēšanas iespējas, terapijas iespējas. Priekšlaikus dzimis bērns, fizioterapijas iespējas. 1.tests.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacienta izmeklēšana fizioterapija pediatrijā. Klīniskais protokols, aizpildīšanas pamatprincipi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elpošanas tehnikas bērniem, mīksto audu tehniku fizikālas medicīnas pielietošana terapijas ievaros.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nervu sistēmas veidošanās antenatālajā periodā, tās attīstība dinamikā. Bērna attīstība pirmajos dzīves gados (motorika, uztvere, valoda, psihosociālā attīstība).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana I
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā. Bērna augšana, attīstība, [re]habilitācija, SFK konteksts, motorā kontroles un mācīšanas teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elpošanas tehnikas bērniem, mīksto audu tehniku fizikālas medicīnas pielietošana terapijas ievaros.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Neiromuskulāras saslimšanas, Spina Bifida, Trisomijas sindroms, fizioterapijas iespējas. Paliatīvā aprūpe pediatrijā, fizioterapeita loma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija I
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cerebrālā trieka, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija neiroloģijā pediatrijā (n. facialis bojājums, pl. brachialis bojājums, hidrocefālija utt.)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana II
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnisko palīglīdzekļu piemeklēšana un pielāgošana bērniem. 4.tests.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana I
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Handlinga pamatprinipi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cerebrālā trieka, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija neiroloģijā pediatrijā (n. facialis bojājums, pl. brachialis bojājums, hidrocefālija utt.)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Handlinga pamatprinipi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija I
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija III, pozicionēšanas pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augoša skeleta īpatnības. Iedzimtas un iegūtas balsta un kustību orgānu sistēmu patoloģijas bērniem. Gūžas displāzija, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija ortopēdijā pediatrijā (greiza pēda, Torticollis, Pertesa slimība, Osteoenesis imperfecta, skolioze, artogripoze utt.). 2.tests.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācijaII
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Neiromuskulāras saslimšanas, Spina Bifida, Trisomijas sindroms, fizioterapijas iespējas. Paliatīvā aprūpe pediatrijā, fizioterapeita loma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksāmens (praktiskā un teorētiskā daļa)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fizioterapija reimatoloģijā pediatrijā – juvenīlais ideopātiskais artrīts, sklerodermija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksāmens (praktiskā un teorētiskā daļa)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Asinsrites un elpošanas sistēmu anatomiski fizioloģiskās īpatnības bērniem. Iedzimtas un iegūtas sirdskaites, fizioterapijas iespējas. Akūtas un hroniskas elpošanas sistēmas saslimšanās. Fizioterapija pulmonoloģijā (bronhiālā astma, pneimonija, bronhīti, cistiskā fibroze utt.) 3.tests.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vides ietekme uz bērna attīstību, inventāra izvēle. Vecāku izglītošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Asinsrites un elpošanas sistēmu anatomiski fizioloģiskās īpatnības bērniem. Iedzimtas un iegūtas sirdskaites, fizioterapijas iespējas. Akūtas un hroniskas elpošanas sistēmas saslimšanās. Fizioterapija pulmonoloģijā (bronhiālā astma, pneimonija, bronhīti, cistiskā fibroze utt.) 3.tests.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vides ietekme uz bērna attīstību, inventāra izvēle. Vecāku izglītošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana II
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
76 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Handlinga pamatprinipi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augoša skeleta īpatnības. Iedzimtas un iegūtas balsta un kustību orgānu sistēmu patoloģijas bērniem. Gūžas displāzija, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija ortopēdijā pediatrijā (greiza pēda, Torticollis, Pertesa slimība, Osteoenesis imperfecta, skolioze, artogripoze utt.). 2.tests.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīdaiņu funkcionēšanas un attīstības novērtēšanas iespējas, terapijas iespējas. Priekšlaikus dzimis bērns, fizioterapijas iespējas. 1.tests.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksāmens (praktiskā un teorētiskā daļa)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācijaII
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nervu sistēmas veidošanās antenatālajā periodā, tās attīstība dinamikā. Bērna attīstība pirmajos dzīves gados (motorika, uztvere, valoda, psihosociālā attīstība).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vides ietekme uz bērna attīstību, inventāra izvēle. Vecāku izglītošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cerebrālā trieka, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija neiroloģijā pediatrijā (n. facialis bojājums, pl. brachialis bojājums, hidrocefālija utt.)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksāmens (praktiskā un teorētiskā daļa)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana II
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana II
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tehnisko palīglīdzekļu piemeklēšana un pielāgošana bērniem. 4.tests.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija III, pozicionēšanas pamatprincipi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā. Bērna augšana, attīstība, [re]habilitācija, SFK konteksts, motorā kontroles un mācīšanas teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cerebrālā trieka, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija neiroloģijā pediatrijā (n. facialis bojājums, pl. brachialis bojājums, hidrocefālija utt.)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija I
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācijaII
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elpošanas tehnikas bērniem, mīksto audu tehniku fizikālas medicīnas pielietošana terapijas ievaros.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Handlinga pamatprinipi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vides ietekme uz bērna attīstību, inventāra izvēle. Vecāku izglītošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā. Bērna augšana, attīstība, [re]habilitācija, SFK konteksts, motorā kontroles un mācīšanas teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Asinsrites un elpošanas sistēmu anatomiski fizioloģiskās īpatnības bērniem. Iedzimtas un iegūtas sirdskaites, fizioterapijas iespējas. Akūtas un hroniskas elpošanas sistēmas saslimšanās. Fizioterapija pulmonoloģijā (bronhiālā astma, pneimonija, bronhīti, cistiskā fibroze utt.) 3.tests.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacienta izmeklēšana fizioterapija pediatrijā. Klīniskais protokols, aizpildīšanas pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nervu sistēmas veidošanās antenatālajā periodā, tās attīstība dinamikā. Bērna attīstība pirmajos dzīves gados (motorika, uztvere, valoda, psihosociālā attīstība).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija I
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Neiromuskulāras saslimšanas, Spina Bifida, Trisomijas sindroms, fizioterapijas iespējas. Paliatīvā aprūpe pediatrijā, fizioterapeita loma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augoša skeleta īpatnības. Iedzimtas un iegūtas balsta un kustību orgānu sistēmu patoloģijas bērniem. Gūžas displāzija, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija ortopēdijā pediatrijā (greiza pēda, Torticollis, Pertesa slimība, Osteoenesis imperfecta, skolioze, artogripoze utt.). 2.tests.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana I
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīdaiņu funkcionēšanas un attīstības novērtēšanas iespējas, terapijas iespējas. Priekšlaikus dzimis bērns, fizioterapijas iespējas. 1.tests.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pacienta izmeklēšana fizioterapija pediatrijā. Klīniskais protokols, aizpildīšanas pamatprincipi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Neiromuskulāras saslimšanas, Spina Bifida, Trisomijas sindroms, fizioterapijas iespējas. Paliatīvā aprūpe pediatrijā, fizioterapeita loma.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Asinsrites un elpošanas sistēmu anatomiski fizioloģiskās īpatnības bērniem. Iedzimtas un iegūtas sirdskaites, fizioterapijas iespējas. Akūtas un hroniskas elpošanas sistēmas saslimšanās. Fizioterapija pulmonoloģijā (bronhiālā astma, pneimonija, bronhīti, cistiskā fibroze utt.) 3.tests.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fizioterapija reimatoloģijā pediatrijā – juvenīlais ideopātiskais artrīts, sklerodermija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija III, pozicionēšanas pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana I
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elpošanas tehnikas bērniem, mīksto audu tehniku fizikālas medicīnas pielietošana terapijas ievaros.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
76 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Palisano, R., Orlin, M., & Schreiber, J. (2023). Campbell's Physical Therapy for Children (6th ed.). Elsevier.

2.

Spearing, E. M., Pelletier, E. S., & Drnach, M. (2021). Tecklin's Pediatric Physical Therapy (6th ed.). Publisher.

3.

Matthews, D. J., & Alexander, M. A. (2015). Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice (5th ed.). Demos Medical.

Papildu literatūra

1.

1. Flemige, I. (1999). Zīdaiņa attīstība un attīstības traucējumi. Zvaigzne ABC. ISBN 9984-17-090-X.

2.

2. Cech, D. J., & Martins, S. (2012). Functional Movement Development Across the Life Span. Elsevier Saunders.

3.

3. Tecklin, J. S. (2014). Pediatric Physical Therapy (5th ed.). LWW.

4.

4. Aly, Barone-Tamoviča, Hoehl, Ozoliņa, Barone-Tamoviča, Līga, Hoehl, Claudia, & Ozoliņa, Dagnija. (2009). Mana bērna attīstības ceļš / Monika Alī ; no vācu valodas tulkojušas Līga Barone-Tamoviča, Klaudija Hēla, Dagnija Ozoliņa. Rīga: Jumava.

5.

5. Murphy, K. P. (Ed.), McMahon, M. A. (Ed.), & One More. (2020). Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice (6th ed.). Demos Medical Publishing

6.

6. Bierman, J. C., Franjoine, M. R., Hazzard, C. M., Howle, J., & One More. (2016). Neuro-Developmental Treatment: A Guide to NDT Clinical Practice (1st ed.). Thieme.

7.

7. Bundy, A. C., & Lane, S. J. (2019). Sensory Integration: Theory and Practice (3rd ed.). F.A. Davis Company.

8.

8. Bly, L., Medvescek, R. (Photographer), & Whiteside, A. (Foreword). (1999). Baby Treatment Based on NDT Principles (1st ed.). Communication Skill Builders

9.

9. Cook, A. M., Polgar, J. M., & Encarnação, P. (2020). Assistive Technologies: Principles and Practice (5th ed.). Mosby.

10.

10. McPherson, P. (Ed.). (2022). Handbook of Treatment Planning for Children with Autism and Other Neurodevelopmental Disorders. Springer Nature.

Citi informācijas avoti

1.

physio-pedia

2.

NCBI

3.

Esmu klāt

4.

BMC Complementary Medicine and Therapies