Fizioterapija pediatrijā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Veidot topošajiem fizioterapeitiem zināšanas, izpratni un prasmes par atbilstošu izmeklēšanu un fizioterapijas mērķu, plāna un metožu izvēli un pielietošanu pie dažādām saslimšanām pediatrijā uz pierādījumiem balstītas prakses ietvaros.
Priekšzināšanas
Pamatzināšanas cilvēka anatomijā, normālā un patoloģiskā fizioloģijā, slimību propedeitikā, motorā kontrolē, fizioterapijas pamatos.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Par pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojumiem: iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi; fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija.; pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modeļa ietvaros; par fizioterapijas procesa organizēšanu, vadīšanu; par vecāku izglītošanu atbilstoši bērna funkcionālajam un veselības stāvoklim.
Prasmes
1.Pielietojot teorētiskās zināšanas fizioterapijas diagnostikas metodēs bērniem ar dažādām saslimšanām un attīstības traucējumiem, spēs izvēlēties piemērotākās fizioterapijas izmeklēšanas un terapijas taktiku, spēs izvirzīt terapijas mērķus un sastādīt plānu; spēs diskutēt un zinātniski pamatot konkrēto terapijas metožu izvēli pie dažādām saslimšanām; spēs izglītot vecākus, kā arī sastādīt profilakses programmu bērna veselības un funkcionālā stāvokļa uzlabošanai; spēs interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību, interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem.
Kompetences
1.Patstāvīgi spēs interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā, spēs organizēt fizioterapijas procesu pielietojot LR reģistrētas fizioterapijas tehnoloģijas, nodrošinot uz pierādījumiem balstīto praksi bērna vecuma pacientiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīga darba uzdevumi: zināšanu un prasmju nostiprināšana saistībā ar nodarbībās apgūtajām tēmām fizioterapija pediatrijā.
Studentiem
- patstāvīgi jāizveido un jāizstāv prezentācija par noteikto tēmu saistībā ar sievietes veselību, dzemdniecību, ginekoloģiju;
- jāsagatavojas teorētiskiem testiem (4) par studiju kursa saturu;
- jāgatavojas praktiskajām semināram par fizioterapijas plāna izveidi un klīniska protokola aizstāvēšanu;
- jāgatavojas eksāmenam (praktiskā un teorētiskā daļa).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem.
- prezentācijas sagatavošana un aizstāvēšana. Vērtēšanas kritēriji tiek paziņoti studentiem pirmās nodarbības laikā.
- četri teorētiskie testi - slēgta tipa jautājumi ar atbilžu variantiem. Tests un citi uzdevumi tiek ieskaitīti, ja ir iegūti minimāli 4 punkti.
-seminārs (klīnisko gadījumu analīze). Novērtēšanas kritērijus studenti saņem kopā ar klīniskiem gadījumiem pirmajā nodarbībā.
- eksāmens (teorētiskā (50%) un praktiskā daļa (50%)) – jānokārto abas daļas.
Katrā no pārbaudījuma veidiem maksimālais vērtējums ir 10 punkti.
Studentiem ir iespēja iegūt papildus punktus par aktīvu dalību nodarbībās (diskusijas, oponēšana utt.)
Studiju kurss ir ieskaitīts, ja galā vērtējumā ir iegūtas kā minimums 4 balles.
Studiju kurss nav ieskaitīts, ja apmeklējums ir zemāks par 65%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Augoša skeleta īpatnības. Iedzimtas un iegūtas balsta un kustību orgānu sistēmu patoloģijas bērniem. Gūžas displāzija, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija ortopēdijā pediatrijā (greiza pēda, Torticollis, Pertesa slimība, Osteoenesis imperfecta, skolioze, artogripoze utt.). 2.tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācijaII
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nervu sistēmas veidošanās antenatālajā periodā, tās attīstība dinamikā. Bērna attīstība pirmajos dzīves gados (motorika, uztvere, valoda, psihosociālā attīstība).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Bērna augšana, attīstība, [re]habilitācija, SFK konteksts, motorā kontroles un mācīšanas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta izmeklēšana fizioterapija pediatrijā. Klīniskais protokols, aizpildīšanas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija III, pozicionēšanas pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņu funkcionēšanas un attīstības novērtēšanas iespējas, terapijas iespējas. Priekšlaikus dzimis bērns, fizioterapijas iespējas. 1.tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņu funkcionēšanas un attīstības novērtēšanas iespējas, terapijas iespējas. Priekšlaikus dzimis bērns, fizioterapijas iespējas. 1.tests.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta izmeklēšana fizioterapija pediatrijā. Klīniskais protokols, aizpildīšanas pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas tehnikas bērniem, mīksto audu tehniku fizikālas medicīnas pielietošana terapijas ievaros.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nervu sistēmas veidošanās antenatālajā periodā, tās attīstība dinamikā. Bērna attīstība pirmajos dzīves gados (motorika, uztvere, valoda, psihosociālā attīstība).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana I
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Bērna augšana, attīstība, [re]habilitācija, SFK konteksts, motorā kontroles un mācīšanas teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas tehnikas bērniem, mīksto audu tehniku fizikālas medicīnas pielietošana terapijas ievaros.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Neiromuskulāras saslimšanas, Spina Bifida, Trisomijas sindroms, fizioterapijas iespējas. Paliatīvā aprūpe pediatrijā, fizioterapeita loma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija I
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cerebrālā trieka, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija neiroloģijā pediatrijā (n. facialis bojājums, pl. brachialis bojājums, hidrocefālija utt.)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana II
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko palīglīdzekļu piemeklēšana un pielāgošana bērniem. 4.tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana I
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Handlinga pamatprinipi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cerebrālā trieka, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija neiroloģijā pediatrijā (n. facialis bojājums, pl. brachialis bojājums, hidrocefālija utt.)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Handlinga pamatprinipi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija I
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija III, pozicionēšanas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Augoša skeleta īpatnības. Iedzimtas un iegūtas balsta un kustību orgānu sistēmu patoloģijas bērniem. Gūžas displāzija, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija ortopēdijā pediatrijā (greiza pēda, Torticollis, Pertesa slimība, Osteoenesis imperfecta, skolioze, artogripoze utt.). 2.tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācijaII
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Neiromuskulāras saslimšanas, Spina Bifida, Trisomijas sindroms, fizioterapijas iespējas. Paliatīvā aprūpe pediatrijā, fizioterapeita loma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens (praktiskā un teorētiskā daļa)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizioterapija reimatoloģijā pediatrijā – juvenīlais ideopātiskais artrīts, sklerodermija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens (praktiskā un teorētiskā daļa)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Asinsrites un elpošanas sistēmu anatomiski fizioloģiskās īpatnības bērniem. Iedzimtas un iegūtas sirdskaites, fizioterapijas iespējas. Akūtas un hroniskas elpošanas sistēmas saslimšanās. Fizioterapija pulmonoloģijā (bronhiālā astma, pneimonija, bronhīti, cistiskā fibroze utt.) 3.tests.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vides ietekme uz bērna attīstību, inventāra izvēle. Vecāku izglītošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Asinsrites un elpošanas sistēmu anatomiski fizioloģiskās īpatnības bērniem. Iedzimtas un iegūtas sirdskaites, fizioterapijas iespējas. Akūtas un hroniskas elpošanas sistēmas saslimšanās. Fizioterapija pulmonoloģijā (bronhiālā astma, pneimonija, bronhīti, cistiskā fibroze utt.) 3.tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vides ietekme uz bērna attīstību, inventāra izvēle. Vecāku izglītošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana II
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Handlinga pamatprinipi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Augoša skeleta īpatnības. Iedzimtas un iegūtas balsta un kustību orgānu sistēmu patoloģijas bērniem. Gūžas displāzija, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija ortopēdijā pediatrijā (greiza pēda, Torticollis, Pertesa slimība, Osteoenesis imperfecta, skolioze, artogripoze utt.). 2.tests.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņu funkcionēšanas un attīstības novērtēšanas iespējas, terapijas iespējas. Priekšlaikus dzimis bērns, fizioterapijas iespējas. 1.tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens (praktiskā un teorētiskā daļa)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācijaII
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nervu sistēmas veidošanās antenatālajā periodā, tās attīstība dinamikā. Bērna attīstība pirmajos dzīves gados (motorika, uztvere, valoda, psihosociālā attīstība).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vides ietekme uz bērna attīstību, inventāra izvēle. Vecāku izglītošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cerebrālā trieka, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija neiroloģijā pediatrijā (n. facialis bojājums, pl. brachialis bojājums, hidrocefālija utt.)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens (praktiskā un teorētiskā daļa)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana II
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana II
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko palīglīdzekļu piemeklēšana un pielāgošana bērniem. 4.tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija III, pozicionēšanas pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Bērna augšana, attīstība, [re]habilitācija, SFK konteksts, motorā kontroles un mācīšanas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cerebrālā trieka, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija neiroloģijā pediatrijā (n. facialis bojājums, pl. brachialis bojājums, hidrocefālija utt.)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija I
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācijaII
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas tehnikas bērniem, mīksto audu tehniku fizikālas medicīnas pielietošana terapijas ievaros.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Handlinga pamatprinipi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vides ietekme uz bērna attīstību, inventāra izvēle. Vecāku izglītošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Bērna augšana, attīstība, [re]habilitācija, SFK konteksts, motorā kontroles un mācīšanas teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Asinsrites un elpošanas sistēmu anatomiski fizioloģiskās īpatnības bērniem. Iedzimtas un iegūtas sirdskaites, fizioterapijas iespējas. Akūtas un hroniskas elpošanas sistēmas saslimšanās. Fizioterapija pulmonoloģijā (bronhiālā astma, pneimonija, bronhīti, cistiskā fibroze utt.) 3.tests.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta izmeklēšana fizioterapija pediatrijā. Klīniskais protokols, aizpildīšanas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nervu sistēmas veidošanās antenatālajā periodā, tās attīstība dinamikā. Bērna attīstība pirmajos dzīves gados (motorika, uztvere, valoda, psihosociālā attīstība).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija I
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Neiromuskulāras saslimšanas, Spina Bifida, Trisomijas sindroms, fizioterapijas iespējas. Paliatīvā aprūpe pediatrijā, fizioterapeita loma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Augoša skeleta īpatnības. Iedzimtas un iegūtas balsta un kustību orgānu sistēmu patoloģijas bērniem. Gūžas displāzija, fizioterapijas iespējas. Fizioterapija ortopēdijā pediatrijā (greiza pēda, Torticollis, Pertesa slimība, Osteoenesis imperfecta, skolioze, artogripoze utt.). 2.tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana I
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņu funkcionēšanas un attīstības novērtēšanas iespējas, terapijas iespējas. Priekšlaikus dzimis bērns, fizioterapijas iespējas. 1.tests.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta izmeklēšana fizioterapija pediatrijā. Klīniskais protokols, aizpildīšanas pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Neiromuskulāras saslimšanas, Spina Bifida, Trisomijas sindroms, fizioterapijas iespējas. Paliatīvā aprūpe pediatrijā, fizioterapeita loma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Asinsrites un elpošanas sistēmu anatomiski fizioloģiskās īpatnības bērniem. Iedzimtas un iegūtas sirdskaites, fizioterapijas iespējas. Akūtas un hroniskas elpošanas sistēmas saslimšanās. Fizioterapija pulmonoloģijā (bronhiālā astma, pneimonija, bronhīti, cistiskā fibroze utt.) 3.tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizioterapija reimatoloģijā pediatrijā – juvenīlais ideopātiskais artrīts, sklerodermija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motorā kontrole, bērna attīstības facilitācija III, pozicionēšanas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze, klīnisko protokolu aizstāvēšana I
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas tehnikas bērniem, mīksto audu tehniku fizikālas medicīnas pielietošana terapijas ievaros.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Palisano, R., Orlin, M., & Schreiber, J. (2023). Campbell's Physical Therapy for Children (6th ed.). Elsevier.
Spearing, E. M., Pelletier, E. S., & Drnach, M. (2021). Tecklin's Pediatric Physical Therapy (6th ed.). Publisher.
Matthews, D. J., & Alexander, M. A. (2015). Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice (5th ed.). Demos Medical.
Papildu literatūra
1. Flemige, I. (1999). Zīdaiņa attīstība un attīstības traucējumi. Zvaigzne ABC. ISBN 9984-17-090-X.
2. Cech, D. J., & Martins, S. (2012). Functional Movement Development Across the Life Span. Elsevier Saunders.
3. Tecklin, J. S. (2014). Pediatric Physical Therapy (5th ed.). LWW.
4. Aly, Barone-Tamoviča, Hoehl, Ozoliņa, Barone-Tamoviča, Līga, Hoehl, Claudia, & Ozoliņa, Dagnija. (2009). Mana bērna attīstības ceļš / Monika Alī ; no vācu valodas tulkojušas Līga Barone-Tamoviča, Klaudija Hēla, Dagnija Ozoliņa. Rīga: Jumava.
5. Murphy, K. P. (Ed.), McMahon, M. A. (Ed.), & One More. (2020). Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice (6th ed.). Demos Medical Publishing
6. Bierman, J. C., Franjoine, M. R., Hazzard, C. M., Howle, J., & One More. (2016). Neuro-Developmental Treatment: A Guide to NDT Clinical Practice (1st ed.). Thieme.
7. Bundy, A. C., & Lane, S. J. (2019). Sensory Integration: Theory and Practice (3rd ed.). F.A. Davis Company.
8. Bly, L., Medvescek, R. (Photographer), & Whiteside, A. (Foreword). (1999). Baby Treatment Based on NDT Principles (1st ed.). Communication Skill Builders
9. Cook, A. M., Polgar, J. M., & Encarnação, P. (2020). Assistive Technologies: Principles and Practice (5th ed.). Mosby.
10. McPherson, P. (Ed.). (2022). Handbook of Treatment Planning for Children with Autism and Other Neurodevelopmental Disorders. Springer Nature.