Dokumentālā fotogrāfija un fotožurnālistika
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Pārzināt dokumetālās fotogrāfijas lomu sociālu, ekonomisku un politisku problēmu atspoguļošanā. • Izprast dokumentālās fotogrāfijas pamatuzdevumus un atšķirības no citiem fotogrāfijas žanriem. • Analizēt un salīdzīnāt fotogrāfijas un teksta attiecības presē. • Diskutēt un definēt dažādus naratīva paņēmienus fotogrāfijās.
Prasmes
1.• Pastāvīgi radīt fotogrāfijas par vienotu tēmu, lai komunicētu kādi sociāli, ekonomiski vai politiski nozīmīgu problēmu. • Izveidot fotogrāfijas atbilstoši fotoziņu aģentūru prasībām. • Kritiski analizēt fotogrāfijas izmantošanu medijos. • Atšķirt dažādus vēstījumus un kontekstus fotogrāfijas reprezentācijā.
Kompetences
1.• Izvērtēt realitāti, piemērojot informāciju fotostāsta veidošanai. • Kritiska attieksme pret fotogrāfijām medijos. • Paškritiska attieksme pret savu fotogrāfiju atbilstību vispārpieņemtajiem kvalitātes kritērijiem. • Noteikt fotogrāfiju spēju artikulēt kādu vēstījumu un šī vēstījuma nozīmības izvērtēšanu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas aprobēt, veidojot fotostāstu par kādu no sabiedrībā aktuālām tēmām.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• Līdzdalība lekcijās.
• Līdzdalība un aktivitātes semināros.
• Radošais projekts – fotostāsta izveidošana, tā atbilstība kursa saturam.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos.
Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos.
Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos.
Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos.
Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stāsta elementi fotogrāfijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
No ielu fotogrāfijas līdz sociāliem tīkliem.
Preses fotogrāfija vs dokumentālā autorfotogrāfija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
No ielu fotogrāfijas līdz sociāliem tīkliem.
Preses fotogrāfija vs dokumentālā autorfotogrāfija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Preses fotogrāfiju analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfijas naratīvs jeb fotostāsts kā spēcīgs vēstījums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfijas naratīvs jeb fotostāsts kā spēcīgs vēstījums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotostāsta veidošanas pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija kā propagandas un ideoloģijas līdzeklis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija kā propagandas un ideoloģijas līdzeklis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotostāsta pilnveidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos.
Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dokumentālas fotogrāfijas vēsture un loma sabiedriski politiskajos procesos.
Realitāte un reālisms, objektivitāte un subjektivitāte. Dokumentālā fotogrāfija vs inscenētā fotogrāfija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stāsta elementi fotogrāfijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
No ielu fotogrāfijas līdz sociāliem tīkliem.
Preses fotogrāfija vs dokumentālā autorfotogrāfija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfijas naratīvs jeb fotostāsts kā spēcīgs vēstījums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfijas naratīvs jeb fotostāsts kā spēcīgs vēstījums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija kā propagandas un ideoloģijas līdzeklis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija kā propagandas un ideoloģijas līdzeklis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotostāsta pilnveidošana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Barthes, Roland. (1977). Image, Music, Text. London: Fontana Press.
Barthes, Roland. (1972). Mythologies. London: Cape.
Bate, David (2009) Photography: The Key Concepts London: Berg
Baudrillard, Jean (1981) Simulacra and Simulations, trans. Paul Foss, Paul Patton and Philip. Beitchman. New York: Semiotext(e)
Berger, John (1990) Ways of Seeing, London: Penguin
Bull, Stephen (2010) Photography London: Routledge.
Burgin, Victor (1982) Thinking Photography. Basingstoke: Macmillan
Campany, David (ed.). (2003). Art and Photography. London: Phaidon.
Frank, Robert. (1978). The Americans. Millerton, New York: Aperture.
Gefter, Philip (2009). Photography After Frank, New York: Aperture
Marien, Mary Warner. (2006) Photography: A Cultural History. London: Laurence King.
Roberts, John Charles. (1998). The Art of Interruption: Realism, Photography and the Everyday. Manchester: Manchester University Press.
Shore, Stephen (2007). The Nature of Photograohs, London: Phaidon
Wells, Liz (ed.). (2009) Photography: A Critical Introduction. 4th edition, London: Routledge
Williams, Val. (2002). Martin Parr. London: Phaidon.
Marien, Mary Warner. (2012) 100 Ideas that Changed Photography. New York: Aperture Nagal.
Tanya. (2012). The New Street Photography Manifesto. London: Ilex