Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Psihoterapijas virzieni

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_373
Zinātnes nozare
Personības psiholoģija; Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar dažādiem psihoterapijas virzieniem, attīstīt izpratni par dažādu psihoterapijas virzienu pamatpostulātiem un darbības principiem, sekmēt atbilstošu metožu/tehniku izvēli konsultēšanā.

Priekšzināšanas

Personības psiholoģija, Sociālā psiholoģija, Psiholoģiskā konsultēšana, Klīniskā konsultēšana.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti izprot un salīdzina dažādu psihoterapijas virzienu pamatpostulātus un darbības principus, analizē mūsdienu pētījumus psihoterapijā.

Prasmes

1.Studenti diskutē par dažādiem psihoterapijas virzieniem, novērtē to stiprās puses un ierobežojumus, nosauc to pamata idejas un metodes, pielieto atsevišķākas tehnikas; spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos.

Kompetences

1.Studenti orientējas psihoterapijas virzienu daudzveidībā un konsultēšanā izvēlas klientu/pacientu grupai atbilstošas tehnikas/metodes, savas kompetences ietvaros.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos literatūras avotus; sagatavoties testam par psihoterapijas virzienu pamatpostulātiem; atrast un iepazīties ar pēdējo gadu pētījumiem psihoterapijā, un grupā sagatavot prezentāciju, lai ar to iepazīstinātu savus kursa biedrus.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Jāuzraksta referāts par kāda psihoterapijas virziena efektivitāti mūsdienās, izmantojot informāciju no pēdējo 10 gadu pētījumiem. Par referātu jāsagatavo prezentācija un tas jānoprezentē semestra pēdējos semināros
2.

Pārbaudījums

-
-
Rakstisks referāts par psihoterapijas virziena efektivitāti mūsdienās (30%) un tā prezentācija (20%), aktīva dalība semināros, diskutējot par psihoterapijas virzieniem (20%), nobeiguma tests (30%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihoterapijas būtība un veidi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihoterapijas būtība un veidi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihoanalītiskā un psihodinamiskā psihoterapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihoanalītiskā un psihodinamiskā psihoterapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Humānistiskā un eksistenciālā psihoterapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ģimenes psihoterapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kognitīvi biheiviorālā psihoterapija. Shēmu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kognitīvi biheiviorālā psihoterapija. Shēmu terapija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kognitīvi biheiviorālā psihoterapija. Shēmu terapija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kognitīvi biheiviorālā psihoterapija. Shēmu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uz ķermeni orientētie psihoterapijas virzieni.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uz ķermeni orientētie psihoterapijas virzieni.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konsultanta un psihoterapeita personība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konsultanta un psihoterapeita personība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Integratīvi eklektiskā pieeja konsultēšanā psihoterapijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Neirozinātne un psihoterapija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihoterapijas efektivitāte.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihoterapijas efektivitāte.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihoterapijas būtība un veidi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihoanalītiskā un psihodinamiskā psihoterapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kognitīvi biheiviorālā psihoterapija. Shēmu terapija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kognitīvi biheiviorālā psihoterapija. Shēmu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uz ķermeni orientētie psihoterapijas virzieni.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konsultanta un psihoterapeita personība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihoterapijas efektivitāte.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Beck, J. S. (2011) Cognitive Behavior Therapy: Basics and Beyond. 2nd ed. New York: Guilford.

2.

Brummers, M. and Enckells, H. (2011) Bērnu un jauniešu psihoterapija. Rīga: Jumava.

3.

Norcross, J. C. (ed) (2011) Psychotherapy Relationships that Work: Evidence-Based Responsiveness. Oxford: Oxford University Press.

4.

Stricker, G. (2010) Psychotherapy Integration. Washington, DC: APA.

5.

Mārtinsone, K., Bite, I., Sudraba. (red) (2016) Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Autoru klektīvs. Rīga, Zvaigzne ABC.

6.

Cottone, R. Rocco. (2017) Theories of Counseling and Psychotherapy: Individual and Relational Approaches. New York, NY: Springer Publishing Company. eBook., Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost)

7.

Gilbert, P. (2019) Psychotherapy for the 21st century: An integrative, evolutionary, contextual, biopsychosocial approach. Psychology And Psychotherapy. Jun; Vol. 92 (2), pp. 164-189; Publisher: Wiley-Blackwell; PMID:30932302

8.

Petrocchi, N. and Cheli, S. (2019)The social brain and heart rate variability: Implications for psychotherapy. Psychology And Psychotherapy [Psychol Psychother] 2019 Jun; Vol. 92 (2), pp. 208-223. Publisher: Wiley-Blackwell; PMID: 30891894, Database: MEDLI

Papildu literatūra

1.

Šube, O. (2011) Traumu psihoterapija ar EMDR: rokasgrāmata psihoterapeitu izglītībai. Rīga: Jumava.

2.

Мак-Вильямс, Н. (1998) Психоаналитеческая диагностика. М.: Класс.

3.

Keismenis, P. (2003) Psihoterapeits un viņa pacients. R: RaKa.

4.

Психотерапия детей и подростков / под.ред. Х.Ремшмидта. (2000) М.: Мир

5.

Brewer, D. (2016) Psychotherapy : Methods, Outcomes and Future Directions. New York : Nova Science Publishers, Inc. 2016. eBook., Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost)

6.

Makover, R. B.(Ed.) (2017)Basics of Psychotherapy : A Practical Guide to Improving Clinical Success. First edition. Arlington, Virginia : American Psychiatric Association Publishing. 2017. eBook., Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost)

7.

Magnavita, J. J., Anchin, J. C.(2014) Unifying Psychotherapy : Principles, Methods, and Evidence From Clinical Science.New York, NY : Springer Publishing Company. 2014. eBook., Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost)

8.

Malans, D.H. (1997) Individuālā psihoterapija un psihodinamikas zinātne. Rīga: RaKa

9.

Norcross, J. C., Goldfried, M. R. (eds) (2005) Handbook of Psychotherapy Integration. Oxford: Oxford University Press. EBSCOhost Ebook Academic Collection ProQuest

10.

Gabbard, G. O, Beck, J. S. and Holmes, J. (eds) (2005) Oxford Textbook of Psychotherapy. Oxford: Oxford University Press.

Citi informācijas avoti

1.

Arts in Psychotherapy

2.

Behavioural and Cognitive Psychotherapy

3.

Clinical Psychology & Psychotherapy

4.

Psychology and Psychotherapy-Theory Research and Practice

5.

Psychotherapy

6.

Psychotherapy Research