Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Āra aktivitātes II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_493
Zinātnes nozare
Citas veselības un sporta zinātņu apakšnozares; Sporta pedagoģija; Sporta teorija un vēsture; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studentiem visaptverošu izpratni par ziemas sporta veidiem — distanču slēpošanu un hokeju, kā arī nometņu organizēšanas principiem, apgūstot to teorētiskos un praktiskos aspektus. Nodrošināt padziļinātas zināšanas un profesionālās prasmes distanču slēpošanas pārvietošanās veidos, hokeja spēles tehnikā un metodikā, kā arī efektīvā ziemas aktivitāšu plānošanā un vadīšanā dažāda vecuma un dzimuma audzēkņiem, veicinot studentu motivāciju un iesaisti ziemas pasākumos.

Priekšzināšanas

Zināšanas profesionālā bakalaura programmas vispārizglītojošos 1., 2.st.g., 3.st.g. nozares teorētiskos un prakstiskos pamata kursos. Nepieciešamas angļu valodas zināšanas pietiekamā līmenī, lai lasītu nozares zinātnisko literatūru un orientētos kursa terminoloģijā angļu valodā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Uzskaita slēpošanas sporta veidus un distanču slēpošanas pārvietošanās veidus, to pamatdarbības un nosauc terminus latviešu un angļu valodā. 2. Skaidro slēpošanas nodarbību vietas izvēles un sagatavošanas nosacījumus pārvietošanās veidu mācīšanai, slēpošanas pasākumu organizēšanai, ievērojot drošas darbības, ētikas un starpdisciplinaritātes pamatprincipus t.sk. anatomijā, fizioloģijā, biomehānikā. 3. Pamato slēpošanas inventāra izvēles nosacījumus ievērojot biomehānikas pamatprincipus, tā sagatavošanu nodarbībām, inventāra apkopes un glabāšanas praksi. 4. Pielāgo distanču slēpošanas mācīšanas un fiziskās sagatavotības metodiku darbā ar dažāda vecuma un dzimuma kontingentu, ievērojot treniņu teorijas, psiholoģijas un fizioloģijas likumsakarības. 5. Skaidro distanču slēpošanas ieguvumus starpdisciplināri fiziskās sagatavotības paaugstināšanā un veselības sekmēšanā ar piemēriem, fizioloģijā, psiholoģijā, biomehānikā. 6. Atpazīst hokeja tiesneša žestus atbilstoši hokeja noteikumiem. 7. Zina un ievēro slidošanas un hokeja drošības noteikumus. 8. Lieto slidošanas pamata tehnikas un pamata tehniskos paņēmienus un uzskaita terminoloģiju latviešu un angļu valodā. 9. Apraksta slidošanas un/vai hokeja spēles tehnikas paņēmienu mācību aktivitāšu plānu attiecīgam vecumam ievērojot psiholoģiskos un fizioloģiskos aspektus. 10. Diskutē par nometnes nozīmi cilvēka personības veidošanā un vispusīgā attīstībā, ievērojot starpdisciplinaritātes pieeju psiholoģiskajā, fizioloģiskākā un pedagoģiskajā aspektā. 11. Skaidro nometņu satura veidošanas principus ievērojot Latvijas republikas Ministru kabineta noteikumus - juridiskos aspektus. 11. Apraksta bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība Latvijā, nometņu kustību, vēsturi un attīstību. 13. Nosauc nometņu veidus, nometņu organizēšanas posmus un apraksta specifiku un satura veidošanu gan latviešu, gan angļu valodā.

Prasmes

1.1. Demonstrē slēpošanas pārvietošanās veidus, spējot skaidrot kustību elementus latviešu un angļu valodās, un nosaka to pielietošanas efektivitāti atbilstoši vides reljefam un klimatiskiem apstākļiem. 2. Konstatē neprecizitātes pārvietošanās veidu izpildījumā un piemēro vingrinājumus un / vai vides reljefu to novēršanai. 3. Sagatavo slēpošanas inventāru atbilstoši slēpošanas stilam un klimatiskajiem apstākļiem. 4. Pielieto pedagoģiskās kompetences slēpošanas nodarbību, āra ziemas aktivitāšu plānošanā un vadīšanā, novērošanā un novērtēšanā, ievērojot starpdisciplinaritāti pedagoģijas, psiholoģijas, fizioloģijas kontekstā. 5. Demonstrē slidošanas un hokeja tehnikas pamatu paņēmienu mācīšanas un pilnveidošanas vingrinājumus raksturojot tos latviešu un angļu valodās. 6. Plāno mācību stundas konspektu slidošanas un/vai hokeja tehnikas paņēmienu mācīšanai un pilnveidošanai, veicinot starpdispilinaritāti ar fizioloģijas, psiholoģijas, biomehāniskajiem aspektiem. 7. Pielieto hokeja noteikumus praksē (tiesā treniņspēli) lietojot terminoloģiju gan latviešu, gan angļu valodās. 8. Praktiski pielieto hokeja tehnikas pamata paņēmienus. 9. Veido nometnes saturu, izvēloties nometnes mērķim, vecuma un dzimuma īpatnībām un fiziskajai sagatavotībai piemērotākās aktivitātes, veidot nometnes satura plānu ievērojot starpdisciplinaritāti psiholoģijas, pedagoģijas, fizioloģijas Latvijas republikas Ministru kabineta noteikumus. 10. Veido nometņu projektus, definējot atbilstošus mērķus, izvirzot uzdevumus un projekta realizācijai izvēloties piemērotas metodes, kas apgūtas un pielietotas psiholoģijas, pedagoģijas un didaktikas studiju kursos. 11. Prot strādāt komandā organizējot nometnes un īstenojot nometnes saturu.

Kompetences

1.1. Savā profesionālajā darbībā spēj izvērtēt un izmantot slēpošanu, kā līdzekli fiziskās sagatavotības un veselības sekmēšanai, izprotot fizioloģiskās, psiholoģiskās izmaiņas dinamiku. 2. Spēj parādīt atbilstošu metodiku pedagoģiskajā un psiholoģiskajā aspektā, un uzskatu izpratni par slēpošanas un āra ziemas aktivitāšu lomu. 3. Spēj pieņemt, pamatot lēmumus un veikt profesionālos pienākumus slēpošanas nodarbību un ziemas pasākumu uz slēpēm vadīšanā un organizēšanā ievērojot starpdisciplinaritāti t.sk. aktivitāšu organizēšanā. 5. Spēj darboties kā patstāvīgi, tā arī komandā un praktiskajā darbībā uzrādīt komunikatīvas prasmes gan latviešu, gan angļu valodās. 6. Veic inovatīvu profesionālo un pētniecisko darbību slēpošanas mācīšanā un ieguvumu jautājumos pirmskolā, vispārizglītojošu skolās un iedzīvotājiem fiziskās aktivitātes un veselības paaugstināšanā un sekmēšanā, sekmējot biomehānisko, fizioloģisko, pedagoģisko, didaktisko un psiholoģisko principu ievērošanā. 7. Teorētiskās zināšanas spēj realizēt praksē, patstāvīgi izvēloties mācīšanai un pilnveidošanai atbilstošus vingrinājumus, noteikt izpildes dozējumu un atbilstošu metodiku, izrietot no sporta teorijas pamatiem. 8. Realizē sporta stundas formu un saturu, ievērojot drošības tehnikas pamatprincipus. 9. Spēj veidot izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus, ievērojot pedagoģisko pieeju inovācijas novērtēšanā. 10. Prasmīgi analizē un izvērtē izvelēto nometnes saturu un aktivitāšu ietekmi uz personības vispusīgu attīstību. 11. Pārzin nometņu organizēšanas saistošo likumdošanu. 12. Izstrādā un prezentē nometņu projektus, aprakstot to veidošanas un realizācijas posmus, ievērojot pedagoģiskos un psiholoģiskos pamatprincipus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Laboratorijas darbs

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Kursa apgūšanas laikā studenti patstāvīgi studē literatūru gan latviešu. gan angļu valodās, gatavojas teorētiskām un praktiskām ieskaitēm un praktiskiem uzdevumiem. Izmantojot digitālos risinājumus, veic slēpošanas pārvietošanās veidu videofilmēšanu un tehnikas analīzi ar videoanalīzes programmatūru. Balstoties tehnikas analīzes rezultātos, izstrādā vingrinājumus nepilnību novēršanai ievērojot biomehāniskas pamatprincipus.

2.

Nometnes satura plāns

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Mājas darbs: Bērnu atpūtas un piedzīvojumu nometnes leģendas izvēle, satura veidošana, nometnes mērķim atbilstošu aktivitāšu izvēle pielietojot caurviju principu un nometnes satura plāna izveide ievērojot pedagoģiskos. fizioloģiskos un psiholoģsiikos aspektus

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Slēpošana - teorētiskais pārbaudījums

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Slēpošanas sporta veidi, distanču slēpošanas pārvietošanās veidi; pārvietošanās tehnika, terminoloģija latviešu un angļu valodās; inventāra izvēle un sagatavošana; drošības noteikumi; slēpošanas nodarbību un ziemas pasākumu vietas izvēle, iekārtošanu un noformēšanu; prasmju un kompetenču pielietošanu nozares speciālista profesionālajā darbībā slēpošanas nodarbību, pasākumu un aktivitāšu organizēšanā un vadīšanā; slēpošanas ieguvumi fiziskās sagatavotības paaugstināšanā un veselības sekmēšanā, ievērojot pedagoģiskos, didaktiskos, psiholoģiskos, fizioloģiskos un biomehāniskos aspektus.

2.

Hokejs - teorētiskā pārbaude

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Hokeja teorētisko zināšanu pārbaude ar tehnikas paņēmienu apguvi latviešu un angļu valodās, noteikumu zināšanu un mācīšanas metodiku atbilstoši vispārizglītojošo skolu prasībām ievērojot pedagoģiskos. didaktiskos, psiholoģiskos aspektus, drošības noteikumi uz ledus un inventāra izvēle atbilstoši vecumposmiem un vajadzībām.

3.

Nometņu mācība - teorētisko zināšanu tests

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Nometne, ar bērnu nometņu organizēšanu saistītā likumdošana un normatīvie akti. Pedagoģiskais personāls nometnē. Dokumentācija nometnē. Nometņu veidi un satura veidošanas specifika, Nometnes mērķi, uzdevumi, metožu izvēle ievērojot pedagoģiskos, didaktiskos, fizioloģiskos aspektus. Nometnes leģenda, intriga. Grupas attīstības fāzes un temporitms (dienas, nedēļas). Nometnes projekta veidošana.

4.

Slēpošana - praktiskie pārbaudījumi

20,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Praktisko soļu un pārvietošanās stilu demonstrējums, lietojot terminoloģiju gan latviešu. gan angļu valodās. Dalība sacensībās un/vai slēpošanas pārgājienā atbilstoši pedagoģiskajiem, psiholoģiskajiem un fizioloģiskajiem aspektiem. Mācību prakse ievērojot didaktisko paņemienu un psiholoģisko aspektu ievērošanu.

5.

Hokejs - praktiskais pārbaudījums

20,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Hokejā praktisko pārbaudījumu izpildījums ar terminoloģiju latviešo un angļu valodās vienlaikus veicot tehnisko demonstrējumu uz ledus. Hokeja Spēle ievērojot vienkāršotus nosacījumus. Mācību prakse ievērojot didaktiskos, psiholoģiskos, fizioloģiskos aspektus.

6.

Nometņu mācība - projektu prezentācijas, pasākumu organizēšana, rīta rosmes, posteri - sienas avīzes u.c.

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Nometņu projektu satura prezentācijas, reklāmu izstrāde (marketings), pasākumu organizēšana, pasākumu izvērtēšana, sienas avīzes - posteru izstrāde, rīta rosmes organizēšana un izvērtēšana ņemot vērā pedagoģisko un psiholoģisko pamatprincipu ievērošanu.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slēpošanas sporta veidu klasifikācija latviešu un angļu valodās, vēsture, attīstība, perspektīvas Latvijā, Eiropā un pasaulē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slēpošanas sporta veidu klasifikācija latviešu un angļu valodās, vēsture, attīstība, perspektīvas Latvijā, Eiropā un pasaulē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Distanču slēpošanas pārvietošanās veidu klasifikācija latviešu un angļu valodās, un mācīšanas metodika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Distanču slēpošanas terminoloģija latviešu un angļu valodās, pārvietošanās veidu tehnikas un pamatdarbību raksturojums no biomehāniskā un fizioloģiskā aspekta.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Drošības tehnikas noteikumi, traumu profilakse, pirmās palīdzības sniegšana ievērojot sporta medicīnas un pirmās palīdzības pamatprincipus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Drošības tehnikas noteikumi, traumu profilakse, pirmās palīdzības sniegšana ievērojot sporta medicīnas un pirmās palīdzības pamatprincipus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slēpošanas inventāra raksturojums atbilstoši biomehānikas principiem, tā izvēle, sagatavošana nodarbībām un sacensībām, inventāra glabāšana un kopšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Distanču slēpošanas pārvietošanās veidu tehnikas demonstrējums uzskatot tehnikas elementus un terminoloģiju latviešu un angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slēpošanas nodarbību un citu ziemas pasākumu vietas izvēle, sagatavošana un iekārtošana ievērojot didaktiskos, psiholoģiskos un fizioloģiskos aspektus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Dalība ziemas pasākumos – pārgājienā, sacensībās, rotaļās, stafetēs, spēlēs, ievērojot didaktiskos, psiholoģiskos un fizioloģiskos aspektus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Hokeja - slidošana aktivitāšu satura izklāsts, veicamie uzdevumi un prasības. Hokeja vēsture. Drošības noteikumi hokejā -slidošanā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
22 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Jauniešu personības veidošana caur hokeja - slidošanas nodarbībām, ietverot psiholoģisko, didaktisko un fizioloģisko aspektu ievērošanu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Iesildīšanās specifika slidošanā akcentējot fizioloģijas un pedagoģijas un psiholoģijas pamatprincipu ievērošanu. Mācīt slidošanas pamatu tehnikas paņēmienus izmantojot latviešu un angļu valodas terminoloģiju ievērojot biomehānikas un didaktikas principus. Spēles un rotaļas atbilstoši sporta stundu starpdisciplinaritātes pieejām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Iesildīšanās specifika hokejā, fizioloģiskā un didaktiskā pamatojuma definējums. Mācīt tehnikas paņēmienus –nūjas tehnika ievērojot biomehāniskos principus. Spēles un rotaļas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Iesildīšanās specifika hokejā, fizioloģiskā un didaktiskā pamatojuma definējums. Mācīt tehnikas paņēmienus –nūjas tehnika ievērojot biomehāniskos principus. Spēles un rotaļas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko un psiholoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko un psiholoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko un psiholoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Hokeja spēle pielāgotos laukumos ievērojot didaktisko un psiholoģiskos aspektus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Hokeja spēle pielāgotos laukumos ievērojot didaktisko un psiholoģiskos aspektus.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas (Praktiskie pārbaudījumi) vadīšana un analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas (Praktiskie pārbaudījumi) vadīšana un analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas (Praktiskie pārbaudījumi) vadīšana un analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Mājas darbu prezentācija par tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikāciju latviešu un angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Mājas darbu prezentācija par tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikāciju latviešu un angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Mājas darbu prezentācija par tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikāciju latviešu un angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Mājas darbu prezentācija par tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikāciju latviešu un angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nometņu organizēšanas apguvei nepieciešamā satura izklāsts, vērtēšanas kritēriji. Nometne, ar bērnu nometņu organizēšanu saistītā likumdošana un normatīvie akti. MK 981.noteikumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nometņu organizēšanas apguvei nepieciešamā satura izklāsts, vērtēšanas kritēriji. Nometne, ar bērnu nometņu organizēšanu saistītā likumdošana un normatīvie akti. MK 981.noteikumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nometņu organizēšanas apguvei nepieciešamā satura izklāsts, vērtēšanas kritēriji. Nometne, ar bērnu nometņu organizēšanu saistītā likumdošana un normatīvie akti. MK 981.noteikumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Dokumentācija nometnē: Pedagoģiskais personāls nometnē ievērojot psiholoģiskos un pedagoģiskos aspektus, pienākumi; Nometņu veidi to formulējums latviešu un angļu valodās; Nometnes satura veidošanas specifika, Nometnes mērķi, uzdevumi, metožu izvēle latviešu un angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Dokumentācija nometnē: Pedagoģiskais personāls nometnē ievērojot psiholoģiskos un pedagoģiskos aspektus, pienākumi; Nometņu veidi to formulējums latviešu un angļu valodās; Nometnes satura veidošanas specifika, Nometnes mērķi, uzdevumi, metožu izvēle latviešu un angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Dokumentācija nometnē: Pedagoģiskais personāls nometnē ievērojot psiholoģiskos un pedagoģiskos aspektus, pienākumi; Nometņu veidi to formulējums latviešu un angļu valodās; Nometnes satura veidošanas specifika, Nometnes mērķi, uzdevumi, metožu izvēle latviešu un angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nometnes satura veidošana: Nometnes leģenda, intriga, raksturojums; Grupas attīstības fāzes un temporitms (dienas, nedēļas), ietverot psiholoģisko un pedagoģisko aspektu. Nometnes projekta veidošana. Pārbaudes darbs. Praktiskie semināri nodarbības nometnē – nometnes pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšana Bērnu nometnes projektu prezentācija latviešu vai angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nometnes satura veidošana: Nometnes leģenda, intriga, raksturojums; Grupas attīstības fāzes un temporitms (dienas, nedēļas), ietverot psiholoģisko un pedagoģisko aspektu. Nometnes projekta veidošana. Pārbaudes darbs. Praktiskie semināri nodarbības nometnē – nometnes pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšana Bērnu nometnes projektu prezentācija latviešu vai angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nometnes satura veidošana: Nometnes leģenda, intriga, raksturojums; Grupas attīstības fāzes un temporitms (dienas, nedēļas), ietverot psiholoģisko un pedagoģisko aspektu. Nometnes projekta veidošana. Pārbaudes darbs. Praktiskie semināri nodarbības nometnē – nometnes pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšana Bērnu nometnes projektu prezentācija latviešu vai angļu valodās.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
5,00
Kontaktstundas:
50 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slēpošanas sporta veidu klasifikācija latviešu un angļu valodās, vēsture, attīstība, perspektīvas Latvijā, Eiropā un pasaulē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Distanču slēpošanas pārvietošanās veidu klasifikācija latviešu un angļu valodās, un mācīšanas metodika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Distanču slēpošanas terminoloģija latviešu un angļu valodās, pārvietošanās veidu tehnikas un pamatdarbību raksturojums no biomehāniskā un fizioloģiskā aspekta.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Drošības tehnikas noteikumi, traumu profilakse, pirmās palīdzības sniegšana ievērojot sporta medicīnas un pirmās palīdzības pamatprincipus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slēpošanas inventāra raksturojums atbilstoši biomehānikas principiem, tā izvēle, sagatavošana nodarbībām un sacensībām, inventāra glabāšana un kopšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Distanču slēpošanas pārvietošanās veidu tehnikas demonstrējums uzskatot tehnikas elementus un terminoloģiju latviešu un angļu valodās.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slēpošanas sporta veidu klasifikācija latviešu un angļu valodās, vēsture, attīstība, perspektīvas Latvijā, Eiropā un pasaulē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slēpošanas nodarbību un citu ziemas pasākumu vietas izvēle, sagatavošana un iekārtošana ievērojot didaktiskos, psiholoģiskos un fizioloģiskos aspektus.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Dalība ziemas pasākumos – pārgājienā, sacensībās, rotaļās, stafetēs, spēlēs, ievērojot didaktiskos, psiholoģiskos un fizioloģiskos aspektus.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Hokeja - slidošana aktivitāšu satura izklāsts, veicamie uzdevumi un prasības. Hokeja vēsture. Drošības noteikumi hokejā -slidošanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Iesildīšanās specifika slidošanā akcentējot fizioloģijas un pedagoģijas un psiholoģijas pamatprincipu ievērošanu. Mācīt slidošanas pamatu tehnikas paņēmienus izmantojot latviešu un angļu valodas terminoloģiju ievērojot biomehānikas un didaktikas principus. Spēles un rotaļas atbilstoši sporta stundu starpdisciplinaritātes pieejām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Iesildīšanās specifika hokejā, fizioloģiskā un didaktiskā pamatojuma definējums. Mācīt tehnikas paņēmienus –nūjas tehnika ievērojot biomehāniskos principus. Spēles un rotaļas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko un psiholoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Hokeja spēle pielāgotos laukumos ievērojot didaktisko un psiholoģiskos aspektus.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas (Praktiskie pārbaudījumi) vadīšana un analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Mājas darbu prezentācija par tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikāciju latviešu un angļu valodās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Nometņu organizēšanas apguvei nepieciešamā satura izklāsts, vērtēšanas kritēriji. Nometne, ar bērnu nometņu organizēšanu saistītā likumdošana un normatīvie akti. MK 981.noteikumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Dokumentācija nometnē: Pedagoģiskais personāls nometnē ievērojot psiholoģiskos un pedagoģiskos aspektus, pienākumi; Nometņu veidi to formulējums latviešu un angļu valodās; Nometnes satura veidošanas specifika, Nometnes mērķi, uzdevumi, metožu izvēle latviešu un angļu valodās.
Nometnes satura veidošana: Nometnes leģenda, intriga, raksturojums; Grupas attīstības fāzes un temporitms (dienas, nedēļas), ietverot psiholoģisko un pedagoģisko aspektu. Nometnes projekta veidošana. Pārbaudes darbs. Praktiskie semināri nodarbības nometnē – nometnes pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšana Bērnu nometnes projektu prezentācija latviešu vai angļu valodās.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
5,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Grants J. (2007). Mācīsimies slēpot. Rīga: RAKA.157 lpp (akceptējams izdevums)

2.

Krauksta D., Šūtavs V., Grants J., Ukins V. (1999). Slēpošana (I d). Rīga: LSPA. 78 lpp. (akceptējams izdevums)

3.

Grants J., Ukins V. (2001). Slēpošana (2 d.). Rīga: LSPA. 96 lpp. (akceptējams izdevums)

4.

Grants J. (1997). Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns. Rīga: Mācību grāmata. 215 lpp. (akceptējams izdevums)

5.

Formenti F., Askew G.N., Mineti A.E. (2025) Tools and strategies to improve human locomotion performance and safety throughout history: on ice skates, skis, mountains and the battlefieldPiemērots angļu valodas plūsmai

6.

Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība. MK noteikumi Nr.981.

7.

Kupčs J., Balderis H. Hokejs. Rīga, Zvaigzne, 1988.g. -214 lpp. .

8.

Uda, S., Miyamoto, N., Hirose, K., Nakano, H., Stöggl, T., Linnamo, V., Lindinger, S., & Takeda, M. (2024). Cross-Country Ski Skating Style Sub-Technique Detection and Skiing Characteristic Analysis on Snow Using High-Precision GNSS. Sensors,Piemērots angļu valodas plūsmai

9.

Nometņu vadītāja rokasgrāmata. Metodiskais materiāls.-Rīga: VISC, 2011

10.

Kevin Grande, Hugues Séraphin, (2024) Children's recreation as a comparative advantage tool for camping businesses, Journal of Outdoor Recreation and TourismPiemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Sporta spēles skolā. J. Kupča red. Rīga, Zvaigzne, 1991 . - 82.-102. lpp.

2.

Lynch, By Kristie. (2021), "Ice Skating (Figure Skating) 101: A Lifelong Fitness Activity!." Strategies 34.4., 19-27lppPiemērots angļu valodas plūsmai

3.

Domiņa L. “Svētku scenāriji”. Pētergailis, 2006

4.

Liepiņa I., Smukā I. „Metodiskie ieteikumi aktīvās atpūtas un fizisko aktivitāšu pasākumiem lokālās administratīvās teritorijās (pašvaldībās)”. SVA, LR Izglītības ministrija, 2008.

5.

Mattock J. (2024), Ice Hockey Basics: A Beginners Guide, Staten House, 203.lpp.Piemērots angļu valodas plūsmai

6.

Ball A., Ball B. (2018), Basic Camp Management: An Introduction to Camp Administration (9th Edition), Healthy Learning, 500.lpp.Piemērots angļu valodas plūsmai

7.

Krauksta D., Rudzītis R., Grants J., Ukins V. (2002). Slēpošana (3 d). Rīga: LSPA. 50 lpp. (akceptējams izdevums)