Florbols
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Florbola spēles izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē. 2. Florbola tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums florbola vingrinājumu apguvē.
Prasmes
1.4. Praktiski plānot, vadīt florbola vingrinājumus un novērtēt to apguvi valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 5. Pielietot florbola spēlētāju darbības noteikumus, veikt tiesnešu un mācību spēles sekretāra pienākumus. 6. Demonstrēt apgūtās iemaņas florbolā modificētās mācību spēļu sacensībās.
Kompetences
1.7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās florbola vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un florbola līdzekļus. To atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās florbola vingrinājumu aktivitātēs visās izglītības pakāpēs. 9. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar florbola vingrinājumiem un florbola pasākuma drošumu skolā. 10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus florbola apguvē. 11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus florbola apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā florbola mācību aktivitātēs. 13. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus florbola apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās florbolā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
Pārbaudījums
Studiju kursa tēmu plāns
-
Florbola loma skolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai.
-
Florbola vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākajiem pētījumi florbola metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi.
-
Florbola mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
-
Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
-
Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar florbola apguves un pielietošanas uzdevumiem.
-
Skolas florbola sacensību organizēšana un vadīšana.
-
Florbola loma skolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai.
-
Florbola vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākajiem pētījumi florbola metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi.
-
Florbola mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
-
Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
-
Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar florbola apguves un pielietošanas uzdevumiem.
-
Skolas florbola sacensību organizēšana un vadīšana.
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Jukka, A. (2019). Floorball practices & drills. Books on Demand, 428p.
Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga, RaKA, 526lpp.
Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Izglītības satura un eksaminācijas centrs. 59lpp. (akceptējams izdevums)
Kandavniece, A. (2006). Florbols. Rīga, LSPA, 51lpp. (akceptējams izdevums)
Crawford, D. (2018). The Floorball Guru Primer. Lacey, WA, Kirby Publishing, 89p.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Jukka, A. (2019). Floorball practices & drills. Books on Demand, 428p.
Crawford, D. (2018). The Floorball Guru Primer. Lacey, WA, Kirby Publishing, 89p.
Papildu literatūra
Jansone, R., & Krauksts, V. (2005). Sporta izglītības didaktika skolā. Rīga, RaKa, 334lpp.
Kandavniece, A. (1998). Florbols skolā. Rīga, 60lpp.
Kandavniece, A. (2003). Rotaļas un stafetes florbola tehnikas un taktikas paņēmienu pilnveidošanai. Rīga, LSPA, 58lpp.
Sports un veselība 1.–9. klasei. (2019). Mācību priekšmeta programmas paraugs. Valsts izglītības satura centrs | ESF projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā, 179lpp.
Citi informācijas avoti
Science direct