Bērncentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par holistiskās pieejas izglītībā teorijām pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Audzēkņu Studiju sekmju novērtēšanu, kuriem ir SIV, par pamatu ņemot viņu individuālā izglītības plāna (IIP) mērķus; par piemērotiem izglītības mērķu novērtēšanas instrumentiem, lai novērtētu audzēkņu sekmes, par pamatu ņemot viņu IIP.
Prasmes
1.2. Izmantot individuāli atbilstošu novērtējumu saskaņā ar IIP. Novērtēt pielāgotās Studiju programmas piemērotību audzēkņiem ar SIV. 3. Pielietot Studiju programmas piemērotības izvērtējumu individuālajām vajadzībām un spējām. Izmantoto mācīšanas un atbalsta stratēģiju efektivitāti.
Kompetences
1.4. Novērtēt izmantoto mācīšanas stratēģiju individuālās piemērotības principus PFA. Novērtēt izmantoto atbalsta stratēģiju piemērotību. Izmantot PFA satura zināšanas praktiskajā darbībā – sastādot PFA nodarbības konspektus skolas sporta un veselības stundām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
Pārbaudījums
Studiju kursa tēmu plāns
-
Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV.
-
Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs.
-
Iekļaušanas/atbalsta līmeņi (LRE).
-
Mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA.
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.
Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.
Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.
Papildu literatūra
Lieberman, L. J. (2007). Paraeducators in physical education: A training guide to roles and responsibilities. Reston, VA: American Association of Physical Activity and Recreation (AAPAR).
Citi informācijas avoti
Horvat, M., L., Block, M., & Croce, R. (2018). Developmental and Adapted Physical Activity Assessment. 2nd ed. With Web Resource, Human Kinetics