Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērncentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_153
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt pamatzināšanas par fizisko aktivitāšu mērķi, holistiska pieejas teorijām pielāgotās fiziskās aktivitātēs, par iekļaušanas/ atbalsta līmeņiem (LRE), par mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par holistiskās pieejas izglītībā teorijām pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Audzēkņu Studiju sekmju novērtēšanu, kuriem ir SIV, par pamatu ņemot viņu individuālā izglītības plāna (IIP) mērķus; par piemērotiem izglītības mērķu novērtēšanas instrumentiem, lai novērtētu audzēkņu sekmes, par pamatu ņemot viņu IIP.

Prasmes

1.2. Izmantot individuāli atbilstošu novērtējumu saskaņā ar IIP. Novērtēt pielāgotās Studiju programmas piemērotību audzēkņiem ar SIV. 3. Pielietot Studiju programmas piemērotības izvērtējumu individuālajām vajadzībām un spējām. Izmantoto mācīšanas un atbalsta stratēģiju efektivitāti.

Kompetences

1.4. Novērtēt izmantoto mācīšanas stratēģiju individuālās piemērotības principus PFA. Novērtēt izmantoto atbalsta stratēģiju piemērotību. Izmantot PFA satura zināšanas praktiskajā darbībā – sastādot PFA nodarbības konspektus skolas sporta un veselības stundām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Patstāvīgais darbs
-
-
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: 1. Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV. 2. Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Praktisko darbu patstāvīga veikšana: 1. Iekļaušanas/atbalsta līmeņi (LRE). 2. Mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA. Gatavoties eksāmenam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Pārbaudījums
-
-
Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas divos kontroldarbos: 1. Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV. 2. Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Un divos praktiskos darbos: 1. Iekļaušanas/atbalsta līmeņi (LRE). 2. Mērķu, uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA. Praktiskā darba teorētisko pamatojumu, individuāli un kolektīvi izmērīt iekļaušanas/atbalsta līmeņiem (LRE), un par mērķu, uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA salīdzināt ar literatūras datiem, izskaidrot atšķirības starp dažādām situāciju analīzēm. Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem sešiem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darbs atbilstoši kritērijiem. Jāizdara secinājumi par iegūtiem rezultātiem, jāveic to interpretēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
3.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
4.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
4.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
5.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Iekļaušanas/atbalsta līmeņi (LRE).

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
4.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
3.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
4.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
5.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.

2.

Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

3.

Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.

Papildu literatūra

1.

Lieberman, L. J. (2007). Paraeducators in physical education: A training guide to roles and responsibilities. Reston, VA: American Association of Physical Activity and Recreation (AAPAR).

Citi informācijas avoti

1.

Horvat, M., L., Block, M., & Croce, R. (2018). Developmental and Adapted Physical Activity Assessment. 2nd ed. With Web Resource, Human Kinetics

;