Pētniecības metodes aprūpē I
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, mdak@rsu.lv, +371 67061568
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zinās dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs novērtēt dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē.
Kompetences
1.Argumentēt un pamatot ar zinātniskiem pierādījumiem aprūpes prakses norises. Spēs patstāvīgi formulēt pētniecības jautājumu un izvēlēties atbilstošu pētījuma dizainu praktiskam pētījumam veselības aprūpes jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Darbs ar mācību literatūru, lai iegūtu padziļinātas zināšanas par pētniecību un dažādiem pētījuma dizainiem.
Darbs ar zinātnisko literatūru – zinātnisko rakstu, kuri atspoguļo dažādus pētījumu dizianus veselības aprūpē un medicīnā meklēšana datu bāzēs, rakstu analīze, novērtēšana atbisltoši kritērijiem, aprakstīšana un apraksta iesniegšana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pētījuma ētisko aspektu analīze un apraksts
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atbilstoša pētījuma analīze un prezentācija
|
||
|
4.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Vērtēšanas kritēriji: 1) starpieskaite – kontroldarbs (vērtēšana 10 ballu sistēmā);
2) pētījuma analīze (rakstiski) un prezentācija pēc dotajiem kritērijiem (vērtēšana 10 ballu sistēmā);
3) specifiska pētījuma dizaina veida apraksts (rakstiski) un prezentācija.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma dizains, klasifikācija un pielietojums aprūpes praksē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vēsturisks pētījums un tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vēsturisks pētījums un tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze, pielietojums aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze, pielietojums aprūpes praksē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbības pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbības pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metaanalīze, sistemātisks pārskats
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metaanalīze, sistemātisks pārskats
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Šķērsgriezuma aprakstošs pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Šķērsgriezuma aprakstošs pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti.
Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti.
Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti.
Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti.
Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Longitudinālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Longitudinālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Kvazieksperimentālais pētījums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Kvazieksperimentālais pētījums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kohortu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kohortu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Randomizēts pētījums (aklais/dubultaklais), tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
Jaukto metožu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Randomizēts pētījums (aklais/dubultaklais), tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
Jaukto metožu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Randomizēts pētījums (aklais/dubultaklais), tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.
Jaukto metožu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011.
Kroplijs, Artūrs. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska; Rīga: RaKa, 2010
Obligātā literatūra: Kristapsone Silvija, Zinātniskā pētniecība studiju procesā: mācību grāmata augstskolu sociālo zinātņu studiju programmu studentiem, Rīga Biznesa augstskola Turība, c2008
Geske Andrejs, Grīnfelds Andris, Izglītības pētniecība: mācību grāmata augstskolu izglītības un pedagoģijas profesionālo un akadēmisko studiju programmu studentiem, Rīga, LU Akadēmiskais apgāds, 2006.
Papildu literatūra
Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.
Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.
Research and the World Health Organization: a History of the Advisory Committee on Health Research, 1959-1999 /World Health Organization, Geneva: World Health Organization, 2010.
Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches, Thousand Oaks, Calif.: Sage, c2009 (2008).
Hancké, Bob, Intelligent Research Design: a Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences, Oxford; New York: Oxford University Press, c2009.
Davies, Barbara, Jo Logan, Reading Research: a User-friendly Guide for Nurses and Other Health Professionals, Toronto: Mosby/Elsevier, c2008.
Janet Houser, Nursing Research: Reading, Using, and Creating Evidence, Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2008.
Nieswiadomy Rose Marie, Upper Saddle River N.J., Foundations of Nursing Research, Pearson/Prentice Hall, c2008.
Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.
Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Resource Manual to Accompany Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia [etc.]: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.
Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck, Student Resource CD-ROM for the Resource Manual to Accompany Nursing Research, 8th ed.[elektroniskais resurss]: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice: Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, c2008
Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck. Student Resource CD-ROM to Accompany Nursing Research, 8th ed. [elektroniskais resurss]: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice / [Philadelphia]: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.
David Colton and Robert W. Covert, 1948: Designing and Constructing Instruments for Social Research and Evaluation, San Francisco, CA Jossey-Bass & Sons, c2007.
Davies, Martin Brett, 1936-: Doing a Successful Research Pproject: Using Qualitative or Quantitative Methods, New York: Palgrave Macmillan, 2007.
Fischer, Joel, Kevin Corcoran, Measures for Clinical Practice and Research: a Sourcebook, Oxford; New York: Oxford University Press, 2007.
Carol Boswell, Sharon Cannon, Introduction to Nursing Research: Incorporating Evidence-Based Practice, Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2007.
Marshall, Patricia A., Ethical Challenges in Study Design and Informed Consent for Health Research in Resource-Poor Settings, Geneva: World Health Organization on behalf of the Special Programme for Research and Training in Tropical Diseases, 2007.
Zevia Schneider, Dean Whitehead, Doug Elliott, Nursing & Midwifery Research: Methods and Appraisal for Evidence-based Practice, Sydney; New York: Mosby/Elsevier, c2007
Patricia L. Munhall, Nursing Research: a Qualitative Perspective, Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2007
Bonnie Steinbock, The Oxford Handbook of Bioethics, Oxford; New York: Oxford University Press, 2007.
Mason, J. K. (John Kenyon), G.T. Laurie; with a chapter by M. Aziz.
Mason and McCall Smith's Law and Medical Ethics, Oxford; New York: Oxford University Press, c2006.
Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Study Guide to Accompany Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization, Philadelphia [etc.]: Lippincott Williams & Wilkins, c2006.
Turabian, Kate L., 1893-1987., revised by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams, and University of Chicago Press editorial staff.: A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers, Chicago; London University of Chicago Press, c2007.
Student Resource CD-ROM to accompany Polit & Beck's Essentials of Nursing Research, 6th ed.[elektroniskais resurss] /Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck. [Philadelphia etc.]: Lippincott Williams & Wilkins, c2006
Kate Gerrish, Anne Lacey, The Research Process in Nursing, Oxford Malden, MA: Blackwell Publishing, 2006.
Ann Bowling and Shah Ebrahim, Handbook of Health Research Methods: Investigation, Measurement and Analysis, Maidenhead, England; New York, NY: Open University Press, c2005 2006, 2007, reprinted