Profesionālais stress un stresa vadīšana
Studiju kursa īstenotājs
-
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Stresa vadīšanā un profesionālās izdegšanas novēršanā.
Prasmes
1.Veicinās iniciatīvu jaunu risinājumu meklēšanā sabiedrībā, izprotot savus iekšējos resursus. Attīstīs vēlmi un spēju tolerantā rīcībā. Pilnveidos savas zināšanas un prasmes laika plānošanas kontekstā. Spēs veiksmīgāk izprast un izvērtēt sevi un sabiedrību saskarsmē. Padziļinās zināšanas par personības vīziju un profesionālo misiju, izprotot cēloņsakarības.
Kompetences
1.Pratīs praktiski pielietot teorētiskās zināšanas profesionālajā darbībā un reālās dzīves situācijās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Seljē teorijas analīze.
2. Stresa teoriju salīdzinoša analīze.
3. Izanalizēt ar piemēriem jēdzienu saistību: stress, laika plānošana, konfliktu būtība, profesionālā izdegšana medicīnā, stereotipi mūsdienu socializācijas procesā, balstoties uz autoru teorijām.
4. Stresa regulēšanas paņēmieni: izstrādāt prezentāciju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praktisko darbu rezultāti semestra laikā (25%), par piedalīšanos semināros (25%) un eksāmena (rakstveidā) rezultāts (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stresa simptomi un izpausmes. Stresa ietekme uz personas pašsajūtu un sasniegumiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Domāšanas pašregulācija. Stresa līmeņa saistība ar domāšanas veidu un dzīves stilu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stresa ietekme uz veselību. Fiziskie, psiholoģiskie traucējumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emociju apzināšanās - emocionālās inteliģences loma stresa vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stresa veidi un izpausmes. Stresa negatīvie un pozitīvie aspekti. Stresa menedžmenta tehnikas un pozitīvo resursu aktualizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīda psiholoģiskā noturība, problēmu risināšanas metodikas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Laika vadības mērķi, emocionālais intelekts, laika vadības metodes. Laika plānošanas sistēma, dienas plānošana, vadības principu koncepcija, mērķu izpratne.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Laika vadības mērķi, emocionālais intelekts, laika vadības metodes. Laika plānošanas sistēma, dienas plānošana, vadības principu koncepcija, mērķu izpratne.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālās izdegšanas pazīmes, pakāpes, riska grupas, veicinošie faktori. Profesionālās izdegšanas profilakse un novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālās izdegšanas pazīmes, pakāpes, riska grupas, veicinošie faktori. Profesionālās izdegšanas profilakse un novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoemocionālie darba vides riski.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoemocionālie darba vides riski.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stresa noturības paaugstināšanas metožu praktiska apgūšana: muskuļu relaksācija, vizualizācija, domu pārstrukturēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stresa noturības paaugstināšanas metožu praktiska apgūšana: muskuļu relaksācija, vizualizācija, domu pārstrukturēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stresa noturības paaugstināšanas metožu praktiska apgūšana: muskuļu relaksācija, vizualizācija, domu pārstrukturēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stresa noturības paaugstināšanas metožu praktiska apgūšana: muskuļu relaksācija, vizualizācija, domu pārstrukturēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Oxington, K. V. (2006) Psychology of Stress. Nova Science Publishers Inc.
Carson, R. C., Butcher, J. N., & Mineka S. (2004) Abnormal Psychology and Modern Life. Singapore: Pearson Education.
Papildu literatūra
Blanchard-Fields, F., Mienaltowski, A., & Seay, R. B. (2007) Age differences in everyday problem-solving effectiveness: older adults select more effective strategies for interpersonal problems. Psychological Sciences & Social Sciences, 62 (1), 61-64.