Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vispārīgā pedagoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_010
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studentu profesionālo kompetenci, veicinot vispusīgu izpratni par mūsdienu pedagoģijas principiem un pedagoģiskā darba būtību pedagoģiskajā praksē gan skolās, gan treniņu sporta vidē.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pārzinās: 1. Pedagoģijas vēstures un zinātnes aktualitātes. 2. Mācību procesa plānošanu un īstenošanu. 3. Pārzina bērnu vecumposma vispārējās attīstības īpatnības un pedagoģiskās darba specifiskās nianses.

Prasmes

1.4. Prot skaidrot un noteikts aktuālas problēmas un to cēloņus pedagogu darbā un izglītībā, kā arī spēj mērķtiecīgi plānot to risinājumu 5. Spēj paust diskutēt par pedagoģiskā darba ieguldījumu dzīves kvalitātes veicināšanā, demonstrējot komunikācijas un sadarbības prasmes.

Kompetences

1.6. Identificēt individuālās mācīšanās vajadzības, formulēt skaidrus un sasniedzamus mācību mērķus, izvēlēties piemērotas mācību metodes un izstrādāt starpdisciplināras, individualizētu mācību pieejas. 7. Analizē dažāda rakstura pedagoģiskās situācijas, identificējot pedagoģiskā darba uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 8. Izmanto dažādas pieejas un metodes mācību procesa veicināšanā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums – eksāmens. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs: Patstāvīgais darbs; Starppārbaudījums; Eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Didaktika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Didaktika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecība un radošums pedagoģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecība un radošums pedagoģijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pedagoģiskais darbs ar dažādām vecuma grupām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mācību process.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas attīstības tendences 21.gadsimtā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mācību process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pedagoģiskais darbs ar dažādām vecuma grupām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Intelekts un izziņas attīstība dažādos vecumposmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas attīstības tendences 21.gadsimtā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Daudzveidīgas mācību metodes, principi un paņēmieni.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mācību teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pedagoģiskais darbs ar dažādām vecuma grupām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Daudzveidīgas mācību metodes, principi un paņēmieni.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Intelekts un izziņas attīstība dažādos vecumposmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mācību teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mācību process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecība un radošums pedagoģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas attīstības tendences 21.gadsimtā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Intelekts un izziņas attīstība dažādos vecumposmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pedagoģiskais darbs ar dažādām vecuma grupām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
58 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Daudzveidīgas mācību metodes, principi un paņēmieni.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas attīstības tendences 21.gadsimtā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pedagoģiskais darbs ar dažādām vecuma grupām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Intelekts un izziņas attīstība dažādos vecumposmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas attīstības tendences 21.gadsimtā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Intelekts un izziņas attīstība dažādos vecumposmos.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecība un radošums pedagoģijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mācību teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecība un radošums pedagoģijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mācību process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Didaktika.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
10 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: RaKa, 2001. (akceptējams izdevums)

2.

Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Rīga: SIA Izglītības soļi, 2002. (akceptējams izdevums)

3.

Žukovs L. Pedagoģija. Rīga: LSPA, 1994. (akceptējams izdevums)

4.

Žukovs L. Pedagoģijas vēsture. Rīga: RaKa, 1999. (akceptējams izdevums)

5.

Cobern, W. W. (1998). Socio-Cultural Perspectives on Science Education. (akceptējams izdevums)

6.

Ārzemju studentiem/For international students

7.

Cobern, W. W. (1998). Socio-Cultural Perspectives on Science Education. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Špona A. Pedagoģija. Pārdomas, atziņas. Rīga: Raka, 2022.

2.

Janosone R., Fernāte A., Bula-Biteniece I. Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga: Raka, 2016.

3.

Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: RaKa, 2006.

4.

Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000.

Citi informācijas avoti

1.

Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti.