Galvas un kakla radioloģija I
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Formulēt galvas un kakla kaulu un mīksto audu normālo anatomiju un iedzimtos anatomiskos variantus. • Atpazīt, formulēt un secīgi sakārtot galvas un kakla mīksto audu biežāk sastopamās patoloģijas, to radioloģisko diagnostiku.
Prasmes
1.• Atpazīt, raksturot un novērtēt deguna blakusdobumu rentgenogrammas un to aprakstus ārsta-pasniedzēja vadībā. • Demonstrēt, izskaidrot un lietot kakla mīksto audu (tajā skaitā vairogdziedzera, epitēlijķermenīšu, siekalu dziedzeru, kakla limfmezglu) US izmeklējuma pamatprincipus un to aprakstus ārsta-pasniedzēja vadībā. • Interpretēt, demonstrēt un lietot galvas un kakla mīksto audu CT izmeklējuma protokolus un to aprakstus ārsta-pasniedzēja vadībā.
Kompetences
1.• Novērtēt, argumentēt un pamatot deguna blakusdobumu rentgenogrammas un to aprakstus ārsta-pasniedzēja vadībā. • Plānot, interpretēt un salīdzināt kakla mīksto audu (tajā skaitā vairogdziedzera, epitēlijķermenīšu, siekalu dziedzeru, kakla limfmezglu) US izmeklējumus un to aprakstus ārsta-pasniedzēja vadībā. • Argumentēt, salīdzināt un novērtēt galvas un kakla mīksto audu CT izmeklējuma protokolus un to aprakstus ārsta-pasniedzēja vadībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
• Apgūt un aizstāvēt iegūtās teorētiskās pamatzināšanas galvas un kakla radioloģijā.
• Atklāt un attīstīt galvas un kakla radioloģiskos izmeklējumu metodoloģiju, datu apstrādi, analīzi, interpretāciju, diagnostisko slēdzienu veidošanu.
• Apgūt galvas un kakla radioloģisko izmeklējumu datu elektronisku pārraidi un radioloģiskā darba pamatprincipus e-vidē.
• Attīstīt un pilnveidot prasmi darbam komandā un starpdisciplinārā saskarsmē.
• Pilnveidot un attīstīt pamatiemaņas klīnisko gadījumu sagatavošanai demonstrācijai, teorētiskai analīzei un prezentācijai konsīlijos, klīniskās konferencēs, zinātniskos forumos un publikācijai.
• Attīstīt un pielietot klīniskā interpretācijā pamatiemaņas patstāvīga klīniski orientēta pētījuma sagatavošanai, noformēšanai un prezentācijai.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sertificēts ārsts-pasniedzējs novērtē rezidenta zināšanas un prasmes 10 ballu sistēmā katra rotācijas cikla beigās.
Tiek vērtētas teorētiskās zināšanas normālā un patoloģiskā radioloģiskajā anatomijā un praktiskās prasmes izmeklējumu interpretācijā atbilstoši attiecīgās radioloģijas specialitātes studiju kursa aprakstam.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu seminārs galvas un kakla radioloģijā
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Seminārs galvas un kakla radioloģijā (semināra tēma tiek precizēta saskaņā ar nozares aktualitātēm. Skatīt semināru plānu konkrētam akadēmiskajam gadam)
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Seminārs galvas un kakla radioloģijā (semināra tēma tiek precizēta saskaņā ar nozares aktualitātēm. Skatīt semināru plānu konkrētam akadēmiskajam gadam)
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Seminārs galvas un kakla radioloģijā (semināra tēma tiek precizēta saskaņā ar nozares aktualitātēm. Skatīt semināru plānu konkrētam akadēmiskajam gadam)
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Seminārs galvas un kakla radioloģijā (semināra tēma tiek precizēta saskaņā ar nozares aktualitātēm. Skatīt semināru plānu konkrētam akadēmiskajam gadam)
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Koch, L. et al. 2016. Diagnostic Imaging: Head and Neck 3rd ed. Elsevier
Mooler T. and Reif E. 2013. Pocket Atlas of Sectional Anatomy, Volume I: Head and Neck 4th ed. Thieme
Paula, J. et al. 2017. Imaging Anatomy: Ultrasound 2nd ed. Elsevier