Garīgās attīstības aizture
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā students spēj atpazīt un definēt garīgās attīstības aizturi, spēj nosaukt un raksturot garīgās attīstības aiztures pakāpes.
Prasmes
1.Students spēj identificēt un attiecīgi izskaidrot ergoterapeita taktiku darbā ar mērķgrupu, spēj lietot Gunnar Kylen "Sapratnes" teoriju, kā arī spēj izmantot iegūtās zināšanas ergoterapeita praksē.
Kompetences
1.Spēj noformulēt un analizēt personu ar garīgās attīstības aizturi nodarbes veikšanas grūtības, spēj izstrādāt ergoterapeitiskās iejaukšanās plānu un loģiski noformulēt un izskaidrot plānotās metodes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Grupas darba prezentācija; klīniskā gadījuma analīze un prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praktisko nodarbību laikā – grupu darba prezentācija, piedalīšanās gadījumu analīzē. Nobeiguma pārbaudījums – rakstisks tests, ietverot gadījuma analīzi.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Garīgās attīstības traucējumi pieaugušajiem – jēdziena skaidrojums, izpausmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Garīgās attīstības aiztures pakāpes, to raksturojums, nodarbes veikšanas grūtības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Rehabilitācijas un aprūpes pamatprincipi. Normalizācijas princips. Grupu darba prezentācijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Ergoterapijas metodes darbā ar personām, kurām ir smagi garīgās attīstības traucējumi. „Latvijas Kustība par neatkarīgu dzīvi” Dienas aprūpes centra personām ar smagiem funkciju traucējumiem apmeklējums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Occupational Therapy in Mental Health : a Vision for Participation / editors, Catana Brown, Virginia C. Stoffel ; associate editor, Jaime Phillip Munõz. Philadelphia : F.A. Davis Company, [2019] Section 2, page 117
Jennifer Creek. Occupational therapy and Mental Health. Churchill Livingstone. 6th edition, 2022. Learning Disabilities: 415 – 431.
Dzīvesprasmju apmācība personām ar garīgās attīstības traucējumiem: metodiskais līdzeklis / Līga Kļaviņa, Gita Pavloviča. Rīga: Profesionālās pilnveides un supervīzijas centrs "Aisma", 2016
Skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem praktiskās darbības pieredzes veidošanās speciālajā internātpamatskolā: monogrāfija / Ilga Prudņikova; Rēzekne, 2012. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
„Dzīves apstākļu normalizēšana personām ar garīga rakstura un citiem funkciju traucējumiem”. K.Grunevalda red., Velku fonds, 2003.
Cilvēku ar intelektuālās attīstības traucējumiem tiesības, Valsts ziņojums. Latvija, 2005. (elektroniskā versija).
Citi informācijas avoti
K.Goransone. Kā attīstās sapratne par realitāti? Rasa ABC, 2001