Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Audiovizuālajā mākslā balstīta pētniecība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_221
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Kuldīgas iela 9c, Rīga

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar audiovizuālajā mākslā balstītas pētniecības principiem, ieskaitot pētījuma elementus, metodes un ētikas principus. Studenti apgūst dažādas teorētiskās un praktiskās metodes, lai veiktu radošus pētījumus, kā arī prezentētu pētījumu rezultātus atbilstoši akadēmiskajiem standartiem.  

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas par komunikācijas zinātni, akadēmiskajām pētniecības metodēm un audiovizuālu darbu radīšanu.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti padziļināti apgūst audiovizuālajā mākslā balstītu pētījumu pamatprincipus, ieskaitot pētījuma elementus, metožu pielietojumu un rezultātu prezentēšanu atbilstoši akadēmiskajām prasībām. Viņi orientējas dažādās pieejās, ko var izmantot, veidojot pētniecībā balstītas filmas, videomākslas darbus un video esejas, piemēram, autoetnogrāfiju, līdzdalības un kolektīvās metodes, feminisma, postkoloniālisma un posthumānisma perspektīvas, kā arī eksperimentālas metodes un jaunākajās tehnoloģijās balstītas pieejas.

Prasmes

1.Studenti spēj patstāvīgi izvēlēties aktuālu tēmu komunikācijas zinātņu nozarē un izstrādāt audiovizuālajā mākslā balstītu pētniecības projektu. Viņi prot noformulēt pētījuma jautājumus, izvēlēties piemērotu metodoloģiju un tehniskos risinājumus, lai inovatīvi īstenotu īsfilmu, videomākslas darbu vai video eseju. Studenti spēj prezentēt iegūtos rezultātus, ievērojot akadēmiskās prasības un pētījuma standartus, kā arī demonstrē augstu kompetenci sarežģītu problēmu risināšanā, kas var rasties pētījuma izstrādes laikā. Studenti spēj veikt akadēmisko darbību, nodrošinot zinātniskās pieejas un metodes pielietojumu dažādos pētījuma posmos.

Kompetences

1.Studenti spēj patstāvīgi izstrādāt un īstenot audiovizuālajā mākslā balstītus pētījumus, izvēloties atbilstošas pētniecības metodes un vadīt projektus, kas atbilst nozares jaunākajām tendencēm. Viņi ir kompetenti vadīt radošus projektus, kā arī spēj efektīvi prezentēt un izplatīt pētījumu rezultātus, izmantojot piemērotas platformas. Studentiem apzinās savas profesionālas darbības ietekmi uz sabiedrību un vidi, kā arī rīkoties atbilstoši nozares ētikas standartiem. Studenti ir akadēmiski sagatavoti, spējīgi izstrādāt kvalitatīvus noslēguma darbus un veikt pētniecisko darbu, ievērojot akadēmiskos standartus un prasības.

Vērtēšana

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-

Studiju kursa gala pārbaudījums ir eksāmens. Lai iegūtu gala vērtējumu, studentiem jāizpilda visi mājasdarbi un jāprezentē tie semināros vai konsultāciju laikā.

Kursā iesniedzamais audiovizuālajā mākslā balstītā pētījuma plāns sastāv no izvēlētā darba formāta pamatojuma (īsfilma, videomākslas darbs vai video eseja), tēmas apraksta, noformētiem pētījuma jautājumiem, metožu apraksta, gala darba prezentācijas un izplatīšanas plāna, kā arī īsas video skices (2–3 min).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Lulkowska A. (2024) Filmmaking in academia practice research for filmmakers. Routledge.

2.

Borgdorff, H. (2012). The conflict of the faculties: Perspectives on artistic research and academia. Leiden University Press. (akceptējams izdevums)

3.

Kara, H. (2020). Creative research methods: A practical guide (2nd ed.). Policy Press.

4.

Chapman, O., & Sawchuk, K. (2012). Research-creation: Intervention, analysis, and 'family resemblances'. Canadian Journal of Communication, 37(2), 245–267.(akceptējams izdevums)

5.

Balaguer, J., & Alberich-Pascual, J. (2023). Collaborative modes of audiovisual media: Literature review and conceptual proposal. Studies in Documentary Film.

6.

Hannula, M., Suoranta, J., & Vadén, T. (2014). Artistic Research Methodology: Narrative, Power, and the Public. Peter Lang. (akceptējams izdevums)

7.

Malik, S. (2017). Community filmmaking: Diversity, practices and places. Palgrave Macmillan.

Papildu literatūra

1.

Alter, N. M., & Corrigan, T. (Eds.). (2017). Essays on the essay film. Columbia University Press.

2.

Nichols, B. (2017). Introduction to documentary (3rd ed.). Indiana University Press

3.

JAR: Journal of Artistic Research. (n.d.). Journal of Artistic Research. Society for Artistic Research.

4.

SAR: Society for Artistic Research. (n.d.). Research Catalogue Portal. Society for Artistic Research.